شروع رسیدگی به پرونده بزرگ فساد اقتصادی نخست وزیر سابق مالزی

به گزارش جعبه مهر، نخست وزیر سابق مالزی با بزرگترین محاکمه مربوط به پرونده فساد اقتصادی صندوق دولتی موسوم به 1ام دی بی روبه رو شده است.

شروع رسیدگی به پرونده بزرگ فساد اقتصادی نخست وزیر سابق مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی در حالی روز دوشنبه با بزرگترین محاکمه مربوط به فساد اقتصادی صندوق دولتی 1ام دی بی روبرو می گردد که وکلا به دنبال تأخیر در برگزاری جلسه دادگاه هستند تا محاکمه قبلی کامل گردد.

نجیب رزاق که در انتخابات سال گذشته بازنده شد، با 42 اتهام فساد اقتصادی، رشوه خواری و پولشویی در این صندوق و سایر شرکت های دولتی روبه رو شده است.

این صندوق دولتی در سال 2009 میلادی توسط نجیب رزاق تأسیس شد و تاکنون از سوی 6 کشور مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام نموده است که حدود 4.5 میلیارد دلار از منابع اقتصادی این صندوق مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

در دومین محاکمه در دادگاه عالی کوالالامپور، نجیب رزاق باید با 21 اتهام مربوط به پولشویی و 4 اتهام سوء استفاده از قدرت برای انتقال غیرقانونی 2.3 میلیارد رینگیت معادل 550 میلیون دلار طی سال های 2011 تا 2014 روبرو گردد.

نخست وزیر سابق مالزی بارها گفته است که هیچ اشتباه و جرمی مرتکب نشده و این اتهامات صرفاً با انگیزه های سیاسی مطرح شده است.

احمد اکرم غریب وکیل مدافع دولت مالزی در اظهاراتی گفت: روز آدینه دادستان ها هزاران صفحه سند و مدرک مربوط به این پرونده را تحویل داده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین موجود، محاکمه حداقل 2 هفته پس از تحویل کلیه مدارک شروع خواهد شد. از حدود 60 شاهد خواسته خواهد شد تا در این دادگاه حضور یابند.

نخستین محاکمه که از آوریل شروع شده همچنان ادامه دارد. وکلا امیدوارند تا محاکمه دوم به تأخیر بیفتد تا نتایج دادگاه نخست معین گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2585

به "شروع رسیدگی به پرونده بزرگ فساد اقتصادی نخست وزیر سابق مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسیدگی به پرونده بزرگ فساد اقتصادی نخست وزیر سابق مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید