آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: فرودگاه زنجان آمادگی انتقال بار از خطوط هوایی را دارد.

آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

فتح الله حقیقی ظهر امروز (30 آذرماه) در جلسه کارگروه حمل و نقل، اظهار کرد: در بخش اقتصادی و تولیدی فعالیت هایی که در استان زنجان پیگیری می شود، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و واحدهای تولیدی که به بهره برداری می رسد، جزو تولیدات حیاتی به شمار می رود.

وی دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین با امکان حمل 7 میلیون تن بار را از پروژه های مهم استان برشمرد و گفت: تلاش داریم محور زنجان - بیجار - همدان نیز هرچه سریع تر به بهره برداری برسد تا زمان عبور و مرور در شمال غرب یک ساعت کوتاه تر و علاوه بر آن موجب توسعه عمران و اشتغال برای استان شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان آمادگی پرواز هواپیماهای باری را دارد، شرح داد: می خواهیم مرکز لجستیک شمال غرب را در زنجان ایجاد کنیم و در صورت تحقق این امر، گشایش اقتصادی خوبی برای استان ایجاد می شود. همچنین نقشه راه توسعه اقتصادی استان را ترسیم کردیم و به اهداف نزدیک می شویم.

کننده عالی دولت در استان، به ارائه پیشنهاد و راه چاره برای ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و افزود: حوزه حمل و نقل یکی از محورهای توسعه به شمار می رود و باید مسائل فعالان این عرصه برطرف شود و مسئولان مربوطه نکاتی را که در این جلسه مطرح شد، پیگیری کنند.

حقیقی با تاکید بر برخورد جدی با محتکران و مسئولان بخش های دخیل در این موضوع، ادامه داد: هیچ گاه نباید کسی به خود اجازه ایجاد اخلال در سیستم های اقتصادی و اجتماعی بدهد و نباید جرئت داشته باشد که لاستیک را انبار کند و از قیمت 3 میلیون تومان آن را به قیمت 6 میلیون تومان به فروش برساند و در این خصوص باید هم کنندگی های خاطی و هم مدیر مربوطه تنبیه شوند.

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا یادآور شد: اگر فرایند گسترش این ویروس مثل اواخر آبان ماه ادامه می یافت، اکنون هفته ای بیش از 130 فوتی داشتیم و شاهد بودیم اعمال محدودیت ها تا حدودی این شرایط را کنترل کرد و همچنان باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی به طور جدی پیگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: استان زنجان 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی، 974 کیلومتر راه فرعی و 4200 کیلومتر راه روستایی دارد که مجموع طول راه های آن بیش از 5840 کیلومتر است.

عبدالحسین علی اکبری، اعتبارات عمرانی این اداره کل را 117 میلیارد تومان برشمرد و افزود: تا امروز 87 میلیارد تومان آن وصول شده است. همچنین سرجمع اعتبارات عمرانی و جاری 152 میلیارد تومان بوده که 104 میلیارد تومان وصولی داشتیم.

وی با اشاره به نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان - قزوین، گفت: این پروژه در راستای ارتقای ایمنی مسافران و رانندگان در این راستا انجام می شود که 110 کیلومتر قرارداد نصب بلوک های مفصلی در این راستا منعقد شده و از اوایل پارسال تا به امروز 57 کیلومتر از این راستا تکمیل شده است.

این مسئول اظهار کرد: نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان به قزوین تا به امروز بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار داد نصب نیوجرسی 480 میلیارد ریال است. احداث روشنایی به طول 15 کیلومتر در این محور از برنامه امسال است که 7 کیلومتر آن اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8681

به "آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید