با تله کابین حیران از وسط مه ها رد شوید!

به گزارش جعبه مهر، تله کابین حیران شما را از وسط ابرهای آسمان به راحتی رد می کند! یکی از جاذبه هایی که در استان گیلان قرار گرفته و طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد، تله کابینی است که حیران نام دارد. این تله کابین که از صبح تا و تا ساعتی که بشود از منظره زیر پای خودتان لذت ببرید، فعالیت می کند دقیقا شما را از دل رشته کوه های البرز رد می کند.

با تله کابین حیران از وسط مه ها رد شوید!

ما در این مطلب می خواهیم تا به صورت کامل این مجموعه تفریحی را معرفی کنیم، ویژگی های آن را به صورت کامل برایتان بازگو نماییم، بررسی کنیم و ببینیم که بهترین وقت و زمان برای رفتن به آن چه وقتی است و همچنین امکانات رفاهی اطراف آن و این که اصلا چگونه به این تله کابین بروید و همچنین جاذبه های اطرافش را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

بسیار پیش آمده است که در سفر به نواحی دریای خزر از استان مازندران و گیلان گرفته تا اردبیل و آستارا، از وجود بسیاری از جاذبه های مختلف آن همچون همین تله کابین خبر نداشته ایم و خود را در نتیجه از لذت بردن از آن ها محروم کرده ایم. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا شما را به صورت تمام و کمال با این جاذبه آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

سفری از مابین ابرها با تله کابین حیران!

اگر می گوییم که شما می توانید سوار تله کابین حیران شوید و مستقیما سفری از مابین ابرها داشته باشید، فکر نکنید که این تنها یک استعاره بسیار زیبا و احساسی در توصیف این جاذبه هست بلکه واقعیتی است که به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی این وسیله برای آن حاصل شده است!

این تله کابین در مرکز رشته کوه های البرز قرار گفته و در مقیاس کشوری در شمال غربی کشور و در مقیاسی کوچک تر در ارتفاعات گردنه حیران و در نزدییکی شهر آستارا قرار گرفته است.

بیایید تا در یک توضیح بیشتر برایتان مشخص کنیم که این تله کابین از سمت جنوب و غرب خود به جنگل هایی با نام فندقلو، از سمت شرق به آستارا و دریای خزر و همچنین دید به گردنه حیران بسیار زیبا و همچنین از سمت شمال کاملا به سمت شهرهای لب مرز ایران و کشور جمهوری آذربایجان دید دارد. همین جهت استثنائی و بسیار زیبا شما را از بین انبوهی از مه و ابر رد می کند و همین حس پرواز از میان ابرها را به شما خواهد داد.

درباره مقدار زمانی که طول می کشد تا شما با تله کابین جهت رفت و برگشت را طی کنید، 25 دقیقه است که به این معناست 12.5 دقیقه برای رفتن شما طی می شود و 12.5 دقیقه دیگر برای برگشت به سمت ایستگاه و جهت طی شده، صرف خواهد شد.

زمانی که مسئولین استان گیلان تصمیم به ساخت چنین وسیله ای را در این منطقه چند منظوره و در این ارتفاع گرفتند، دقیقا هدفشان این بود که یک جاذبه کاملا پر طرفدار و بی نقص را در این منطقه به وجود بیاورند و باعث رونق و حضور بیش از پیش گردشگران و مسافران در این منطقه شوند که در این راه پیروز هم بوده اند.

از جمله خصوصیات فنی این تله کابین این است که در این مکان دقیقا 33 دستگاه تله کابین وجود دارد که از این تعداد 30 تای آن ها دارای کابین 6 نفره است و 3 عدد از آن ها دستگاه های ویژه و vip هستند که طبیعتا میزان هزینه بلیط آن ها از گروه اول بیشتر هم هست.

بهترین زمان برای رفتن به تله کابین حیران چه وقتی است؟

شما فردی گرمایی هستید؟ اگر جوابتان مثبت است پیشنهاد بی برو برگرد ما به شما این است که حتما و مخصوصا در فصل گرم سال یعنی تابستان به این تله کابین سر بزنید و از سرمای آن لذت ببرید زیرا، این تله کابین به خاطر ارتفاع و شرایط قرارگیری جغرافیایی خود همیشه خنک و سرد است و حتی به توصیه کسانی که سوار این تله کابین شده اند، حتی اگر در ماه های تیر و مرداد هم به این مکان رفتید با خودتان یک لباس گرم همراه داشته باشید!

به هر حال تله کابین حیران هر روز و حتی روزهای تعطیل هم فعالیت می کند. ساعت کاری این مجموعه از ساعت 10 صبح تا 19:30 عصر است. البته در روزهای تعطیل این زمان به 10 صبح تا 21 شب نیز افزایش پیدا می کند.

راه های مختلف دسترسی به تله کابین حیران

برای رفتن به این تله کابین خاص و جذاب می توانید بین شرایط مختلف حق انتخاب داشته باشید! برای رفتن به تله کابین حیران می توانید انتخاب کنید که یا از سمت استان گیلان به این مجموعه بروید و یا نه، از سمت جنگل فندقلو اردبیل خودتان را به این مجموعه تفریحی برسانید.

اگر که می خواهید که با وسیله های حمل و نقل عمومی خودتان را به این تله کابین برسانید باید یا از سمت اردبیل و یا از سمت آستارا سوار تاکسی های عمومی شوید و با راننده طی کنید که می خواهید در ورودی مجموعه تله کابین پیاده شوید. اگر هم که می خواهید با استفاده از وسیله شخصی خود به تله کابین حیران بروید، باید به 35 کیلومتری آستارا و 25 کیلومتری اردبیل قرار گرفته است.

تله کابین حیران چه تجهیزاتی دارد؟

اگر بخواهیم تا امکانات موجود در این تله کابین را از سمت گیلان مورد بررسی قرار دهیم باید این را هم اضافه کنیم که در ایستگاه استان گیلان، علاوه بر ایستگاه تله کابین؛ یک پیست کارتینگ هم موجود است. البته از نظر امکانات، تله کابین حیران درایستگاه های مختلف دارای تجهیزات مختلف و متفاوت است.

به طور مثال در ایستگاه جنگل فندوق لو که در سمت جنوب و غرب این تله کابین و دقیقا در اردبیل است امکاناتی از جمله؛ چایخانه سنتی و کافی شاپ قرار گرفته است که همیشه آماده پذیرایی از کسانی هستند که به آن می آیند.

در همین ایستگاه اگر همت کنید و 100 متر جلوتر هم بروید، می توانید به یک رستوران هم که بر روی تپه ای به نام آخرا آخار قرار گرفته است، مراجعه کنید. در ضمنً در این مجموعه یک پارکینگ بزرگ هم موجود است که ظرفیت بسیار زیادی برای پارک ماشین های مردم دارد.

چه جاذبه هایی اطراف تله کابین حیران وجود دارد؟

علاوه بر این که خود این تله کابین یک جاذبه معروف است، در اطراف آن جاذبه های مختلف دیگری که بسیار دیدنی و مشهور هستند نیز قرار گرفته است. البته این نکته گفتنی است که این تله کابین خود به تنهایی یک جاذبه برای شهرهای اطرافش به حساب می آید. در ادامه برخی از این جاذبه ها را برای شما مختصری معرفی می نماییم.

جاده ای غرق در مه به نام گردنه حیران

یکی از معروف ترین جاذبه های ایران در نواحی دریای خزر، گردنه حیران زیباست که حتی همانطور که می بینید قسمتی از نام خودش را حتی به این تله کابین هم داده است. گردنه حیران در بین راه اردبیل به آستارا قرار گرفته است و از سرسبزی خاص و ویژه ای بهره می برد.

یکی از عواملی که باعث معروف شدن گردنه حیران شده، مهی است که در بیشتر روزهای سال می توان آن را حتی در میان دست هایتان ببینید و حس کنید. این مه رویایی و زیبا البته یکی از ویژگی های این تله کابین هیجان انگیز هم هست و دید آن به بیرون را بسیار زیباتر می کند. این سر سبزی همراه با مه در کل مهم ترین خصوصیت این منطقه است.

اگر به گردنه حیران رفتید و از جاده پیچ در پیچآن گذشتید، از قلم نیاندازید که حتما هم عسل اصل و تازه بخرید و هم از شیر بلال های آن ها مزه کنید. برای رفتن به این جاده می توانید به جاده اصلی اردبیل به سمت آستارا، ابتدای تونل اردبیل تا 5 کیلو متری شهر آستارا بروید.

انبوهی از گل های بابونه و فندق در جنگل های فندقلو

یکی از زیباترین جنگل های ایران که به داشتن دست های بابونه و درخت های فندقش معروف شده، جنگل های فندقلو است. این دشت های بابونه به قدری زیبا و جذاب هستند که هر ساله در این دشت ها جشنواره بزرگ گل بابونه برگزار می شود. البته فندق هم در این جنگل بسیار زیاد است و مخصوصا در فصلی که این میوه یا خشکبار در این جنگل زیاد می شود، یکی از بهترین زمان هایی در سال است که می توان از آن بازدید کرد.

البته تنها جذابیت فندقلو، دشت گل بابونه آن نیست بلکه تله کابینی که موضوع معرفی مطلب ماست و پیست اسکی روی چمن و در کنار آن ها چشمه آب گرمی که در این منطقه قرار گرفته است نیز باعث رونق و شهرت این جنگل بین مردم نیز شده است.

جنگل فندقلو دارای 16 هزار هکتار است و از شرق روستای حور تا حد فاصل جاده نمین که در بین شهر قرار گرفته است و از آن جا تا شرق روستای خانقاه علیا ادامه دارد. از جمله میوه ها و درخت هایی که در این جنگل قرار گرفته است می توانیم به؛ توت فرنگی، گوجه سبز، سیب، تمشک و انبوهی از فندوق ها اشاره نماییم.

در شهر آستارا، آهسته و بدون عجله از جاذبه ها دیدن کنید!

یکی از زیباترین شهرهای ایران که در منطقه تالش قرار گرفته است، شهر آستارا است. این شهر از لحاظ جغرافیایی دقیقا بین دریای خزر و رشته کوه های تالش قرار گرفته است و یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است.

می دانید چرا به این شهر آستارا می گویند؟ زیرا کسانی که به این شهر سفر می کرده اند و از آن می گذشته اند به خاطر وجود مناطق مردابی و باتلاق های فراوانی که در سر راهشان وجود داشته است، به آن آسته رو می گفته اند و در گذر زمان و آسان سازی حروف این منطقه به نام آستارا معروف شد.

آستارا دارای جاذبه های فراوان و دیدنی بسیار زیادی است که از بین آن ها می توانیم به پایگاه حیات وحش لوندویل، ساحل صدف از سمت گیلان، دریاچه بین المللی استیل، پارک جنگلی بی بی یانلو، بازار بزرگ ساحلی آستارا، آستارا چای، دهکده گردشگری حیران، روستای کوته کومه، باغ پرندگان آستارا و بسیاری از دیگر جاذبه ها را می توانیم برای شما نام ببریم.

بهترین زمان برای رفتن به آستارا در فصل بهار و تابستان است و تنها دلیل آن این است که این شهر از آن جایی که در اقلیمی کوهستانی با آب و هوای مرطوب قرار گرفته است در بیشتر روزهای سال مرطوب و بارانی است.

روستایی زیبا به نام حیران

یکی از جاذبه های نزدیک به تله کابین حیران که در زمان تردد آن را هم خواهید دید، روستای حیران است که در فاصله 30 کیلومتری آستارا قرار گرفته است. این روستای جالب خود به 3 قسمت کوچک و کلیدی تر تقسیم می شود که مناطق حیران علیا، حیران سفلی و حیران وسطی نام دارند.

درباره این روستا نکته جالبی که وجود دارد این است که با این که مردمش اغلب کشاورز هستند اما با این حال در این سال های اخیر با توجه به بالا رفتن اهمیت گردشگری و همچنین شناخته تر شدن روستایشان و همچنین جاذبه های اطراف آن؛ مرم روستای حیران مشغول به فعالیت هایی همچون تولید و ساخت صنایع دستی منطقه و سوغات، پخت و ارائه انواغ غذاهای سنتی و محلی و همچنین ارائه اقامتگاه های بوم گردی و فعالیت هایی از این قبیل نیز می پردازند.

سخن آخر!

شمال کشور و در حاشیه دریای خزر پر است از جاذبه های مختلف و دیدنی که کم نظیرند! برخی از آن ها شناخته شده و برخی دیگر گنجایش بیشتر معرفی شدن را دارند. مجموعه تله کابین حیران یکی از منطقه ها توریستی در این منطقه است که همانطور که برایتان گفتیم هم پتانسیل زیادی برای کامل تر شدن دارد و هم به خاطر خدمات و امکاناتی که در حال حاضر در آن وجود دارد، مسافران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

اگر شما هم تجربه حضور در این تله کابین را دارید و از فراز آن طبیعت را متفاوت تر دیده اید، نظر خودتان را برای ما کامنت کنید!

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2561

به "با تله کابین حیران از وسط مه ها رد شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تله کابین حیران از وسط مه ها رد شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید