یک کامیون کتابخانه ای متحرک در رومانی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته- فروشگاه های زنجیره ای کتاب Humanitas در رومانی دست به ابتکار عمل جالبی زده و برای اولین بار یک کتابخانه سیار را در این کشور برای رساندن کتاب و تجدید دیدار با خوانندگان کتاب راهی برخی شهرهای این کشور که به ویژه در شرایط خاص کنونی امکان دسترسی به کتابخانه و کتاب ها را ندارند کرده است.

یک کامیون کتابخانه ای متحرک در رومانی

طبق اطلاعات انجمن ناشران رومانی در بهار 2020 تنها بین 200 تا 250 کتابخانه در سراسر این کشور باز بوده اند. به همین منظور گروه Humanitas تصمیم گرفته اند به منظور بهبود و تغییر شرایط دست به ابتکار عمل جالب و مهمی بزنند.

این گروه تاکید کرده اند که این پروژه راه حلی مطمئن برای حفظ پیوند ممتاز میان مردم و کتابخانه ها است که چند سال درباره آن اندیشیده و طرح آن را روی کاغذ داشته اند و به دلایل متعدد به تاخیر افتاده بود؛ اما با شروع پاندمی دیگر هیچ درنگی را دیگر جایز ندانسته و کار را کلید زده اند.

این پروژه همچنین بخشی از شعار توسعه رئیس جمهور رومانی است که مبتنی بر دسترسی آسان به آموزش و فرهنگ است و مهم ترین و موثرترین عامل برای تضمین این دسترسی حضور کتابخانه ها و کتاب ها در قلب جوامع است.

تجربه بازدید از این کامیون بزرگ که چندین هزار عنوان کتاب را در قفسه های خود جا داده انعکاسی از لذتی است که شخص دریک کتابفروشی آشنا آن را حس می کند.

این کامیون های پر از کتاب از تاریخ 8 سپتامبر شروع به حرکت در سطح شهرها کرده و تا ماه دسامبر نیز با ده ها توقف از پیش معین شده به رساندن کتاب به دست مشتاقان کتاب ادامه می دهند.

آمارها همچنین نشان می دهد که بخارست، پایتخت رومانی با بزرگترین شبکه کتابفروشی 50 درصد از خرید کتاب را در این کشور شامل می شود. با این حال بنا بر گزارش های رسمی، در شهرهای کمتر از 50 هزار سکنه، تعداد کتاب خانه ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و ضرورت وجود یک کتابخانه سیار در چنین شرایطی بیش از پیش احساس می شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7546

به "یک کامیون کتابخانه ای متحرک در رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کامیون کتابخانه ای متحرک در رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید