آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ روزهای مرگبار در بریتانیا و آمریکا ، شرایط مرگ ومیر در ایران

به گزارش جعبه مهر، بیماری همه گیر کووید 19 تا به امروز جان بیش از 70 هزار نفر را در سراسر دنیا گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در دنیا نیز از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است. شمار جان باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از 50 هزار نفر بیشتر شده است.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ روزهای مرگبار در بریتانیا و آمریکا ، شرایط مرگ ومیر در ایران

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان به کووید 19 در کشور به 60500 نفر رسید. دکتر کیانوش دنیاپور گفت: از ظهر 17 فروردین تا ظهر 18 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 2274 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد. وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 60 هزار و 500 نفر رسید.

به گفته دنیاپور، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 136 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود 3739 نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فرایند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تا به امروز 24 هزار و 236 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. وی اضافه نمود: متاسفانه 4083 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

یورونیوز آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کشورهای مختلف در روز دوشنبه ششم آوریل (18 فروردین) را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از 10 هزار نفر عبور کرد

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا بر اساس پایگاه داده های دانشگاه جان هاپکینز از مرز 10 هزار نفر عبور کرد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در این پایگاه داده که مرتب روزآمد می گردد از 352 هزار و 249 مورد ابتلا به ویروس کرونا که به صورت رسمی در آمریکا به ثبت رسیده تا به امروز 10 هزار و 335 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 از دست داده اند.

بدین ترتیب آمریکا، قدرتمندترین کشور دنیا، اکنون پس از ایتالیا و اسپانیا، صندلی سوم را از حیث شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در حالی به صورت روزانه افزایش می یابد که این بحران هنوز به محله پیک یا اوج خود در ایالات متحده نرسیده و بر اساس تخمین مقامات رسمی این کشور انتظار می رود بین 100 تا 200 هزار شهفرایند آمریکایی بر اثر این بحران جان خود را از دست بدهند.

  • آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به فرایند صعودی بازگشت

شمار قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید19 در ایتالیا روز دوشنبه باردیگر فرایندی صعودی به خود گرفت. بر اساس تازه ترین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی طی بیست و چهار ساعت گذشته 636 نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان باختند.

آمار قربانیان در ایتالیا در حالی بار دیگر به فرایند صعودی هفته های گذشته بازگشته که شمار جان باختگان ویروس کرونا طی دور روز گذشته در این کشور سیری نزولی را طی نموده بود.

با احتساب آمار جدید شمار قربانیان کرونا در ایتالیا تا شامگاه روز دوشنبه ششم آوریل به 16 هزار نفر افزایش پیدا نموده است. ایتالیا که اینک به کانون اصلی شیوع و انتشار بیماری کووید 19 تبدیل شده و بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر این بحران قرار گرفته بیش از 132 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا طی روزهای شنبه و یکشنبه پس از ثبت 766 مورد مرگ در روز آدینه سیری نزولی را شروع نموده و مردم این کشور را اندکی به خاتمه یافتن بحران امیدوار نموده بود.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا از 5 هزار نفر گذشت

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی در بریتانیا تعداد قربانیان بیماری کووید19 در این کشور از مرز 5 هزار نفر عبور نموده است. به گزارش منابع پزشکی و بهداشتی در بریتانیا با ثبت 439 مورد مرگ جدید ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان بیماری کووید 19 به 5 هزار و 373 نفر افزایش یافته است.

بر این اساس تا عصر روز دوشنبه ششم آوریل بیش از 51 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به ثبت رسیده است.

  • کورسوی امید در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا؛ کاهش ناچیز اما نویدبخش آمار روزانه مبتلایان و جان باختگان

مقامات اسپانیا روز دوشنبه در حالی برای چهارمین روز متوالی از کاهش شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور خبر دادند که آمارها نشان می دهد تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان ها و در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند رو به کاهش است.

بنا به اعلام مسئولان اسپانیایی 637 نفر طی 24 ساعت گذشته در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 از دست دادند. به این ترتیب تا به امروز 13 هزار و 55 نفر در این کشور به دلیل شیوع کرونا جان باخته اند.

از سوی دیگر شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در فرانسه روز یکشنبه 357 نفر بود. این رقم کمترین میزان مرگ و میر روزانه در فرانسه طی یک هفته اخیر بود. با این حال مقامات فرانسوی به شهفرایندان هشدار داده اند که آمارهای امیدوارنماینده نباید منجر به عدم اجرای مقررات قرنطینه سراسری در این کشور گردد. با در نظر دریافت آمار روز یکشنبه تا به امروز 8078 نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته اند.

سیلویو بروسافرو، رئیس انستیتوی عالی سلامت در ایتالیا نیز بیان کرد که شیب منحنی آمار روزانه مبتلایان و جان باختگان رو به پایین است. با این حال روبرتو اسپارانزا، وزیر بهداشت ایتالیا هشدار داده است که این کشور همچنان ماه های دشواری پیش رو دارد. تا به امروز نزدیک به 16 هزار بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را در ایتالیا از دست داده اند. این در حالی است که شامگاه دوشنبه شمار قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید19 در ایتالیا باردیگر فرایندی صعودی به خود گرفت. بر اساس تازه ترین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی طی 24 ساعت گذشته 636 نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان باختند.

  • کرونا در ژاپن؛ کمبود تجهیزات پزشکی و آمار بالای ابتلا در میان کارکنان بخش بهداشت و درمان

دولت ژاپن در حالی میخواهد در این کشور به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا شرایط اضطراری اعلام کند که کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور از کمبود تجهیزات پزشکی در برابر موج هجوم بیماران مبتلا به کووید 19 به بیمارستان ها سخن می گویند.

تنها در یکی از بیمارستان های عظیم شهر توکیو تا به امروز 44 نفر از پزشکان، پرستارها و دیگر کارکنان بخش بهداشت و درمان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

فرمانداری توکیو اعلام نموده است که 951 بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند. این در حالی است که بنا به آمار رسمی تعداد تختخواب هایی که در بیمارستان های پایتخت ژاپن به بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص داده شده هزار تختخواب است. این ارقام به این معناست که بیمارستان های توکیو به زودی دیگر امکان پذیرش بیماران جدیدی را که از علائم ابتلا به کرونا رنج می برند نخواهند داشت.

بنا به آمار رسمی تا به امروز 3654 نفر در ژاپن به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد 85 نفر جان خود را از دست داده اند.

  • شرایط اضطراری در رومانی 30 روز تمدید می گردد

کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی روز دوشنبه بیان کرد که دوره شرایط اضطراری در این کشور 30 روز دیگر تمدید می گردد. رئیس جمهوری رومانی درباره تمدید شرایط اضطراری گفت: باید بار دیگر این کار [تمدید دوره شرایط اضطراری] را انجام دهیم. این امری ضروری است. مردم باید درک نمایند که بدون این تدابیر نمی توان جلوی [شیوع] ویروس را گرفت.

تا به امروز 4057 نفر در رومانی به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که از این تعداد 157 نفر جان خود را از دست داده اند.

  • شمار قربانیان در بلژیک به 1632 نفر رسید

مقامات بلژیک روز دوشنبه بیان کردند که با مرگ 185 بیمار دیگر تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در این کشور اروپایی به 1632 نفر رسیده است. به گفته مسئولان بلژیکی تا به امروز 20 هزار و 814 مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5595

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ روزهای مرگبار در بریتانیا و آمریکا ، شرایط مرگ ومیر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ روزهای مرگبار در بریتانیا و آمریکا ، شرایط مرگ ومیر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید