آیا پشت میدان نقش دنیا تخریبی در کار بود؟

به گزارش جعبه مهر، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که آیا پشت میدان نقش دنیا تخریبی در کار بود؟

آیا پشت میدان نقش دنیا تخریبی در کار بود؟

جریان چیست؟

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تخریب جدید در این محدوده را رد کرد و گفت: این آوار مربوط به یکی از کارگاه های بازسازیی گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی است.

او شرح داد که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، در سایت این اداره کل، اطلاعات بیشتری را در این باره ارائه نموده و در این خبر که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با تیتر شروع عملیات بازسازی یکی از خانه های بافت تاریخی میدان امام (ره) اصفهان به نقل از فریدون اللهیاری منتشر کرد، آمد: در بازرسی های دوره ای کارشناسان این اداره کل از بافت های تاریخی متوجه شدیم که دیوار یکی از خانه های تاریخی که در حریم و بافت تاریخی شرق میدان امام (ره) واقع شده است به علت تخریب احتیاج به بازسازی اضطراری دارد، لذا با توجه به موقعیت این خانه تاریخی، عملیات اضطراری بازسازی و حفاظت از این خانه تاریخی توسط گروه امانی اداره کل شروع شد.

این عملیات بازسازی که به منظور ایمن سازی و برطرف خطر و با استفاده از مصالح سنتی شروع شد، بدلیل حفظ بافت تاریخی حریم میدان امام (ره) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بعد از سرانجام عملیات اضطراری بازسازی دیوار این خانه تاریخی، گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با همکاری مالک خانه، بازسازی و استحکام بخشی تمام فضای داخلی را نیز شروع خواهند کرد.

با این وجود، در یکی از خبرگزاری ها مطلبی با تیتر تخریب بنای تاریخی دیگر در مجاورت میدان امام اصفهان منتشر شد که البته تعیین نمی کرد دقیقا کدام خانه تاریخی تخریب شده، اما از شرحی که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت وگو با این خبرگزاری اظهار کرد، می شد فهمید که ماجرا مربوط به همان آوار دیوار بوده است.

فریدون اللهیاری در این مصاحبه بار دیگر تأکید کرد که تخریب خانه در کار نبوده و گفته بود: اتفاقا خانه تاریخی در آنجا وجود دارد که متعلق به مالک خصوصی است و همکاران امانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آنجا حضور یافتند تا از این بنا برطرف خطر نمایند. در کنار این بنای تاریخی، بازمانده هایی از بنایی که در راستای پروژه گذر آقا نجفی شهرداری، آزادسازی شده بود وجود داشت که در حال آسیب زدن به خانه تاریخی مجاور خود بود و نیروهای میراث فرهنگی با حضور خود در محل به برطرف خطر از این بنای تاریخی پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان نموده بود: دیوار بازمانده ای از خانه های تاریخی قبلی وجود دارد که همکاران ما با مشارکت مالک خانه تاریخی در محل حضور به هم رساندند و با برداشتن دیوار خانه تخریب شده، اقدام به استحکام بخشی دیوار خانه تاریخی سالم کردند.

در نهایت، با یکی از ساکنان بافت تاریخی میدان نقش دنیا برای کسب اطلاع از چندوچون این ماجرا گفت وگویی انجام داد و سخنان کوتاه این فرد نیز مؤید این امر بود که روزهای گذشته خانه جدیدی در این قسمت تخریب نشده و از این بابت جای نگرانی نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9386

به "آیا پشت میدان نقش دنیا تخریبی در کار بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پشت میدان نقش دنیا تخریبی در کار بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید