طرح ژاپن برای افزایش چشمگیر هزینه های دفاعی

به گزارش جعبه مهر، ژاپن میخواهد هزینه های دفاعی خود را در بودجه ای که قرار است روز آدینه اعلام کند، به طور فزاینده ای افزایش دهد.

طرح ژاپن برای افزایش چشمگیر هزینه های دفاعی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژاپن در حالی میخواهد هزینه های دفاعی خود را به طور فزاینده ای افزایش دهد که شیزو آبه نخست وزیر پیشین این کشور خواهان سطح جدیدی از همکاری دفاعی با استرالیا شده است.

بر اساس این گزارش دولت ژاپن می خواهد روز آدینه یک بسته محرک اقتصادی را رونمایی کند و پیش بینی می گردد افزایش چشمگیر هزینه های دفاعی بخشی از این بسته محرک اقتصادی و اقتصادی خواهد بود.

این تحولات در حالی است که ژاپن و متحدان غربی اش از جمله ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا به افزایش حضور نظامی چین در آسیا اقیانوسیه واکنش نشان داده اند.

خبرگزاری کیودو نیوز گزارش داده است که ژاپن میخواهد حداقل 770 میلیارد ین معادل 6.74 میلیارد دلار منابع اقتصادی بیشتر برای بخش دفاعی اختصاص دهد.

دولت ژاپن بارها وعده داده است تا بودجه نظامی خود را در محدوده یک درصد فراوری ناخالص داخلی حفظ کند. ولی نگرانی های مربوط به توسعه حضور نظامی چین در منطقه موجب شده است تا حزب حاکم لیبرال دموکرات اعلام کند که میخواهد هزینه های دفاعی این کشور را به 2 درصد فراوری ناخالص داخلی افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11001

به "طرح ژاپن برای افزایش چشمگیر هزینه های دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ژاپن برای افزایش چشمگیر هزینه های دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید