افزایش سفرهای بین شهری در بحران موج پنجم کرونا

به گزارش جعبه مهر، باوجود بحران شیوع موج پنجم ویروس کرونا در کشور، عدم وضع محدودیت های تردد سبب افزایش سفرهای بین استانی شده است.

افزایش سفرهای بین شهری در بحران موج پنجم کرونا

همراهی بحران موج پنجم کرونا در کشور و عدم ممنوعیت های تردد، موجب افزایش چهار درصدی سفرها را نسبت به هفته گذشته فراهم کرده است که در این میان، استان هایی مانند خراسان رضوی با بیشترین آمار مبتلا در کشور، مقصد اصلی مسافران نیز بوده اند.

جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف حاکی از آن است که در بازه زمانی هشتم تا 14 مرداد ماه، تردد روزانه بین استانی به صورت میانه 1,710,352 وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است؛ این در حالی است که در قیاس با هفته گذشته،این فرایند با افزایش چهار درصدی روبرو بوده است. از طرفی، آمار تردد وسایل نقلیه سبک و خودروهای شخصی مردم نیز رشد چهار درصدی را نسبت به هفته گذشته داشت.

با در نظرگیری تردد یک باره هر پلاک در این بازه زمانی، حدود 8,794,000 پلاک در محورهای مواصلاتی مشاهده شده که از هفته اول مردادماه کمتر است. این موضوع بدان معنی است به رغم کاهش تعداد مسافران و خودروها، رفت وآمد ایشان در محورهای مواصلاتی بیشتر شده است . بیش از 20 درصد خودروی مسافران متعلق به استان های تهران و کرج بوده اند و مابقی نیز به استان های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی اختصاص داشته اند.

بررسی فرایند ورود و خروج استان های مختلف نیز بیانگر این موضوع است که نسبت به هفته گذشته، استان های یزد با 16 درصد، اصفهان با 11 درصد، قم با 9 درصد و مرکزی با هشت درصد بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده اند. هنچنین سفرهای ورودی و خروجی استان های مختلف نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی نیز افزایش داشته است که آذربایجان غربی با 10 درصد، هرمزگان با 10 درصد، خراسان رضوی با 9 درصد و یزد و سمنان نیز هر یک با هشت درصد بیشترین آمار را در اختیار دارند. این موضوع در حالی است که بسیاری از این استان ها مانند خراسان رضوی در بغرنج ترین شرایط شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هیچ گونه تمهیدی نیز برای اعمال محدودیت های سفر و تردد در این استان ها مشاهده نمی شود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11107

به "افزایش سفرهای بین شهری در بحران موج پنجم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سفرهای بین شهری در بحران موج پنجم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید