نماینده مجلس لبنان خواستار تشکیل فوری دولت جدید این کشور شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، قاسم هاشم نماینده مجلس لبنان امروز جمعه جدیدترین مواضع خود در خصوص فرایند تشکیل دولت جدید این کشور را بیان نمود.

نماینده مجلس لبنان خواستار تشکیل فوری دولت جدید این کشور شد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: در حال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان احساس می شود. تنها راهکار برون رفت از بحران فعلی در لبنان تشکیل دولت جدید است.

این کننده مجلس لبنان در ادامه نیز یادآور شد: تداوم مشکل و معضل مربوط به تشکیل دولت موجب بحرانی تر شدن شرایط این کشور می شود. هاشم پیشتر نیز گفته بود: لبنان در حال حاضر با بحران هایی در عرصه های گوناگون روبرو است که ضرورت تشکیل هرچه سریعتر دولتی توانمند را گوشزد می کند. تشکیل کابینه جدید در اسرع وقت یک ضرورت ملی محسوب می شود.

وی مطرح نمود: مسئولیت ملی ایجاب می کند که همگان به وظیفه خود در قبال تشکیل دولت عمل کنند تا فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان بیش از این با تأخیر روبرو نشود. بدون تردید تداوم این تأخیر، خطراتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که مداخلات آمریکا و فرانسه یکی از عوامل مهم عدم تشکیل کابینه جدید لبنان به ریاست سعد الحریری است. آمریکایی ها و فرانسوی ها شروطی را برای نخست وزیر مکلف لبنان در راستای کنار گذاشتن حزب الله از کابینه تعیین کرده اند. علیرغم اینکه خودِ سعد الحریری نیز تمایل به تشکیل دولت بدون حزب الله را دارد اما تا به امروز نتوانسته است به خواسته واشنگتن و پاریس جامه عمل بپوشاند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9404

به "نماینده مجلس لبنان خواستار تشکیل فوری دولت جدید این کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس لبنان خواستار تشکیل فوری دولت جدید این کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید