آب بندان ها مقاصد گردشگری می شوند

به گزارش جعبه مهر، استاندار مازندران گفت: 55 آب بندان مازندران برای مقاصد گردشگری آماده سرمایه گذاری است.

آب بندان ها مقاصد گردشگری می شوند

به گزارش خبرنگار از ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی، شیلات، گردشگری و محیط زیست ارکان بهره برداری آب بندان ها هستند، گفت: اضافه کردن کاربری گردشگری به مجموعه آب بندان ها نقش تاثیرگذاری در توسعه و ساماندهی آب بندان ها دارد و همه این دستگاه ها در راستای تحقق این هدف باید همراهی نمایند.

او اضافه کرد: تهیه ضوابط معماری برای ساخت آب بندان ها با لحاظ نمودن شاخص های گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و آب بندان ها مانند هتل ها درجه بندی شوند.

استاندار مازندران از فرمانداران نیز خواست شرایط اجتماعی لازم جهت جذب و حضور سرمایه گذاران برای احداث آب بندان ها را تسهیل نمایند.

حسین زادگان بر تهیه بسته و مدلی با همه مختصات برای فعالیت های مالی و سرمایه گذاری در آب بندان ها تاکید نمود و گفت: برای اجرای این طرح ها با اولویت روستاها، دهیاران و شورا ها پای کار بیایند و ادارات بنیاد مسکن، شیلات، گردشگری، ورزش نیز برای تامین خدمات زیربنایی و زیرساختی ورود نمایند.

او با بیان این که امکان سنجی لازم برای ساخت آب بندان ها می بایست با همکاری دستگاه ها عملیاتی گردد، اضافه کرد: بیش از 800 آب بندان در مازندران وجود دارد که تعدادی از آن ها شرایط سرمایه گذاری را دارند و این موضوع به مفهوم تغییر کاربری آب بندان ها نیست.

حسین زادگان گفت: نگاه بوم گردی در آب بندان های مازندران ضرورتی انکارناپذیر است چرا که می تواند در ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری و تحول اقتصاد روستایی نقش ایفا نماید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اهلیت سرمایه گذاران برای احداث آب بندان ها باید مورد آنالیز دقیق قرار بگیرد، اضافه کرد: ایجاد راه های دسترسی مناسب و فراهم بودن زیر ساخت های لازم از جمله شرایط لازم جهت احداث آب بندان ها است.

انتهای پیغام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6193

به "آب بندان ها مقاصد گردشگری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بندان ها مقاصد گردشگری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید