بازار در شرایط مبهمی قرار گرفته است، حجم بالای چک برگشتی بعد از اتمام تنفس

به گزارش جعبه مهر، عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران با تأکید بر اهمیت چاره اندیشی دقیق برای رفع مسائل بخش های اقتصادی کشور، گفت: بعد از اتمام مهلت 3 ماهه معین شده از سوی دولت، چک های زیادی برگشت خواهد خورد و حجم شکایات در قوه قضاییه افزایش می یابد.

بازار در شرایط مبهمی قرار گرفته است، حجم بالای چک برگشتی بعد از اتمام تنفس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، آرمان خالقی گفت: هم زمان با شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بسکمک از فعالیت های اقتصادی، بانک مرکزی مصوباتی برای کمک به واحد های تولیدی داشته است، اما باید ببینیم این مصوبات چقدر ضمانت اجرایی دارند.

وی بیان اینکه بانک مرکزی معمولاً با بانک هایی که مصوبات مربوط به حمایت از تولید را اجرا نمی کنند، برخوردی نمی کند، اضافه نمود: اگر این موضوع در ستاد تسهیل امور صنایع مطرح و مصوب شود، امکان بازخواست از بانک ها وجود خواهد داشت، اما در شرایط فعلی بعید است که بازخواستی از بانک ها صورت گیرد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران ادامه داد: هم اکنون بازار در شرایط مبهمی واقع شده است و تولیدکنندگان نیز با ابهامات زیادی روبرو هستند، به طوری که بازار هنوز راه نیفتاده و بخش تولید با سوالات و مسائل زیادی روبرو است.

وی شرح داد: در حال حاضر اگر فردی چک داشته باشد، برگشت می خورد و برای وصول چک ها مهلت سه ماه تعیین شده است، اما باید توجه داشته باشیم که بعد از اتمام این مهلت، چک های زیادی برگشت خواهد خورد و حجم شکایات در قوه قضاییه افزایش می یابد.

به گفته خالقی، در حال حاضر همه افراد در حال مدارا با یکدیگر هستند، ولی اگر این حد تحمل به سرانجام برسد، مسائل زیادی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل باید چاره ای برای آن زمان اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6037

به "بازار در شرایط مبهمی قرار گرفته است، حجم بالای چک برگشتی بعد از اتمام تنفس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار در شرایط مبهمی قرار گرفته است، حجم بالای چک برگشتی بعد از اتمام تنفس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید