اعمال ممنوعیت با افزایش ورودی مسافران به خراسان رضوی

به گزارش جعبه مهر، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در ورودی های استان محدودیت اعمال شده اما اگر ورود مسافر ادامه پیدا، ممنوعیت اعمال خواهد شد.

اعمال ممنوعیت با افزایش ورودی مسافران به خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی محمدصادق براتی امروز چهارشنبه 21 اسفندماه 1398 در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بابیان این مطلب افزود: تا به امروز پنج جلسه طی هفته گذشته برای پیشگیری از کرونا برگزارشده و بر اساس گزارش کمیته های ستاد پیشگیری از کرونا بخش خصوصی و دولتی همراهی خوبی دارند و برنامه ها به نحو احسن اجرا می شود.

او با اشاره به برنامه های خروج از بحران اظهار کرد: تمامی دستگاه ها همکاری و تعامل خوبی دارند و با ادامه همین فرایند از بحران خارج خواهیم شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بابیان این که خراسان رضوی در شرایط قرمز واقع شده است، ادامه داد: امسال شرایط مشهد به گونه ای است که از زائران می خواهیم حداقل تا سرانجام فرودین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند، چون جابه جایی این ویروس موجب انتقال بیماری می شود.

او بابیان این که در تمامی مبادی ورودی مشهد شامل فرودگاه، راه آهن و سرانجامه مسافربری مشهد مسافران تب سنجی و غربالگری می شوند، گفت: با هماهنگی اجرا شده تب سنجی برای مسافران به مقصد مشهد در مبدأ نیز انجام می شود تا از انتقال ویروس جلوگیری شود و چرخه جابه جایی ویروس کرونا قطع شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فضا آرایی شهری توسط شهردار مشهد اظهار کرد: مشهد مانند هرسال فضا آرایی شهری و نصب المان های شهری را انجام می دهد اما امسال این اقدامات برای مجاوران خواهد بود بنابراین از مردم سراسر کشور خواهش داریم به مشهد تشریف نیاورند.

او افزود: اقامت در زائرسراها، مهمانسراهای دولتی، و دیگر مراکز اسکان غیررسمی را تعطیل کرده ایم، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز نظارت را تقویت کرده تا اگر مراکزی پذیرش مسافر دارند پلمب شوند.

براتی تأکید کرد: با متخلفان به صورت جدی برخورد شود.

او با اشاره به لغو رزروهای تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه تمام لغو رزروها باید بدون جریمه انجام شود، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظارت کند که کنسلی هتل ها و بلیت ها بدون دریافت وجه انجام شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی درباره فعالیت هتل ها و مراکز اقامتی رسمی در استان اظهار کرد: دستورالعمل برای نحوه فعالیت این واحدها ابلاغ شده است درصورتی که می توانند این دستورالعمل را رعایت کنند، فعالیت کنند و اگر حتی یک بند را هم نمی توانند اجرا کنند داوطلبانه تعطیل کنند تا برای زائر و مسافرمشکلی پیش نیاید، ما این واحدها را تعطیل نمی کنیم.

او با تأکید براین که شرایط استان قرمز و شرایط نامناسب است، ادامه داد: نوروز گاه ها که در چندین نقطه استان قرار بود برگزار شود لغو شده و در هیچ نقطه ای از استان برنامه تجمعی نخواهیم داشت.

ابوالفضل مکرمی فر دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: دستورالعمل پیشگیری از ویروس کرونا به تمامی تأسیسات گردشگری استان ابلاغ شده و اجرا می شود.

او ادامه داد: با تشدید نظارت، 150 بازرس، شرایط تأسیسات گردشگری استان را رصد می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تأکید کرد: فعالیت مراکز و تأسیسات گردشگری استان تابع نظرات وزارتی و ستاد پیشگیری از کرونا در استان خواهد بود.

او با اشاره به تفاهم وزارت بهداشت و درمان و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای گذراندن دوره نقاهت در مراکز اقامتی اظهار کرد: واحدهای اقامتی خراسان رضوی برای پذیرش هزار بیمار کرونایی بهبودیافته در دوران نقاهت اعلام آمادگی کرده اند.

مکرمی فر یادآور شد: کمیته های 13 گانه آمادگی لازم را داشته باشند که چنانچه طی دو هفته آینده ویروس کرونا فروکش کند، برنامه های پیش بین شده اجرا شود.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5163

به "اعمال ممنوعیت با افزایش ورودی مسافران به خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال ممنوعیت با افزایش ورودی مسافران به خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید