خبرنگاران وزیر ورزش ژاپن: بی صبرانه مشتاق پذیرایی از ورزشکاران ایرانی هستیم

به گزارش جعبه مهر، پکن - خبرنگاران- هاگیودا وزیر آموزش، ورزش، فرهنگ و علوم و فناوری ژاپن در نشست مجازی امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت ورزش ایران گفت: ژاپنی ها بی صبرانه مشتاق پذیرایی از ورزشکاران ایرانی در بازیهای المپیک و پارا المپیک توکیو در تابستان سال 2021 هستند.

خبرنگاران وزیر ورزش ژاپن: بی صبرانه مشتاق پذیرایی از ورزشکاران ایرانی هستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، این تفاهم نامه امروز سه شنبه در نشستی مجازی و با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایرانو هاگیودا همتای ژاپنی او و با هدف تقویت و تحکیم دوستی و گسترش و توسعه هرچه بیشتر همکاری های وزرشی میان دو کشور امضا شد.

در این تفاهم نامه آمده است که طرفین به ارتقای همکاری در تمامی امور ورزشی متعهد خواهند بود و به یکدیگر در توسعه و بهبود همکاری ها در زمینه ورزش بر مبنای منافع مشترک مساعدت خواهند کرد.

مراسم امضای این سند که با حضور سفرای دو کشور در تهران و توکیو همراه بود با ابتکار ایران و به صورت مجازی و به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

وزیر آموزش، ورزش، فرهنگ و علوم و فناوری ژاپن با ابراز اطمینان از برگزاری مسابقات المپیک و پارا المپیک در تابستان 2021 گفت که در دیدار توماس باخ رییس بین المللی کمیته المپیک و نخست وزیر ژاپن که ماه گذشته میلادی برگزار گردید دو طرف در خصوص برگزاری قطعی و همراه با امنیت و آسایش این رقابت ها به تفاهم رسیدند.

مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو قرار بود تابستان سال گذشته برگزار گردد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا این رقابت به تابستان 2021 موکول شد.

هاگیودا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایران و ژاپن از دیرباز به وسیله جاده ابریشم پیوند فرهنگی عمیقی داشته اند ، اضافه نمود: در سال های اخیر تعاملات بین ایران و ژاپن در سطوح بالا و به صورت مستمر و فعالانه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ایران و ژاپن سال گذشته نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک را جشن گرفتند، اظهارداشت که مایه خرسندی است همکاری دو کشور در زمینه های مختلف از جمله ورزش، بیش از پیش توسعه و گسترش یافته و امیدواریم همچنان ادامه یابد.

وزیر آموزش، ورزش، فرهنگ، علوم و فناوری ژاپن ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه به دو کشور برای برداشتن گام هایی بزرگتر به منظور افزایش تعاملات و توسعه همکاری های دو جانبه درعرصه های مختلف ورزشی یاری کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8699

به "خبرنگاران وزیر ورزش ژاپن: بی صبرانه مشتاق پذیرایی از ورزشکاران ایرانی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر ورزش ژاپن: بی صبرانه مشتاق پذیرایی از ورزشکاران ایرانی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید