تهرانگردی؛ کبابِ خوب کجا بخوریم؟!

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: کَباب یکی از معروفترین غذا های مورد علاقه مردم خاورمیانه، بیشتر ایران و قفقاز است که در تهیه و پخت بیشتر کباب ها از گوشت قرمز بره یا گوساله استفاده می گردد و همچنین در بیشتر کباب ها از پیاز و ادویه جات استفاده زیادی می گردد. کباب را به سیخ فلزی یا چوبی کشیده و در برابر آتش مستقیم قرار می دهند تا پخته گردد و قطر کباب را هر چه قدر که بخواهند می توان مطابق میلشان پهن تر و قطورتر ساخت.

تهرانگردی؛ کبابِ خوب کجا بخوریم؟!

معروف ترین انواع کباب ها را می توان کباب چنجه، کباب ترش، کباب کوبیده، کباب برگ، کباب سلطانی، کباب دوش، جوجه کباب، کباب شیشلیک، کباب بختیاری و... نام برد. در کباب چنجه از کوشت های تکه شده متوسط استفاده می گردد در کباب ترش که کباب مخصوص استان گیلان است از گوشت گوساله تازه و مواد ترش نماینده استفاده می گردد این مواد از رب انار ترش و یا رب نارنج و مغز گردو ساییده فراوری می گردد در کباب کوبیده هم از مواد گوشت چربی دار چرخ نموده و پیاز استفاده می گردد کباب برگ و سلطانی به دلیل برش های گوشت که پهن و عظیم می باشند به این نام معروفند. جوجه کباب هم به دو نوع با استخوان و بدون استخوان فراوری می گردد که از گوشت مرغ و یا جوجه استفاده می گردد. کباب شیشلیک از سری کباب های مخصوص استان خراسان بود از بخش های دنده گوساله و یا گاو جوان استفاده می گردد که با همان استخوان دنده به سیخ کشیده می گردد این کباب نیز دارای هواداران زیادی است. کباب بختیاری هم کبابی است که در سیخ آن یک در میان از تکه های گوشت و تکه های برش خورده مرغ استفاده می گردد.

طعم بی نظیر این غذا محبوبیت و رواجی که در بین ایرانی ها دارد، باعث شده به نوعی کباب شناسنامه ای از آشپزی و ذائقه ایرانی باشد و به یکی از غذا های مجلسی و مخصوص پذیرایی مردم تبدیل گردد. رستوران های بیشماری در تهران اقدام به طبخ انواع کباب ها نموده اند. به هر محله ای که بروی لا اقل 1 یا 2 کبابی در آن موجود است، ولی تعدادی انگشت شمار از این کبابی ها توانستند نام خود را از محله خودشان فراتر ببرند و از همه جای پایتخت مشتریانِ عاشق کباب را به خود جذب نمایند. سعی داریم در این مطلب با نگاهی عادلانه بهترین و خوش طعم ترین کباب سرا های تهران را برایتان معرفی کنیم.

1. رستوران ارکیده

احتمالاً با شنیدن نام رستوران ارکیده یاد رستوران ارکیده معروف و نامی در جاده چالوس می افتید. درست است، این ارکیده ورژنی مناسبِ پایتخت از همان رستوران رویایی جاده چالوس است که به یکی از بهترین رستوران های ایرانی تهران تبدیل شده است و بعید است که در میدان آرژانتین انتخابی بهتر از این رستوران پیدا کنید. کباب های آماده شده از بهترین و با کیفیت ترین گوشت ها که در سیخ های بلند نیم متری سرو میشوند، در کنار تیم گارسون حرفه ای و محیطی خوب و آرامش بخش.

در ارکیده به شما خوش خواهد گذشت، البته به شرطی که وسواس های اقتصادی را کنار بگذارید و سعی کنید در کنار دوستان و یا خانواده خوش بگذرانید و از خوردن یک غذای ایرانی فوق العاده، نهایت لذت را ببرید. ارکیده یک پارکینگ عظیم دارد که یک ویژگی بسیار مثبت در رقابت با سایر رستوران ها برای ارکیده به حساب می آید.

در حال حاضر 6 شعبه از این رستوران در چالوس، متل قو، شهریار، کرج، اقدسیه تهران و آرژانتین تهران وجود دارد.

آدرس شعبه آرژانتین:

میدان آرژانتین، نبش خیابان الوند

2. کباب سرای منصور

یکی دیگر از کباب سرا های اسم و رسم دار و خوش سابقه تهران که خیلی از شکم باز ها بر این باورند بهترین کباب کوبیده تهران را میتوانی در آنجا پیدا کنی. کباب سرای عظیم منصور واقع در خیابان ولیعصر با تنور و نان داغ با توجه به قدمت و کباب های خاص خود طرافداران زیادی دارد و معمولاً شلوغ می باشد. البته قیمت کباب های منصور از کبابی های معمولی کمی بالا تر است. کباب هایی واقعاً لذیذ در کنار نان داغ و سبزیجات خوشمزه دست به دست هم داده اند که این شانس را داشته باشید تا طعم واقعی یک کباب خوشمزه را امتحان کنید.

محیط نسبتاً ساده و بدون تجملات که حسی نوستالژی نیز به انسان می دهد. در تین رستوران فقط به کیفیت و طعم غذا ها اهمیت داده شده است و صرفا برای کسانی است که میخواهند از طعم غذا ها لذت ببرند. منصور شعبه های غیر اصل زیادی دارد که نباید فریب نام آن ها را بخورید. حواستان باشد که در ساعات پایانی شب و روز های تعطیل، منصور به شدت شلوغ است و باید آمادگی ایستادن در یک صف را داشته باشید.

آدرس:

خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب پله اول

3. رستوران SPU

رستورانی لوکس و زیبا در یک باغ دیدنی در محله ای خوش آب و هوا در تهران. این ها تعیینات رستورانی است که قریب به اتفاق شکم باز ها آن را بهترین و باکیفیت ترین رستوران ایرانی محله تفریحی درکه می دانند. با انواع اقسام کباب ها و غذا های ایرانی که با تیم گارسون های حرفه ای و با تمام تجملات و آداب یک رستوران لوکس برایتان سرو می گردد. همان طور که در توضیحاتمان اشاره کردیم این رستوران برای کسانی که رعایت حال جیب خود را می نمایند گزینه مناسبی نیست، بلکه برای کسانی است که دوست دارند حضور و خوردن یک شام خاطره انگیز در یکی از بهترین رستوران های ایرانی تهران را تجربه نمایند.

شیشلیک های SPU بیشتر از سایر غذا های موجود در این رستوران برای خود اسم در نموده اند، پس اگر مسیرتان به درکه افتاد و خواستید حضور در این رستوران را تجربه کنید، شیشلیک از اولویت های انتخابتان باشد. در حوالی SPU جای پارک به سختی یافت میگردد، علی الخصوص اواخر هفته که درکه خیلی شلوغ می گردد. پس آمادگی ذهنی برای معطل شدن هنگام یافتن جای پارک را با خود داشته باشید.

این رستوران اگرچه در بسیاری از مواقع شلوغ می باشد اما این شلوغی هرگز باعث سرویس دهی بد یا رفتار نامناسب کارکنان آن جا نمی گردد. نان داغ در این رستوران به هر تعداد که احتیاج داشته باشید در اختیارتان قرار خواهد گرفت و در تمام دفعات درخواست نان برخورد مودبانه ای با شما خواهد شد.

آدرس:

درکه، میدان درکه

4. خانه کباب شمرون

یکی از کبابسرا های پیروز تهران در میدان تجریش که با سابقه کم خود توانسته خیلی از رقبای قدیمی تر را کنار بزند و یکی از محبوب ترین ها گردد. فضای خوب و چشم انداز زیبایی که این رستوران از مبدان تجریش، خیابان ولیعصر و فضای امامزاده صالح (ع) دارد یکی از ویژگی ها مثبت این رستوران است. کباب های خوشمزه که از بهترین و تازه ترین مواد اولیه و با صد در صد گوشت گوسفند تهیه شده اند در کنار نان داغ و سبزیجات خوشمزه یک روز خوب را برای شما در شمرون خواهند ساخت.

سرویس عالی و برخورد مناسب با مشتری در کنار فضای دلپذیری که دارد، شمرون را بدون هیچ شکی در لیست بهترین رستوران های تهران قرار داده است. کباب بره، کباب لقمه گوسفندی، کباب خانواده و جوجه کباب با استخوان را در اولویت ها انتخاب خود در این رستوران قرار دهید.

آدرس:

میدان تجریش، ضلع شمال شرقی میدان

5. رستوران نوید

یکی دیگر از کباب سرا های معروف تهران که همواره غلغله است. این شلوغی و استقبال خوب چند دلیل دارد: اول و مهمتر از همه کیفیت بی نظیر کباب ها و طعم به یاد ماندنی غذا هایی است که در نوید منتظر شما هستند. دلیل بعدی قرار دریافت این رستوران در محله پر رفت و آمد آپادانا (خرمشهر) است که به یکی از نماد های این محله تبدیل شده است و برای هر کسی در این محله و محله های اطراف یک گزینه دم دست و رویایی است.

همانطور که گفتیم در نوید باید خیلی شکیبا باشید، در غیر این صورت هیچ وقت طعم غذا های آن را نخواهید چشید. نوید یک رستوران با سرویس دهی معمولی و تقریباً قدیمی است، لذا اگر انتظار گارسون های حرفه ای و ظروف آنچنانی را دارید، نوید گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

آدرس:

خیابان سهروردی شاقتصادی، خیابان خرمشهر، بعد از خیابان گلشن

6. رستوران ریحون

همانطور که از نام این رستوران تعیین است، ریحون یک کباب سرای تمام عیار است که طی سال ها طبخ انواع و اقسام کباب های ایرانی لذیذ و با کیفیت به نام و آوازه ای برای خود رسیده است و به یکی از بهترین کبابی های تهران تبدیل شده است. ریحون و پنیر و نان سنگک داغ در کنار کوبیده های معرکه و لذیذ و شیشلیک هایی ترد و بی نظیر و جوجه هایی خوشمزه که با بهترین و با کیفیت ترین گوشت های کشتار روز طبخ میشوند، روز خوبی را برای شما خواهد ساخت.

یکی دیگر از نکات مثبت ریحون فضای داخلی آن است که بسیار نزدیک به سبک معماری تاریخی دوران صفوی و بعضی از بقاع معروف اصفهان است. خلاصه باید یکروز عزمتان را جزم کنید و راهی ریحون شوید تا آنچه میگوییم را با گوشت و پوست درک کنید!

آدرس:

جردن، بالاتر از تونل نیایش، خیابان کاج آبادی، پلاک 18

7. رستوران مسلم

مسلم از آن دسته رستوران هایی است که نامش قطعا یک بار به گوش همه خورده است. این رستوران فوق العاده که در بازار تهران واقع شده است، هرروز مشتریان زیادی را به خود جلب می نماید. به طوری که در بسیاری از مواقع شما برای چشیدن طعم فوق العاده غذاهای این رستوران، باید در صف بایستید. با تمام این اوصاف هواداران غذاهای این رستوران بی نظیر تا زمانی که در صف ها نوبت به آن ها برسد منتظر می مانند.

این رستوران علاوه بر طبخ و سرو کباب های مختلف و خارق العاده، غذاهای پرطرفدار دیگری نیز در منوی خود دارد. یکی از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران، ته چین می باشد. پس پیشنهاد می کنیم حتما کباب های این رستوران را امتحان کنید.

آدرس:

بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حج رحیم خان، پلاک 4

8. رستوران نایب

یکی از بهترین رستوران های تهران بی شک رستوران نایب می باشد. این رستوران تمام غذاهای خود را با رعایت تمام اصول بهداشتی و بین المللی طبخ و سرو می نماید. برخورد کارکنان این رستوران با مشتریان بسیار محترمانه و مناسب است.

رستوران نایب در مناطق مختلف تهران از جمله سعادت آباد، ساعی، زعفرانیه، وزرا، سهروردی و مفتح شعبه دارد و کیفیت غذا در تمام شعبات این رستوران یکسان و بسیار عالی است. پس اگر قصد خوردن یک چلوکباب کم نظیر در محیطی شیک دارید پیشنهاد خبرنگاران به شما رستوران نایب می باشد.

آدرس شعبه سهروردی:

تهران، سهروردی شاقتصادی، بالاتر از آپادانا

9. رستوران شرف الاسلامی

وقتی سخن از بهترین کباب تهران به میان آید، بسیاری نام رستوران شرف الاسلامی را می آورند. این رستوران که از قدمتی 80 ساله برخوردار است، یکی از کم نظیرترین چلو کباب های تهران را سرو می نماید. قرار دریافت این رستوران در منطقه ای پر رفت و آمد، آن را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین رستوران های تهران نموده است.

حجم غذاهای این رستوران قدیمی و باسابقه بسیار زیاد بوده و در مواردی هر پرس غذا می تواند غذای دو نفر باشد. قیمت غذاها نیز نسبت به حجم و کیفیت بالای آن ها کاملا مناسب بوده و رضایت مشتریان را به خود جلب نموده است.

آدرس:

بازار تهران، به سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، راه سمت راست

10. رستوران مرشد

این رستوران که دارای سه شعبه در نیاوران، لواسان و کاشانک می باشد، با وجود داشتن فضایی نسبتا کوچک و دکوراسیونی سنتی همراه با دیوارهای کاهگلی توانسته است کباب دوستان زیادی را به خود جلب کند. پس طبیعی است که شما برای چشیدن طعم فوق العاده کباب های این رستوران باید کمی منتظر بمانید.

کباب ها در رستوران مرشد در سینی های مسی با دورچین برایتان سرو می گردد. حجم غذاها بالا بوده و کیفیت آن ها نیز کم نظیر است. اگرچه همه این رستوران را با چلوکباب هایش می شناسند، اما پیشنهاد می کنیم حتما غذاهای دیگر منوی این رستوران را نیز امتحان کنید.

آدرس شعبه نیاوران:

خیابان نیاوران، بعد از جماران، نبش دلشاد، پلاک 2

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6475

به "تهرانگردی؛ کبابِ خوب کجا بخوریم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانگردی؛ کبابِ خوب کجا بخوریم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید