8 ماه سفر و کسب مهترین درس زندگی

به گزارش جعبه مهر، سفر شما را آماده زندگی خواهد نمود

قبل از آغاز سفر فقط یک بلیط داشتیم و هیچ ایده ای درباره آنچه قرار است در این سفر رخ دهد در فکر نداشتیم. تصور می کردیم که به خوبی برای سفر آماده شده ایم و می توانیم که به تسخیر دنیا بپردازیم، دنیا را ببینیم و ثبت کنیم و از هر روز این سفر لذت ببریم.

8 ماه سفر و کسب مهترین درس زندگی

با وجود تمامی فراز و فرودهای این سفر، در هر لحظه از این 8 ماه سفر به منطقه جنوب شرق آسیا اوقات فراغت خوبی داشتیم و لذت می بردیم، البته لذت بردن از این سفر باعث نشد که درس هایی از آن نیاموزیم، بلکه حاصل این سفر 8 ماهه مهمترین درس زندگی بود.

به آرامی سفر کنید

اولین و ارزشمندترین درسی که از این سفر آموختیم، آرام و آهسته سفر کردن بود. به ویژه اگر قصد دارید کارهایی را در طول سفر انجام دهید، بهتر است که آرامش خاطر خودتان را حفظ کنید و به آرامی به سفر ادامه دهید. معمولاً تصور می کنیم که سفر کردن و گشت و گذار آسان است، امّا، وقتی به سفر می روید متوجه می شوید که اشتباه می نموده اید. بعلاوه نوشتن درباره آنچه دیده اید، نیز کار آسانی نیست.

قطعاً پس از موتور سواری در تمام روز و یا گشت و گذار در 17 بنای تاریخی طی سه روز، احتیاج است که در گوشه ای استراحت کنید و یک نوشیدنی بنوشید و این همان کاری بود که ما کردیم. سه ماه در سفر بودیم و بعد از آن متوجه شدیم که سفر با آرامش چه مقدار لذت بخش است، به همین علت، پس از یک سفر دو روزه با قایق در لائوس، تصمیم گرفتیم که حداقل یک هفته در شهر لانگ پرابانگ (Luang Prabang) استراحت کنیم. تنها پس از این استراحت یک هفته ای بود که به لزوم نوشتن درباره آنچه می بینیم پی بردیم، وگرنه ما حتی به نوشتن مطالب هم فکر نمی کردیم چه برسد به این که وبلاگی در این زمینه درست کنیم.

پس از توقف یک هفته ای در لانگ پرابانگ تصمیمی آگاهانه گرفتیم تا به مدت یک ماه و نیم در شهر هوی آن (Hoi An) در ویتنام بمانیم. بعلاوه به مدت دو ماه در منطقه جنوب شرق آسیا توقف کردیم و در بانکوک به سر بردیم. برای ساختن وبلاگ و نوشتن آنچه در سفر می دیدیم نیز تصمیم گرفتیم که چند ماه بعدی را در مالتافور (Maltafor) توقف کنیم. اگرچه سفر سریع از جایی به جایی دیگر و تجربه چیزهای مختلف در زمان کوتاه بسیار سرگرم نماینده به نظر می رسد، امّا، در طول این سفر ما دریافتیم که چقدر سفر با آرامش شگفت انگیز است. در این نوع سفرها امکان درک فرهنگ مردم بومی بیشتر وجود دارد و می توان چیزهای زیادی درباره مردم آنجا آموخت و با طمأنینه بیشتر مکان های مختلف را دید.

در سرانجام این بخش به کسانی که قصد سفر و وبلاگ نویسی دارند، توصیه می کنیم که با دقت مکانی را که قصد سفر به آنجا را دارند، انتخاب نمایند. مطمئن شوید که وای فای سریع در مکانی که اقامت می کنید وجود دارد و بعلاوه اطمینان حاصل کنید که در نزدیکی محل اقامت تان مکان هایی برای خرید مواد غذایی وجود داشته باشد. در طول سفر هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که یخچال خالی باشد و جایی هم نباشد که از آن خرید کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11065

به "8 ماه سفر و کسب مهترین درس زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ماه سفر و کسب مهترین درس زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید