استفاده از سیستم یادگیری عمیق برای اطلاع از بهبودی بیماران

به گزارش جعبه مهر، پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه ابزاری جدید به منظور اطلاع از بهبودی بیماران در بیمارستان شدند.

استفاده از سیستم یادگیری عمیق برای اطلاع از بهبودی بیماران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مدگجت، پژوهشگران دانشگاه استنفورد ابزار جدیدی را برای ردیابی بهبودی بیمار در محیط بیمارستان ایجاد نموده اند. آنها یک سیستم مبتنی بر یادگیری عمیق ایجاد نموده اند تا دریابند آیا بیماران قادر به انجام کارهایی مانند راه رفتن، برخاستن و رفتن به تختخواب یا نشستن بر روی جایگاه هستند یا خیر. در بخش آی. سی.یو، تحرک بیمار به این معنا است که بیمار بهبودی خود را به دست آورده است.

یادگیری عمیق (Deep learning) یک زیر شاخه از یادگیری ماشینی و بر مبنای مجموعه ای از الگوریتم ها است.

محققان با همکاری بیمارستان Intermountain LDS ، در یوتا پیروز به نصب چند حسگر عمقی بر روی بدن 8 بیمار بخش آی. سی.یو شدند.

پژوهشگران بهترین حسگرهای عمقی را انتخاب کردند. این حسگرهای خاص می توانند از حالات حرکات افراد تصاویری را ثبت نمایند. نکته قابل توجه این است که این حسگرها تنها از حالات حرکات افراد تصاویری را ثبت می نمایند و به منظور حفظ حریم خصوصی، تصویر صورت و صدای افراد ثبت نمی گردد.

پژوهشگران طی این مطالعه حدود 100 هزار فریم تصویر از حالات حرکات افراد را توسط این حسگر عمقی جمع آوری کردند و یک الگوریتم یادگیری عمیق برای تشخیص نوع فعالیت های افراد ایجاد کردند.

سیستم جدید قادر به تشخیص فعالیت های افراد مانند برخاستن و رفتن به تختخواب با دقت 89 درصد و حساسیت 87 درصد بود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1361

به "استفاده از سیستم یادگیری عمیق برای اطلاع از بهبودی بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سیستم یادگیری عمیق برای اطلاع از بهبودی بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید