اتصال کاوشگر چین به فضاپیمای خود پس از نمونه&zwnjبرداری از ماه برای برگشت به زمین

به گزارش جعبه مهر، در صورت موفقیت این ماموریت، چین به سومین کشوری تبدیل می گردد که نمونه های از ماه را به زمین می آورد.

اتصال کاوشگر چین به فضاپیمای خود پس از نمونه&zwnjبرداری از ماه برای برگشت به زمین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، چندین روز پیش کاوشگر چینی به نام چانگ ای5 با موفقیت روی ماه فرود آمد و از آن نمونه برداری کرد. حالا این کاوشگر به فضاپیمای خود برای بازگشت به زمین متصل شده است.

این کاوشگر در تاریخ 3 آذر از طریق راکت Long March 5 روانه فضا شد تا به ماه برسد. این ماموریت در تاریخ 8 آذر وارد مدار ماه شد و در تاریخ 11 آذر با موفقیت روی سطح این قمر زمین فرود آمد.

با فرود این کاوشگر چینی روی سطح ماه، فضاپیمای آن همچنان در مدار این قمر باقی ماند. چانگ ای 5 توانست نمونه هایی از سنگ و خاک این منطقه جمع آوری کند و حالا به فضاپیمای خود در مدار متصل شده است. این نمونه ها در یک کپسول برای بازگشت به زمین قرار گرفته اند و انتظار می رود در ماه جاری میلادی در منطقه مغولستان داخلی در اختیار دانشمندان قرار بگیرد.

در صورت موفقیت این ماموریت، چین به سومین کشوری تبدیل می گردد که نمونه های از ماه را به زمین می آورد. نزدیک به 50 سال پیش ایالات متحده آمریکا با ماموریت های آپولو به چنین موفقیتی دست پیدا کرد بود و در سال 1976 شوروی توانسته بود با ماموریت Luna 24 نمونه های ماه را به دست دانشمندان برساند.

آمریکا و شوروی به ترتیب در ماموریت های خود نزدیک به 382 و 0.5 کیلوگرم نمونه سنگ و گرد و غبار از ماه به زمین آورد بودند. چین در ماموریت چانگ ای 5 به دنبال بازگرداندن 2 کیلوگرم خاک به زمین است.

در حالی که کاوشگر چین با موفقیت به فضاپیمای خود برای بازگشت به زمین متصل شده، اخترشناسان به دنبال آنالیز نمونه های سیارک ها هستند. به تازگی نمونه سیارک ریوگو توسط فضاپیمای هایابوسا 2 ژاپن به زمین رسیده است.

این محموله در صحرایی در جنوب استرالیا فرود آمده و آژانس کاوش های هوافضای ژاپن (JAXA) امیدوار است حاوی 100 میلی گرم از مواد سیارک ریوگو باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8519

به "اتصال کاوشگر چین به فضاپیمای خود پس از نمونه&zwnjبرداری از ماه برای برگشت به زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال کاوشگر چین به فضاپیمای خود پس از نمونه&zwnjبرداری از ماه برای برگشت به زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید