اتهام دوباره انتخاباتی آمریکا به ایران، روسیه و چین

به گزارش جعبه مهر، دستگاه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه ای آدینه بار دیگر سه کشور ایران، روسیه و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر متهم نموده است.

اتهام دوباره انتخاباتی آمریکا به ایران، روسیه و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک نهاد رسمی آمریکا امروز آدینه در بیانیه ای ایران، روسیه و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم نموده است.

ویلیام ایوانیا، مدیر مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات، از نهاد های زیرمجموعه مدیر اطلاعات ملی آمریکا بیانیه ای در این خصوص منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: کشور های خارجی از تدابیر اثرگذار در رسانه های اجتماعی و سنتی برای اثرگذاری بر دیدگاه ها و ترجیحات رأی دهندگان آمریکایی، ایجاد تغییر در سیاست های آمریکا، دامن زدن به تفرقه ها و تضعیف اعتماد به فرایند دموکراتیک ما استفاده می نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در حال حاضر، نگرانی ما در وهله اول از چین، روسیه و ایران است- اگرچه بقیه دولت ها و بازیگران غیردولتی هم می توانند به فرایند انتخاباتی ما ضربه بزنند.

مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات آمریکا گفته حفظ امنیت انتخابات در صدر اولویت های جامعه اطلاعاتی قرار گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 3 نوامبر برگزار خواهد شد. هفته پیش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم ایران را به احتمال کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد.

پامپئو گفت: الان ما 100 روز با انتخابات ماه نوامبر فاصله داریم. بازیگران بد از ایران و چین و همچنین بازیگران متخاصم غیردولتی ممکن است بخواهند فعالیت هایی برای دخالت [در انتخابات] انجام دهد.

اخیراً چند نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه نموده اند که خواهان جلوگیری از دخالت ادعایی کشور های چین، روسیه و ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

رسانه های آمریکایی حدود 4 هفته پیش گزارش دادند مارکو روبیو و کریس ون هولن تهیه نماینده های این طرح هستند و آن ها گفته اند قصد دارند آن را به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال اقتصادی 2021 اضافه نمایند.

مارکو روبیو گفت: بازیگران متخاصم شامل روسیه، چین و ایران به کوشش برای تفرقه افکنی و تضعیف دموکراسی ما ادامه خواهند داد. مهم است که ایالات متحده، تبعات معناداری برای دخالت انتخاباتی در نظر بگیرند.

کریس ون هولن، دیگر عضو مجلس سنا هم گفته است: می دانیم که دشمنان خارجی در حال برنامه ریزی برای دخالت در انتخابات آینده مان هستند بنابراین باید همین الان برای محافظت از تمامیت دموکراسی مان اقدام کنیم.

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نهاد های حاکمیتی آمریکا بار ها کشور های دیگر به ویژه روسیه را به دخالت و کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم نموده اند.

نهاد های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 هکر های روسی به رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ نموده و اطلاعات محرمانه آن را به بیرون درز داده اند. مسکو همیشه این اتهامات را رد نموده است.

این ادعا ها در حالی مطرح شده که آمریکا از سوی نهاد های مستقل حقوق بشری به تخریب فرایند دموکراسی در دیگر کشور ها به وسیله توسل به ابزار های مختلف از جمله کودتا متهم است.

دونالد ترامپ شهریورماه سال 1397 فرمانی را امضا کرد که بستر قانونی لازم را برای اعمال تحریم های جدید علیه شرکت ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات آمریکا فراهم می نماید.

غیر از انتخابات ریاست جمهوری ادعا هایی هم درباره دخالت یا کوشش برای دخالت در انتخابات کنگره آمریکا مطرح شده است.

دن کوتس، مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا دی ماه سال 1397 در گزارشی کشور های روسیه، چین و ایران را به کوشش برای اثرگذاری بر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا متهم کرد.

در آن گزارش ادعا شده بود این سه کشور کوشش نموده اند روی رأی دهندگان در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال 2018 اثر بگذارند، اما شواهدی مبنی بر نفوذ آن ها به سیستم های رأی گیری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6838

به "اتهام دوباره انتخاباتی آمریکا به ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام دوباره انتخاباتی آمریکا به ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید