بعضی توقع ها موسیقی اقوام را منحرف نموده است

به گزارش جعبه مهر، یک پژوهگشر موسیقی اقوام می گوید اعتقادی به بلیت فروشی در موسیقی نواحی ندارد.

بعضی توقع ها موسیقی اقوام را منحرف نموده است

بلیت کنسرت های موسیقی نواحی که در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه می روند، 25 تا 30 هزار تومان قیمت دارند که در مقایسه با ژانرهای دیگر موسیقی رقمی پایین تر است.

علی مغازه ای - پژوهشگر موسیقی نواحی - در این زمینه به خبرنگاران می گوید: پایین بودن این قیمت ها اصلاً به ضرر موسیقی اقوام ما نیست. من فکر می کنم اصلاً نباید برای موسیقی اقوام و نواحی بلیت فروشی وجود داشته باشد چه برسد به اینکه با این عنوان ادعا گردد که با بلیت فروشی از این موسیقی ها حمایت می گردد.

او ادامه می دهد: مخاطب موسیقی اقوام مانند مخاطب گونه هایی از موسیقی پاپ نیست که به کنسرت برود تا اوقات فراغتی را به تفریح و شادی سپری کند. مخاطب موسیقی نواحی باید از قبل انتخاب گردد و مخاطب حرفه ای و آموزش دیده و آشنا با این موسیقی ها باشد.

مغازه ای اظهار می نماید: از طرفی روا نیست مخاطبان موسیقی نواحی که معمولاً دانشجویان و بخشی از فرهیختگان جامعه هستند هزینه بالایی برای بلیت بپردازند. به شکل کلی توقع بلیت فروشی آن هم با قیمت های بالا در این نوع موسیقی اشتباه است.

این پژوهشگر موسیقی نواحی همچنین می گوید: نهادهای دولتی باید به این موسیقی یارانه بدهند و سیاست گذاری ها در این زمینه باید درست گردد. عمده نتایج جشنواره ها در سال های گذشته برای موسیقی اقوام ما این بوده که اینگونه موسیقی را از روشمندی و کارکرد واقعی خود خارج نموده و آن را به سمت ارائه موسیقی عامه پسند بازاری نزدیک نموده است. به همین دلیل امروز باید بعضی توقع ها را که موسیقی اقوام را به انحراف می کشند کنار گذاشت و به ارائه جدی این نوع موسیقی فکر کرد.

به گزارش خبرنگاران، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر 24 تا 30 بهمن برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1084

به "بعضی توقع ها موسیقی اقوام را منحرف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی توقع ها موسیقی اقوام را منحرف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید