سی کشور بازار هدف گردشگری ایران هستند

به گزارش جعبه مهر، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، سی کشور بازار هدف گردشگری ایران هستند.

سی کشور بازار هدف گردشگری ایران هستند

بازار هدف دنیاگردی اندازه جذب و ورود دنیاگرد از کشورهای مبدا و فروش محصولات و خدمات صنعت دنیاگردی است؛ ابعاد و عمق بازار هدف دنیاگردی به شاخص های جغرافیایی، فرهنگی و مالی مانند قرابت و اشتراکات فرهنگی، هم منطقه بودن، نزدیکی مسافت و تنوع دسترسی بستگی دارد که 85 درصد بازار دنیاگردی کشورها معین می نماید که در خصوص ایران از میان 10 کشور اول بازار هدف دنیاگردی ایران، 7 کشور همسایه با جمعیت بیش از 400 میلیون نفر هدف قرار داده شده است.

کشورها معمولا برای توسعه بازار دنیاگردی خود راهبردهای بازاریابی هم تدوین می نمایند، برقراری و تقویت ارتباطات و تعاملات نزدیک دولتی و بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت سازمان های بین المللی و منطقه ای که تقریبا همه کشورها در آن عضو هستند و با یکدیگر پیوند دارند، انطباق بازار با محصولات و استفاده از مزیت های دنیاگردی که برای بازارها مجذوب کننده است و هم توجه و تمرکز به زیرساخت ها و ابزارهای دنیاگردی الکترونیک می تواند به تعمیق بازار هدف کشور مقصد یاری کند.

این در شرایطی است که تبلیغات و معرفی جاذبه دنیاگردی با تمرکز بر جذب دنیاگرد از بازار هدف دارای یک برنامه جامع و عملیاتی هم باشد، برنامه ای که محصول و خدمات دنیاگردی ایران را بتواند به خوبی به مخاطبان در بازار هدف معرفی کند؛ البته اینکه کدام سبک از تبلیغات برای دنیاگردان کدام کشورها اثربخش و مجذوب کننده است احتیاجمند مطالعه و تحلیل مخاطب در بازار هدف بطور کلی و در هر یک از کشورها به طور خاص است.

در همین چارچوب شناخت دقیق انتظارات دنیاگردان از محصولات و خدمات در مقصد، شناسایی محصولات و خدمات مورد علاقه آنها و بعلاوه شبیه سازی و تطبیق حداکثری عرضه محصولات و خدمات با تقاضا، می تواند راهبردهای اصلی برنامه تبلیغاتی برای تاثیر بر مخاطبان در کشورهای بازار هدف قرار داده گردد؛ البته وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی در سیاستگذاری های تبلیغاتی و اصناف و بخش خصوصی فعال در حوزه دنیاگردی در اجرا باید بر مبنای توسعه و تعمیق بازار هدف دنیاگردی محصولات و خدمات موجود را مطابق با ظرفیت مقصد و احتیاج و سلیقه مشتری طراحی و عرضه نمایند.

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی درباره کشورهای هدف دنیاگردی ایران و شیوه های بازاریابی و تبلیغات در این منطقه ها گفت: بازارهای هدف دنیاگردی براساس یازده شاخص اصلی و 60 زیرشاخص معین می شوند و در حال حاضر 30 کشور دنیا در 4 گروه به اسم کشورهای بازار هدف دنیاگردی ایران سطح بندی و الویت بندی شده اند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی پیرامون اینکه سی کشور بازار هدف دنیاگردی ایران هستند، گفت: کشورهای چین، عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه و عمان اولویت اول بازار هدف دنیاگردی ما هستند و براساس شاخص های ارزیابی کشورهای افغانستان، هندوستان، پاکستان، روسیه و ارمنستان هم در گروه دوم هدف دنیاگردی قرار دارند؛ همسایگی، هم مرز و نزدیک بودن با ما بسیار مهم است، هندوستان اگرچه هم مرز ما نیست، اما قرابت و اشتراکات فرهنگی تاریخی باعث می گردد در اولویت نخست قرار گیرد؛ داشتن بازارهای مشترک و متنوع و یا مانند چین و روسیه داشتن روابط سیاسی و مالی در سطح راهبردی هم از شاخص های ارزیابی و انتخاب برای بازار هدف است،

وی سطح روابط سیاسی کشور مبدا با ایران را یکی از شاخص های اصلی معین بازارهدف دنیاگردی اسم کرد و گفت: مزیت ویژه کشور مبدا برای ایران، عایدی سرانه و قدرت خرید سرانه کشور مبدا، اندازه هزینه کرد دنیاگردان خروجی از کشور مبدا و بعلاوه تعداد دنیاگردان خروجی از کشور مبدا از شاخص های اصلی برای اولویت بندی کشورها به اسم هدف بازار دنیاگردی است.

اژدری با بیان اینکه امکانات و تسهیلات ایران در کشور مبدا از شاخه های ارزیابی برای انتخاب بازار هدف است، اضافه نمود: 10 کشور آلمان، ایتالیا، فرانسه، قطر، کویت، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا، قزاقستان و امارات متحده عربی در اولویت سوم هدف دنیاگردی ایران قرار دارند. ما برای اولویت بندی کشورها امکانات و تسهیلات ایران در کشور مبدا، میانگین هزینه تمام شده سفر یک هفته ای هر دنیاگرد از کشور مبدا به ایران و بعلاوه تعداد دنیاگرد ورودی از کشور مبدا را هم در نظر می گیریم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی گفت: علاوه بر تعداد پروازهای مستقیم میان کشور مبدا و ایران در طول هفته، حجم مبادلات بازرگانی کشور مبدا و ایران، تعداد اتباع ایرانی مقیم کشور مبدا، شرایط سیاسی، امنیتی و اجتماعی و بعلاوه جمعیت کشور، از شاخص های اصلی برای معین اولویت کشورهای هدف بازار دنیاگردی است.

وی اضافه نمود: براساس مجموع 13 شاخص اصلی کشورهای انگلستان، سوئیس، سوئد، اتریش، مالزی، هلند، گرجستان، بلژیک، دانمارک و لبنان 10 کشور گروه اولویت چهارم در مجموعه کشورهای بازار هدف دنیاگردی جمهوری اسلامی ایران هستند.

لغو ویزا با کشورها در هر شکلی به سود منافع ملی است

اژدری بعلاوه درباره لغو ویزا با کشورها گفت: با کشورهایی مانند ترکیه، جمهوری آذربایجان، عمان، چین، روسیه، ارمنستان، لبنان، سوریه، مالزی و چندین کشور دیگر پیمان لغو ویزا داریم، با بعضی یک طرفه، بعضی دوطرفه و بعضی هم لغو ویزا گروهی است؛ البته شرایط و محدودیت های کرونایی تاثیرگذار است. بعلاوه باید ویزای فرودگاهی را هم در نظر گرفت.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی اضافه نمود: موضوع لغو ویزا از چند منظر قابل آنالیز است که یکی از آنها تسهیل تردد بین شهروندان کشورهای مختلف است؛ باور داریم در بلندمدت لغو ویزا با کشورها در هر شکلی، به سود منافع ملی است.

محتوای تبلیغات دنیاگردی محصول محور شده است

اژدری گفت: حضور در نمایشگاه های تخصصی دنیاگردی، برگزاری تورهای آشناسازی و استفاده از افراد تاثیرگذار برای معرفی ایران در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از برنامه های عملیاتی معرفی جاذبه های دنیاگردی ایران در وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی است.

وی بعلاوه درباره فراوری محتوای تبلیغاتی برای جذب دنیاگرد از کشورهای دارای اولویت گفت: بر روی توسعه حدود 10 زبان در کشورهای بازار هدف دنیاگردی کار شده و محصولات متنوع مانند کتابچه، کتاب، بروشور دیجیتال و اقلام تبلیغاتی فراوری شده است؛ بعلاوه با محصول محور کردن محتواهای تبلیغاتی در زمینه دنیاگردی سلامت، دنیاگردی فرهنگی، دنیاگردی تاریخی، بوم گردی، دنیاگردی مذهبی و ... فراوریات متنوعی پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه دنیاگردی خارجی به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا در سفر و دنیاگردی تاکید نمود و گفت: موشن گرافی ایمن سفر کنید و کلیپ EXPERIENCE SAFE TRAVEL IN IRAN از محصولات تبلیغاتی با محتوای موضوعی است که در این دوران فراوری شده است.

اژدری با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها در هم افزایی توان تبلیغاتی برون مرزی مانند سفرا، کاردارها، رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای خارجی اعلام کرد: براساس پایش و بروز رسانی اطلاعات، محتوای تخصصی و تکنیکی سایت VISIT IRAN ارتقا داده شده است، بعلاوه زبان های مورد احتیاج بر اساس پایش مخاطبان و بازدیدنمایندگان در این سایت به 5 زبان افزایش یافته، بعلاوه شیوه نامه فراوری عکس و ویدیوهای تبلیغاتی 360 درجه، تهیه و تدوین و به ادارات کل استانی میراث فرهنگی در سراسر کشور ابلاغ شده که فراوری محتوای معرفی و تبلیغات دنیاگردی ایران بر این اساس انجام می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10425

به "سی کشور بازار هدف گردشگری ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی کشور بازار هدف گردشگری ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید