احضار سفیر الجزایر در کانادا

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : کانادا از دولت الجزایر خواسته تا مدارک خود مبنی بر هماهنگی ماجرای گروگانگیری در میدان گازی آمناس توسط یک شبه نظامی کانادایی را به این کشور ارائه کند.

احضار سفیر الجزایر در کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ مقامات وزارت امور خارجه کانادا روز دوشنبه سفیر الجزایر را فرا خواند تا به صورت مستقیم درخواست ارائه مدارک مرتبط با شبه نظامی کانادایی را مطرح نمایند.

طی حمله نیروهای الجزایری به مجموعه گازی آمناس به منظور انتها دادن به گروگانگیری در حدود 80 نفر کشته شدند. عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر، روز دوشنبه اظهار داشت که یک کانادایی هماهنگی این گروگانگیری 4 روزه را انجام داده است.

یکی از کارشناسان ضدتروریستی آمریکایی روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت که شنیده است حداقل دو کانادایی در میان گروگانگیرها حضورداشته اند. اوتاوا اعلام نموده که تاکنون اسنادی در اثبات مشارکت شهروندان کانادایی از الجزیره دریافت ننموده است.

مقامات سفارت الجزایر در این مورد اظهار نظری ننموده اند.

سازمان های جاسوسی و پلیسی کانادا بارها نسبت به خروج شهروندان این کشور و پیوستن به گروه های شبه نظامی افراطی هشدار داده اند.

دو منبع امنیتی اروپایی روز سه شنبه اظهار داشتند که نسبت به ادعاهای الجزایر در خصوص فرماندهی این عملیات توسط شبه نظامی کانادایی بدبین است.

در گذشته بعضی شهروندان کانادایی که دارای تباری آفریقایی یا آسیایی بودند با عملیات ها یا گروه های منتسب به القاعده مرتبط دانسته شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2191

به "احضار سفیر الجزایر در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار سفیر الجزایر در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید