ایتالیا: تعلیق صادرات سلاح به ترکیه

به گزارش جعبه مهر، دولت ایتالیا در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه صادرات تسلیحات به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

ایتالیا: تعلیق صادرات سلاح به ترکیه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری غربی از تصمیم دولت ایتالیا در زمینه تعلیق صادرات تسلیحات به ترکیه به دلیل عملیات اخیر این کشور در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده اند.

لوئیجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا روز سه شنبه تایید کرد که دولت رم صادرات سلاح به ترکیه را بعد از حمله نظامی این کشور به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در سوریه ممنوع خواهد نمود.

وی که در پالمان این کشور صحبت میکرد تاکید نمود که بحران سوریه با به وسیله دیپلماسی حل و فصل گردد.

لوئیجی دی مایو با اشاره به تصمیم روز گذشته اتحادهی اروپا در زمینه محدود کردن صادرات سلاح به ترکیه افزود که سازماندهی و اجرای این تصمیم چندین ماه زمان خواهد برد.

پیش از این بعضی کشور های اروپایی دیگر نظیر فرانسه، آلمان، نروژ، چک و فنلاند صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف نموده بودند.

ترکیه از روز چهارشنبه (17 شهریورماه) به بهانه مقابله با تروریسم و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله نموده است. این اقدام که با محکومیت جهانی روبرو شده همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3042

به "ایتالیا: تعلیق صادرات سلاح به ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایتالیا: تعلیق صادرات سلاح به ترکیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: تعلیق صادرات سلاح به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید