احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در بین نیروهای مسلح کشور

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، امیر سرتیپ دوم سید کمال پیمبری رییس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح امروز چهارشنبه با حضور در محل فدراسیون این تفاهم نامه مشترک همکاری را با دکتر محمد تقی امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی به امضا رساندند.

احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در بین نیروهای مسلح کشور

اهداف این تفاهم نامه همکاری توسعه و ترویج بازی های بومی و محلی به عنوان یک خرده فرهنگ به منظور احیاء و زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل ایرانی، توسعه کمی و کیفی بازی های بومی و محلی در بین جامعه هدف (نیروهای مسلح سراسر کشور و خانواده های نیروهای مسلح) با آموزش بازی ها، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، برگزاری مسابقات ورزشی و ... ، آشنایی جامعه هدف با فرهنگ اصیل ایرانی به وسیله بازی های بومی و محلی ، ایجاد شور و نشاط و پرکردن اوقات فراغت کادر نیروهای مسلح و خانواده ها (جامعه هدف) با توجه به تنوع بازی های بومی و محلی هر منطقه از کشور، ارتقاء سطح جسمانی و روانی جامعه هدف با شرکت در برنامه های همگانی و قهرمانی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، شناسایی نیروهای مستعد جامعه هدف (استعدادیابی) و معرفی به فدراسیون ها مربوطه، ایجاد هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح با بخش های مختلف ورزش کشور به ویژه فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و شناسایی نیروهای مستعد بر اساس شاخص های جسمانی و ذهنی نیروهای مسلح در بین اقشار روستایی و عشایری و ... می باشد.

طرفین با استفاده از ظرفیت های موجود و با برگزاری دوره های آموزشی، پژوهش های میدانی، برگزاری رویدادهای ورزشی و .. این تفاهم نامه همکاری را به مدت یکسال به امضا رساندند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9851

به "احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در بین نیروهای مسلح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در بین نیروهای مسلح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید