انگلیس باید تا جولای از اتحادیه اروپا خارج گردد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - نشریه آلمانی اشپیگل به نقل از منابع خود در اتحادیه اروپا فاش کرد این اتحادیه برای انگلیسی ها شرط گذاشته است که تا انتخابات مجلس اروپا از این اتحادیه خارج شوند در غیر اینصورت باید در این انتخابات شرکت نمایند.

انگلیس باید تا جولای از اتحادیه اروپا خارج گردد

به گزارش خبرنگاران، اشپیگل روز دوشنبه با اشاره طولانی شدن مباحث بر سر ماندن و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از توافق 27 عضو دیگر این اتحادیه بر سر یک راهکار در مورد این کشور اطلاع داد.

طبق سندی که این نشریه آلمانی از نشست سفیران اتحادیه اروپا دریافت نموده است ، اعضای اتحادیه اروپا به انگلیس تا اول جولای فرصت می دهند تا در مورد خروج از این اتحادیه تصمیم گیری کند.

از آنجا که انتخابات مجلس اروپا طی روزهای 23 تا 26 ماه می در کشورهای اروپایی برگزار می گردد و مجلس جدید در روز دوم جولای شروع به کار خواهد نمود، انگلیس تنها تا اول این ماه فرصت دارد که تصمیم خود را نهایی کند.

بر اساس این گزارش، از آنجا که انتظار می رود انگلیس در این هفته برای تصمیم گیری خود تقاضای تمدید فرصت کند، باقی کشورهای اتحادیه اروپا در نشست پنج شنبه و آدینه خود در بروکسل در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

روز شنبه نیز روزنامه آبزرور با استناد بر یادداشتی که به رویت این روزنامه رسیده است، گزارش داد: اتحادیه اروپا خود را آماده سقوط دولت ترزا می نموده است.

این سند در قالب یک یادداشت دیپلماتیک است که جزییات نشست سفیران اتحادیه اروپا و مقام های ارشد این اتحادیه را ارائه می دهد و نشان می دهد که کوشش هایی در جریان است تا اطمینان دهد جانشین ترزا می نمی تواند بلافاصله توافق خروج را اجرایی کند.

بعضی حامیان تندروی برگزیت خواهان جانشینی ترزا می با نخست وزیری هستند که از جدایی سخت تر انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می نماید.

اقدامات بروکسل قبل از یک هفته سخت و غیرقابل پیش بینی در روند برگزیت در حال اجرا است. انتظار می رود نخست وزیر انگلیس در این هفته سومین کوشش خود را برای جلب حمایت از توافق سخت خود بکار بندد.

اروپام**6143** 1546

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1344

به "انگلیس باید تا جولای از اتحادیه اروپا خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس باید تا جولای از اتحادیه اروپا خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید