امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیر خارجه آذربایجان: می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم

به گزارش جعبه مهر، وزیر خارجه کشورمان در تبادل نظر با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیر خارجه آذربایجان: می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز در یک گفت وگوی تلفنی در مورد روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای ایشان شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم. اکنون دو کشور می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوتفاهمات میان دو کشور استفاده نمایند، تأکید نمود که هرگونه سوتفاهمی می بایست در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و مشخص نماینده در کمیسیون مشترک مالی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

وزیر امور خارجه بعلاوه خاطرنشان نمود که جمهوری اسلامی ایران از فرمت های منطقه ای از جمله فرمت 3+3 قویا حمایت می نماید و معتقد است که می توان مسائل منطقه ای را به وسیله ساز و کارهای درون منطقه ای حل و فصل نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10971

به "امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیر خارجه آذربایجان: می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان در مصاحبه با وزیر خارجه آذربایجان: می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید