آسیب زباله های سراوان رشت به محیط زیست کشور

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/گیلان رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جایگاه دفن زباله سراوان به رودخانه های رشت، سپس به تالاب انزلی و در نهایت دریای خزر که بخش مهمی از محیط زیست کشور است، آسیب می زند.

آسیب زباله های سراوان رشت به محیط زیست کشور

محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به سفر رییس جمهور به گیلان اظهار کرد: انتظار می رود لایه های پنهان فقر شهر رشت به گوش رییس جمهور رسانده گردد و بازهم صدای فقر گیلان در پس سرسبزی های استان گم نگردد.

کارگرنیا ادامه داد: تا به امروز برنامه ای به ما اعلام نشده که به عنوان نمایندگان مردم رشت بتوانیم فرصتی برای انتقال مسائل رشت به هیات دولت کسب کنیم این در حالیست که ما به عنوان نمایندگان یک سوم جمعیت گیلان می دانیم که این شهر با چه مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کند.

رییس شورای شهر رشت شرح داد: مسائل را به صورت مکتوب به متصدیان امر ارسال کردیم و امیدواریم حل معضلات شهر رشت رقم بخورد.

کارگرنیا افزود: سایت دفن گاه زباله های سراوان آسیب جدی را به استان و حتی کشور می زند و لازم است در این سفر اعتبار دولتی ویژه برای حل این مشکل اختصاص داده گردد.

وی با اشاره به اینکه نیاز است به سراوان و روستاهای اطراف آن و همچنین تسریع در احداث زباله سوز شهر رشت توجه ویژه ای گردد، ادامه داد: سوء مدیریت حاکم بر استان موجب شده از گذشته آلودگی های فراوانی وارد رودخانه های رشت گردد و این موضوع مهم محیط زیست شهرستان رشت باید بیش از پیش مورد توجه سفر هیات دولت به گیلان قرار گیرد.

کارگرنیا با اشاره به عدم توانمندیهای حوزه سد معبر شهرداری رشت گفت: این کمبودها مسائل فراوانی برای معابر رشت بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در برخورد با تخلفات ساختمانی و صنوف مزاحم با چالش روبرو است که این امر به کمبود نیرو و نبود همکارهای های لازم انتظامی برمی گردد.

کارگرنیا تاکید کرد: به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و شهردار برای بهبود شرایط موجود شهر باید تدابیر لازم اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11071

به "آسیب زباله های سراوان رشت به محیط زیست کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب زباله های سراوان رشت به محیط زیست کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید