آمریکا جایزه 10 میلیون دلاری برای متهم به ترور رفیق الحریری مشخص کرد

به گزارش جعبه مهر، آمریکا جایزه ای 10 میلیون دلاری را برای ارائه اطلاعات درباره فرد متهم به ترور نخست وزیر اسبق لبنان مشخص کرد.

آمریکا جایزه 10 میلیون دلاری برای متهم به ترور رفیق الحریری مشخص کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، صفحه کاربری Rewards for Justice وابسته به وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت: واشنگتن در جستجوی سلیم عیاش، متهم به ترور رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان است و به کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد، اطلاعاتی که عیاش را از مشارکت در هرگونه اقدام تروریستی بین المللی علیه اشخاص آمریکایی یا دارایی های این کشور منع کند، مبلغ 10 میلیون دلار پاداش می دهد.

سلیم جمیل عیاش 57 ساله در ماه اوت 2020 در ارتباط با کشته شدن حریری و 21 تن دیگر از همراهان وی به قتل و ارتکاب عمل تروریستی متهم شد. محاکمه وی به صورتی غیابی انجام و به حبس ابد محکوم شد اما همچنان آزاد است.

در جریان بمب گذاری در 14 فوریه سال 2005 در بیروت رفیق حریری به همراه 21 فرد دیگر جان باختند و پس از آن چهار تن در ارتباط با انجام این عملیات دستگیر شدند. بر اثر این حادثه سازمان ملل تحقیقاتی پیرامون قتل وی با عنوان دادگاه ویژه برای لبنان شروع کرد.

این دادگاه سه متهم این پرونده با نام های حسن مرعی، حسین عنیسی و اسد صبرا را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

قاضی دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به ترور حریری همچنین در جلسه سه شنبه، بیان کرد که هیچ دلیلی مبنی بر اینکه رهبران حزب الله و مقامات سوریه در این ترور دست داشته اند، وجود ندارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9669

به "آمریکا جایزه 10 میلیون دلاری برای متهم به ترور رفیق الحریری مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا جایزه 10 میلیون دلاری برای متهم به ترور رفیق الحریری مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید