بازار کتاب ایتالیا در راستا بهبودی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر - طبق جدیدترین آمار و ارقام از انجمن ناشران ایتالیا، بازار کتاب این کشور در جهت بهبودی است. آمارها نشان می دهد که زیان درآمدهای سالانه تجارت کتاب طی چند ماه به نصف رسیده و از -20٪ در ماه آوریل به -11٪ در ماه جولای بهبود یافته است.

بازار کتاب ایتالیا در راستا بهبودی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ریکاردو فرانکو لِوی، رئیس انجمن ناشران ایتالیا گفت: داده هایی که امروز ارائه می دهیم نشانه های دلگرم کننده ای از رونق صنعت کتاب دارد. بازار کتاب راهی برای بهبود اقتصاد کلی ایتالیا نشان می دهد.

بازار کتاب ایتالیا در جولای 2019 ارزشی برابر 600 میلیون یورو داشت اما در جولای 2020 این رقم با 11٪ کاهش به 533 میلیون یورو رسید. در ماه آوریل سال جاری نیز در مقایسه با همین زمان در سال گذشته ارزش بازار کتاب با کاهش 20 درصدی روبه رو شد.

با بسته شدن کتابفروشی ها به مدت چند ماه در طول همه گیری کووید-19 صنعت چاپ و نشر ایتالیا بسیار متضرر شد. اواسط ماه آوریل علی رغم قرنطینه گسترده تر و باقی ماندن محدودیت های سفر، کتابفروشی ها با تایید ماهیت ضروری کتاب ها بازگشایی شدند.

توضیحی که توسط انجمن ناشران ایتالیا برای این بازگشت نسبی داده شده این است که ایتالیایی ها از اواسط ماه ژوئن به اندازه سال گذشته برای خرید به کتابفروشی ها مراجعه نموده اند و خرید آنلاین در مقایسه با سال 2019 افزایش یافته است. درنتیجه بخشی از سرمایه از دست رفته ماه های گذشته جبران خواهد شد.

این یافته ها نشان می دهد که پس از ثبت 70٪ فروش هفتگی کمتر بین ماه های مارس و آوریل، از اواسط ماه ژوئن کتابفروشی ها و فروشگاه های آنلاینی که در سرویس اطلاعات و داده های نیلسن ثبت شده اند (به استثنای آمازون) به فروشی برابر سال گذشته خود دست یافته اند و در هفته منتهی به 19 ژوئن نسبت به سال قبل 2.5٪ افزایش داشته اند. انجمن ناشران ایتالیا گفت: اگر آمازون را هم اضافه کنیم، با وجود اینکه اطلاعات دقیقی از فروش هفته به هفته در دست نداریم، نتیجه ماه گذشته بسیار مثبت خواهد بود.

این مطالعه علاوه بر بازگشت سوددهی به بازار کتاب نشان می دهد که سهم کتابفروشی ها و توزیع کتاب در مقیاس عظیم طی چند ماه گذشته با افزایشی جزئی روبه رو بوده است. کتابفروشی های فیزیکی از 52٪ فروش در ماه آوریل، در ماه جولای به فروش 56 درصدی رسیده اند. در حالی که سهم بازار از فروشگاه های آنلاین از 48٪ به 44٪ کاهش یافته است.

انجمن ناشران ایتالیا گفت: طی ماه های آینده معین خواهد شد که آیا کتابفروشی ها و توزیع کتاب ها در مقیاس عظیم به فرایند بهبودی خود ادامه خواهند داد یا فرایند تقویت کانال های آنلاین که سال هاست در حال اجرا است تسریع خواهد یافت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6412

به "بازار کتاب ایتالیا در راستا بهبودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کتاب ایتالیا در راستا بهبودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید