آسیب پذیری خطرناک ویندوز با کلیک روی یک لینک فعال می گردد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، در ماه های اخیر حفره های امنیتی و آسیب پذیری های فراوانی در سیستم عامل ویندوز 10 شناسایی شده است. اما تازه ترین مشکل این سیستم عامل به علت احتمال آسیب زدن به هارد دیسک بسیار نگران کننده است.

آسیب پذیری خطرناک ویندوز با کلیک روی یک لینک فعال می گردد

مشکل مذکور تنها با بازدید از یک لینک یا محلی خاص در رایانه به وجود می آید. کارشناسان امنیتی هنوز نتوانسته اند علت اصلی شکل گیری این مشکل را که مربوط به فایل سیستم NTFS است را شناسایی نمایند.

محققان می گویند حتی وارد کردن لینک معیوب در میله آدرس ویندوز بدون کلیک کردن بر روی آن هم ممکن است موجب اختلال در عملکرد رایانه شده و صفحه آبی نشان دهنده مختل شدن کامل عملکرد سیستم عامل ویندوز را به نمایش بگذارد. هکرها و کلاهبرداران اینترنتی می توانند از راه دور از این مشکل سو استفاده نموده و با ارسال فایل حاوی لینک آلوده و معیوب رایانه های کاربران را تخریب نمایند.

در بعضی موارد این آسیب پذیری منجر به راه اندازی مکرر رایانه نیز می گردد و لذا کاربران ویندوز 10 باید از کلیک کردن بر روی لینک های مشکوک و حتی آیکون های ناشناس که ممکن است لینک های مخرب در آنها جاگذاری شده باشند، پرهیز نمایند. مایکروسافت اعلام نموده در حال آنالیز موضوع است، اما هیچ وصله به روزرسانی برای حل این مشکل عرضه ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8950

به "آسیب پذیری خطرناک ویندوز با کلیک روی یک لینک فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب پذیری خطرناک ویندوز با کلیک روی یک لینک فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید