آخرین آمار جهانی کرونا؛ مبتلایان به سه میلیون ونهصدهزار نزدیک شدند

به گزارش جعبه مهر، شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و چندین کشور شاهد افزایش مبتلایان در 24 ساعت گذشته بوده اند.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ مبتلایان به سه میلیون ونهصدهزار نزدیک شدند

به گزارش خبرنگاران، کشورهای روسیه با 11,231، آمریکا با 14,514، انگلیس با 5,614 اسپانیا با 3,173، ترکیه با 1977 عربستان با 1,793، شیلی با 1,533، ایران با 1,485 ، پاکستان با 1,430 و ایتالیا با 1,401 موردجز پرمبتلاترین کشورها به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته بوده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که به کوشش های خود برای انتها دادن به برنامه سلامت موسوم به ObamaCare اوباما کِر ادامه خواهد داد حتی با وجود آنکه بعضی از اعضای دولتش همچون دادستان کل به طور خصوصی تاکید نموده اند که بعضی بخش های این قانون باید در بحبوحه پاندمی کرونا حفظ شوند. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روز از فرصت به جامانده برای دولتش به منظور تغییر موضعش در پرونده دادگاه عالی که این قانون را به چالش کشیده، به خبرنگاران گفت: ما می خواهیم به خدمات بهداشتی و درمانی تحت برنامه سلامت ObamaCare انتها دهیم. ما می توانیم مشابه برنامه سلامت اوباما را به شکل بسیار بهتری راه اندازی کنیم. برنامه سلامت ObamaCare بسیار فاجعه، ضعیف و بد بود که به ما رسید.

وی مدعی شد، برای تامین هرگونه نقض در یاری های پزشکی کوشش می نماید و نتایج خوبی در مقابله با کرونا به دست آورده است.

ترامپ بهترین شاخص های مثبت در جهت تعامل خوب دولتش با بحران کرونا را افتتاح کارخانه های فراوری ماسک در این کشور خاطرنشان کرد.

با فوت1,212 تن دیگر شمار جان باختگان به76,011 رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 1,277,606 تن عبور نموده است.

مکزیک

شمار مبتلایان در این کشور نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به گزارش بی بی سی این کشور همچنین تجیهزات پزشکی از جمله ونتیلاتور از آمریکا وارد نموده است.

با فوت197 تن دیگر شمار جان باختگان به2,704 رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 27,634 تن عبور نموده است.

شیلی

این کشور طی 24 اسعت گذشته 4 کشته داشته است. تعداد جان باختگانش نیز 285 است و در کل 24,581 مبتلا دارد. طی 23 ساعت گذشته 1,533 تن دیگر به شمار مبتلایان اضافه شده اند. با افزایش شیوه در این کشور در سه شهر پایتخت این کشور یعنی سانتیاگو مقررات سخت قرنطینه ای اعمال شده است.به گزارش جاکارتاپست، مدارس، دانشگاه ها و بیشتر مشاغل تعطیل شده اند.

انگلیس

به گزارش سی ان ان، نتایج تکان دهنده تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد که سیاه پوستان این کشور بیشتر از سایر نژادها بر اثر ابتلا به کرونا (کووید-19) جان خود را از دست می دهند

بر اساس این گزارش خطر مرگ مردان سیاه پوست 4.2 برابر و زنان سیاه پوست 4.3 برابر بیشتر از سایر بیماران مبتلا به کروناست.

این گزارش همچنین حاکیست که شهروندان بنگلادشی، پاکستانی، هندی تبارها و بطور کلی چندرگه در انگلیس بیشتر از سایر قومیت ها در خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند.

همچنین آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در مناطق محروم و جایی که اقلیت های قومی بیشتر ساکن هستند دوبرابر بیشتر از سایر مناطق گزارش شده است.

دیوید لمی وزیر دادگستری دولت در سایه (حزب کارگر) این گزارش را تکان دهنده خواند و خواهان تحقیق درباره عدم تناسب مرگ بیشتر اقلیت های قومی شد. وی اضافه کرد: دولت باید برای حفاظت از زنان و مردان سیاه پوست و همچنین سایر اقلیت های قومی در برابر ویروس کرونا اقدام کند.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس می گوید کمیته ای را برای تحقیق در این باره تشکیل داده است.

با فوت539 تن دیگر شمار جان باختگان به30,615 رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 206,715 تن عبور نموده است.

روسیه

روسیه با ثبت 11 هزار و 231 مورد ابتلای جدید به کروناویروس در 24 ساعت اخیر رکوردی جدید از افزایش روزانه شمار مبتلایان از خود بر جای گذاشت.

شمار مبتلایان جدید به بیماری کووید-19 امروز (پنج شنبه) در روسیه 11 هزار و 231 نفر اعلام شد. هم چنین شمار قربانیان 24 ساعت گذشته این کشور 88 نفر اعلام شده است.

این افزایش رکوردشکن باعث شد تا روسیه با پیشی دریافت از آلمان و فرانسه در فهرست دنیای مبتلایان کرونا از رتبه هفتم در رتبه پنجم قرار گیرد.

روسیه اکنون رتبه دوم سریع ترین گسترش شیوع کرونا در دنیا را پس از ایالات متحده آمریکا در اختیار دارد.

تا به امروز 177 هزار و 160 نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده اند که از این میان 1625 نفر جان خود را از دست داده و 23 هزار و 803 نفر بهبود یافته اند.

اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا از مرگ 213 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع دادند. بر اساس این گزارش، تعداد جانباختگان اسپانیا اکنون به 26070 نفر رسیده است. شمار کلی مبتلایان نیز به 256,855 رسیده است.

به گزارش رویترز، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا توانست روز آدینه آراء کافی نمایندگان مجلس را برای تمدید دو هفته ای حالت فوق العاده از رور یکشنبه کسب کند. اکنون دولت اسپانیا اجازه خواهد داشت تا جابجایی های مردم را همچنان کنترل کند و به تدریج محدودیت های قرنطینه ای با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا را لغو نماید.

بر اساس این گزارش، 178 نماینده مجلس اسپانیا از تمدید حالت فوق العاده حمایت نموده و 75 نماینده به این طرح رای مخالف دادند و 97 نفر نیز رای ممتنع داشته اند.

اعمال محدودیت های قرنطینه ای لطمه شدیدی را به اقتصاد اسپانیا وارد نموده و تعداد زیادی از مردم را بیکار نموده است.

سانچز در اظهاراتی در مجلس اسپانیا گفت: برداشتن حالت فوق العاده یک اشتباه نابخگرددنی و عظیم خواهد بود. دولت میلیاردها یورو برای یاری به کسب و کارها و افراد آسیب دیده از بحران کرونا اختصاص داده است.

اقتصاد اسپانیا در سه ماه نخست 2020 میلادی با افت 5.2 درصدی روبرو شده است. دولت پیش بینی نموده است که اقتصاد اسپانیا سال جاری با افت 9.2 درصدی روبرو خواهد شد.

ایتالیا

وزارت بهداشت ایتالیا از فوت 274 مبتلای به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته اطلاع داد.با احتساب فوتی های امروز، تعداد کل جانباختگان به 29,958 نفر رسیده است. همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایتالیا، 1,401 مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا در این مدت ثبت شده و تعداد کل مبتلایان را به 215,858 نفر رسانده است.

کارشناسان این کشور درباره احتمال شروع موج دوم همه گیری ویروس کرونا همراه با بازگشایی تدریجی کسب و کارها و کاهش محدودیت های قرنطینه در این کشور، هشدار دادند.

کارشناسان روز سه شنبه در باره احتمال شروع موج دوم همه گیری ویروس کرونا همراه با بازگشایی تدریجی کسب و کارها و کاهش محدودیت های قرنطینه در این کشور، هشدار دادند.

با کاهش میزان ابتلا به کووید 19 در ایتالیا و مرگ و میر ناشی از آن، این کشور به چند کشور دیگر اروپایی در لغو قرنطینه و محدودیت ها پیوست. امکان فراوری و ساخت و ساز در این کشور فراهم شده و رفت و آمد خودروها در مرکز شهر رم از سرگرفته شده است.

پاکستان

پس از هفته ها محدودیت به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا در پاکستان، دولت اسلام آباد تصمیم به کاهش این محدودیت ها و از سرگیری فعالیت های مالی گرفت، در عین حال تعطیلی مدارس و دانشگاه های پاکستان برای دوماه دیگر تمدید شد.به گزارش رسانه های دولتی پاکستان، نشست بلندپایه کمیته ملی تماس به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور امروز (پنجشنبه) برگزار گردید که طی آن دولت پاکستان لغو محدودیت های کرونایی از روز شنبه (20 اردیبهشت) را خاطرنشان کرد.

عمران خان گفت: اعمال محدودیت های کرونا از 23 اسفندگذشته در تمام پاکستان به اجرا درآمد که تاثیرات منفی بر معیشت به ویژه قشر ضعیف کشور گذاشت.

وی تاکید نمود: محدودیت های اعمال شد از پس فردا و به صورت مرحله ای در تمامی پاکستان لغو می گردد اما مردم باید حدبیشتر احتیاط را رعایت نمایند در غیر این صورت کوشش ها برای مهار کرونا در پاکستان به نتیجه ای نخواهد رسید. براساس تصمیم کمیته ملی تماس پاکستان، تعطیلی تمامی مدارس و دانشگاه های این کشور تا 25 تیرماه برقرار خواهد ماند و علاوه بر این تمامی امتحانات نیز لغو می گردد. مراکز کوچک و متوسط خرید از صبح تا عصر مجاز به فعالیت خواهند بود و تمامی فروشگاه ها، مراکز تجاری و صنعتی به جز فروشگاه های عرضه نماینده مواد غذایی و داروخانه ها دو روز در هفته تعطیل می شوند.

با فوت41 تن دیگر شمار جان باختگان به585 رسیده است. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 24,644 تن عبور نموده است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان از ثبت 1793 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر اطلاع داد. با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به کرونا در عربستان تا امروز پنجشنبه به 33 هزار و 731 نفر رسید.همچنین طی 24 ساعت اخیر، 10 مبتلای دیگر جان باختند تا آمار کل فوتی ها به 219 نفر افزایش یابد.

به گزارش واس ، ریاست امور مسجد الحرام و مسجد النبی شش گیت هوشمند الکترونیکی پیشرفته برای سنجش سلامتی زائران از ابتلا به ویروس کرونا در ورودی های مسجدالحرام در ماه مبارک رمضان نصب کرد.این گیت ها در شش درب ورودی ؛ باب الملک فهد، باب 94، باب جیاد، باب بلال، باب الصفا و باب السلام نصب شده اند.همچنین در یک برنامه جدید باب بلال برای ورود روحانیون و مسئولین امور مسجدالحرام و باب الصفا برای ورود کارکنان وخادمان مسجد الحرام اختصاص یافته است.

این گیت ها بسیار پیشرفته بوده و مجهز به اسپری ها ضد عفونی نماینده بوده و دوربین های حرارتی آن دمای بدن افراد را از شش متری تشخیص می دهند.

عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) پیشتر خاطرنشان کرد که طی چند روز آینده امکان اقامه نماز و طواف در مسجدالحرام و مسجد النبی برای زائران فراهم خواهد شد.

ایران

دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین آمار ابتلای قطعی به کووید 19 و فوت ناشی از این بیماری را خاطرنشان کرد. وی گفت: از دیروز تا امروز 18 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1485 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 103135 نفر رسید و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 68 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به 6486 نفر رسیده و تا کنون 82744 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

دنیاپور گفت: 2728 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در انتها گفت: تا کنون 544 هزار و 702 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

310311

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6076

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ مبتلایان به سه میلیون ونهصدهزار نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ مبتلایان به سه میلیون ونهصدهزار نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید