برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی کدامند؟

به گزارش جعبه مهر، پاییز فصل رنگارنگ شدن طبیعت است. هم از گرمای تابستان خبری نیست، هم روزها کوتاه تر شده اند. برای کسانی که با گرمای تابستان میانه خوبی ندارند، سفرهای داخلی در پاییز و حتی سفرهای خارجی می تواند برترین گزینه باشد. اگر در حال برنامه ریزی مسافرت در این فصل هستید، پیشنهاد برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی در مجله گردشگری خبرنگاران را از دست ندهید.

برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی کدامند؟

خرید مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما خارجی

هلند، اوترخت | Utrecht

یکی از زیباترین مقاصد برای سفرهای پاییزی هلند و به خصوص پارک های آن است. وقتی درختان رنگ زرد و قرمز و نارنجی می گیرند، برترین فرصت برای پیاده روی و دوچرخه سواری در پارک های هلند است. کانال اوترخت که قدمت آن به قرن دوازدهم برمی گردد، با اسکله های خود یکی از تماشای های هلند است. قایق هایی که از کانال می گذرند و در اسکله ها لنگر می اندازند، منظره مجذوب نمایندهی برای عابران می سازند.

اطراف این کانال پر شده از رستوران ها و کافه ها و برای لذت بردن از زیبایی ها، می توانید قایق کرایه کنید و در کانال اوترخت پارو بزنید و زیبایی های پاییزی را به تماشا بنشینید.

روسیه، نووسیبیرسک | Novosibirsk

گرچه روسیه و سیبری را همه با سرما و زمستان های سختش می شناسند، اما در پاییز، چهره دیگری از این کشور می توانید ببینید. نووسیبیرسک منطقه ای در سیبری روسیه است. در سفر به سیبری حتما توقفی در نووسیبیریسک داشته باشید و از تماشای غروب طلایی خورشید لذت ببرید. تماشای غروب خورشید در کنار ستون های غول پیکر اپرا و تئاتر باله که بنایی تاریخی است، بعلاوه تماشای مجسمه لنین در میدان شهر، برایتان مجذوب نماینده خواهد بود. می توانید در رودخانه این شهر هم کمی شنا کنید و در ساحل به تماشای صحنه زیبای حرکت قطار بنشینید.

با توجه به اینکه این شهر یکی از مراکز تجاری و صنعتی بزرگ به شمار می رود، دانشگاه نووسیبیرسک روسیه از معروفیت زیادی برخوردار است.

اسپانیا، سویل | Seville

سویل یا سویا یکی از شهرهای تاریخی اسپانیا و متعلق به روم باستان است. این شهر چندین سایت میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده و هر گوشه آن پر از بناها و منطقه ها قدیمی و مجذوب نماینده است. در پاییز، خیابان های سویل پر از بوی شکوفه های پرتغال می گردد و هر جا که سایه ای باشد، مردمی را می بینید که نشسته اند و از هوا لذت می برند و غذا و نوشیدنی می خورند.

مرکز تاریخی شهر، برترین مکان برای گذراندن ساعاتی را به گشت و گذار بپردازید و در میراث و فرهنگ عربی در اسپانیا غوطه ور شوید.

ایرلند، کوهستان ویکلو | Wicklow

ایرلند کوه ها و جنگل های بسیاری دارد که در پاییز منظره بسیار زیبایی می سازند. درختان افرا بر فراز منطقه بلفاست، بسیار تماشای هستند. با سافاری روی آب از منظره دریا و جنگل لذت دوچندان می برید. کوه های ویکلو در پاییز برترین جا برای قدم زدن و پیاده روی است. علاوه بر این، در این منطقه از ایرلند می توانید از صومعه های قدیمی که قدمتشان به قرن ششم می رسد، بازدید کنید.

کانادا، آلبرتا و اونتاریو

تقریبا همه شهرهای کانادا در پاییز زیبا و تماشای اند. اما از این میان، پاییز در دریاچه واترتون در آلبرتا، زیبایی شگفت انگیزی دارد. از ماهیگیری در دریاچه گرفته تا پیاده روی و تماشای حیات وحش، تماشای گوزن و پرنده های مهاجر، شما را سرشار از لذت می نمایند.

برای رفتن به این منطقه، بلیط تورنتو را تهیه کنید. در فاصله نه چندان دوری از تورنتو، پارک آلگونکوین (Algonquin) قرار گرفته که 7725 کیلومتر مربع مساحت دارد و سرشار از جنگل های بلوط و افرا است، که در پاییز منظره قرمز و نارنجی زیبایی می سازد و انعکاس آن را در آب می توانید تماشا کنید. در جهت زیبای نیاگارا رانندگی یا پیاده روی نموده و از درختان هزار ساله آنجا تماشا کنید.

ایتالیا، توسکانی

ایتالیا از برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی به شمار می رود. پاییز فصل برداشت محصول در ایتالیاست. هر سال در فصل پاییز، جشن برداشت محصول برگزار می گردد. سفر جاده ای به توسکانی ایتالیا یکی از جاذبه های معروف در پاییز است. تماشای منظره جنگل های توسکانی و صرف غذا و نوشیدنی در این منطقه، توریستان بسیاری را جذب خود می نماید.

ژاپن، کوه فوجی

کوه فوجی نه تنها مقصد کوهنوردان برای فتح این رشته کوه بلند است، بلکه به خاطر طبیعت چشم نوازش، توریستان بسیاری را نیز به خود جذب می نماید. مسافران زیادی در جشنواره پاییزی فوجیکاواگوچیکو شرکت می نمایند و از تماشا درختان رنگارنگ لذت می برند. می توانید مه را بر فراز دریاچه کاواگوچیکو ببینید و در جهت بالا رفتن از کوه، از میان کاج های زرد کاراماتسو عبور کنید. تصویر کوه آتشفشان در پشت سر و کاج های زرد و قله پوشیده از برف، را با گرفتن یک عکس کارت پستالی به یادماندنی کنید.

پرتغال، لیسبون

لیسبون پرتغال، از مقاصد زیبا در جهانست که تقریبا همواره پر از توریست است. اما این شهر یکی از برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی نیز به شمار می رود. لیسبون را در پاییز بدون اینکه تعداد زیاد توریستان مزاحم گشت و گذار شما گردد، تجربه کنید. به علاوه، قیمت هتل های لیسبون هم به مقدار قابل توجهی در پاییز کاهش می یابد. در لیسبون از تماشای آثار تاریخی و آرامش ساحل لذت ببرید.

لهستان، لودز | Lodz

پیاده روی در پارک استارومیژسکی لهستان، تماشای رنگ های پاییزی و کارخانه هایی با آجرهای قرمز را از دست ندهید. ساختمان های رنگارنگ شهر لودز وقتی با رنگ های پاییزی درختان ترکیب می گردد، منظره زیبایی می سازد. اواخر تابستان در کارخانه های قدیمی این شهر، جشنواره ها و کنسرت های زیادی برگزار می گردد.

آلمان، باواریا

سفر به آلمان همواره جزو گزینه های محبوب در میان توریستان است. به ویژه جنوب آلمان که منظره ها خیره نماینده ای دارد. رشته کوه آلپ با جنگل های بی خاتمهش، در پاییز چهره بسیار زیبایی به خود می گیرد. تنوع درختان در جنگل های باواریا با رنگ های متنوعی که در پاییز می گیرند، چیزی شبیه تابلو نقاشی است. علاوه بر پیاده روی و لذت بردن از طبیعت، می توانید از تماشای 25 قلعه تاریخی در این منطقه لذت ببرید.

ایسلند، پارک ملی تینگولیر | Thingvellir

از اواخر شهریور ماه با فرا رسیدن پاییز، پدیده شفق قطبی را می توان در آسمان شب ایسلند دید. نورهای سبز، آبی، زرد و قرمز که تا خاتمه زمستان شب ها قابل مشاهده اند. پارک ملی تینگولیر معروفیت زیادی دارد و این به علت گونه های مختلف گیاهان به علاوه بزرگترین دریاچه طبیعت ایسلند در این پارک است.

آبشار بزرگی با عنوان آبشار طلایی هم در این پارک وجود دارد که بسیار شبیه نیاگاراست. این آبشار بر فراز رودخانه هویتا (Hvita) قرار گرفته و دو پله دارد، یکی به ارتفاع 36 فوت و دیگری 72 فوت و به دره عمیقی می ریزد. یک آبفشان مجذوب نماینده هم در این منطقه قرار گرفته است که هر چهار تا هشت دقیقه یکبار فوران می نماید و تا ارتفاع 65 فوتی بالا می رود.

استرالیا، کوئینزلند

پاییز در نیمکره شمالی زمین، شبیه بهار در نیمکره جنوبی است، به همین دلیل پاییز فصل خوبی برای سفر به استرالیا محسوب می گردد. حتما به آبشار والامان در پارک ملی گیرینگان (Girringun) که از بلندترین آبشارهای این کشور به شمار می رود، سری بزنید. قسمت غربی و شمالی استرالیا در این فصل هنوز گرم است، اما بیشتر منطقه ها ساحلی کوئینزلند و دیواره مرجانی بزرگ یا همان Great Barrier Reef با مرجان های زیبا و 1600 گونه ماهی های گرجهتی، لاک پشت های دریایی، دلفین ها، کوسه ها و صدف های غول پیکر را باید ببینید.

استرالیا بزرگترین صخره های مرجانی جهان را دارد که شامل 3000 صخره و 1000 جزیره می گردد. با خرید بلیط سیدنی حتما استرالیا را در پاییز ببینید.

انگلستان، منطقه دریاچه | Lake District

منطقه دریاچه انگلیس، زیبایی خیره نماینده ای دارد و در پاییز این زیبایی دوچندان می گردد. دریاچه هایی که به وسیله تپه های طلایی محاصره شده اند، فضای ایده آلی برای پیاده روی ایجاد نموده اند. منطقه کامبریا مملو از پارک جنگلی با کاج های سبز و درختان راش است که منظره کوهستان را زیباتر نموده اند. البته آب و هوای این منطقه قابل پیش بینی نیست و باید انتظار بارش های ناگهانی را داشته باشید.

سوئیس

این کشور اروپایی در همه فصول زیباست، اما جاهای تماشای سوئیس در پاییز خیره نماینده است. در قسمت جنوبی سوئیس، منطقه زیبای لوگانو قرار گرفته است که در امتداد دریاچه لوگانو در مرز ایتالیا قرار گرفته است. در پاییز این منطقه علاوه بر آب و هوای مطلوب، رنگ های زیبایی به خود می گیرد، به خصوص تاکستان ها که در فضایی وسیع قرار گرفته اند. بسیاری از گردشگان این جهت زیبا را تا قلعه شاتو دو شیلون پیاده روی می نمایند.

آمریکا، پارک ملی یلو استون | Wyoming و Montana

اگر در پی یک منظره زیبا و تجربه میهمان نوازی غربی ها باشید، پارک یلو استون (Yellowstone) را حتما ببینید. تجربه سافاری در این پارک و تماشای 67 گونه پستانداران شامل گوزن، خرس، گرگ، گاومیش و … برایتان خاص و تکرارنشدنی خواهد بود. در پاییز می توانید گوزن ها را ببینید، بعلاوه ماموت هایی که به کنار چشمه های آب گرم می آیند. حتی خرس و دیگر حیوانات را هم می توانید در پاییز ببینید. در جهتهای این پارک پیاده روی کنید و از طبیعت لذت ببرید. می توانید در اقامتگاه های این پارک ملی نیز اقامت داشته باشید و از تور و غذاها و برنامه های آنها بهره ببرید.

پاییز فصلی برای سفرهای خارجی مقرون به صرفه

پاییز فصل سفر است! با آب و هوای مطبوع و خلوت و حتی مقرون به صرفه شدن شدن مقاصد توریستی، برترین موقعیت فراهم شده تا بلیط هواپیما خارجی را تهیه کنید و به جاهایی که تا به حال نرفته اید، سفر کنید. در این مطلب ، 15 مقصد خارجی برای سفر در پاییز را به شما معرفی کردیم. البته این فهرست خیلی بیشتر است و جاهای بسیار زیاد دیگری را می توانید پیدا کنید که برای سفر در پاییز ایده آل هستند.

کدام کشورها و منطقه ها در جهان را دیده یا شنیده اید که برای سفر در پاییز مناسبند؟ در قسمت نظرات، منتظر پیشنهادات شما هستیم.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11233

به "برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی کدامند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی کدامند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید