بیومکمل های داخلی در یک قدمی فراوری

به گزارش جعبه مهر، پور فخرایی، گفت: مراحل فراوری بیومکمل های غذایی را طی نموده ایم و پس از اخذ مجوز های لازم می توان آن را جایگزین سایر مکمل های غذایی نامناسب کرد.

بیومکمل های داخلی در یک قدمی فراوری

الهه پور فخرایی مسئول پژوهش و فناوری یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با اظهار کرد: شرکت ما ازسال 1390 کار خود را به صورت یک هسته علمی شروع کرد. پس از آنالیز بازار و محصولات وارداتی حوزه زیست فناوری در سال 1392 شرکت با دو هدف کاربردی به ثبت رسید.

او درباره هدف اصلی این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در قدم اول فراوری محصولات پر مصرف زیست فناورانه که به وفور وارد کشور و سبب خروج ارز می گردد را در برنامه کاری خود قرار داد و توانست با کیفیت مطلوب به فراوری انواع بافر های مولکولی و بعضی آنزیم ها مانند DNA پلیمر بپردازد.

پور فخرایی ادامه داد: انجام بعضی خدمات تخصصی مانند خدمات کلونینگ، مهندسی ژنتیک و مهندسی پروتئین، طراحی و بهینه سازی توالی پرایمر، پروب، ژن و پپتید، مطالعات بیان ژن و فراوری پروتئین، خدمات پیشرفته بیوانفورماتیک و سایر خدمات کاربردی که با قیمت های بالا در خارج از کشور صورت می گرفت در کشور امکان پذیر است.

مسئول پژوهش این شرکت دانش بنیان با اشاره به مهم ترین خصوصیات محصولات زیست فناورانه عنوان نمود: محصولات شرکت ما در حوزه صنعت نفت و تصفیه پساب توانسته در میان پروژه های پیروز قرار گیرد، به طوری که در جشنواره شیخ بهایی که از معتبرترین جشنواره های کشور در حوزه شرکت های فناور است، شرکت ما در بین شرکت های برتر نهاده شد و برنده جایزه اسلاش برای حضور در رویداد جهانی اسلاش در کشور فنلاند شد.

صرفه جویی ارزی 18میلیون یورویی کاتالیست های فراوری داخل

او ادامه داد: فراوری پساب های صنعتی در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی، برای پالایش نفت احتیاج به فرآورده های با ارزش مالی است و به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت اجتناب ناپذیر است. استفاده از بیوکاتالیست ها به عنوان روشی پربازده می تواند در جهت حل این مسائل راه گشا باشد.

پور فخرایی با اشاره به فراوری محصول در حوزه سلامت گفت: ما توانسته ایم مراحل فراوری بیومکمل های غذایی را طی کنیم و پس از اخذ مجوز های لازم می توان آن را جایگزین سایر مکمل های غذایی نامناسب کرد.

مسئول پژوهش و فناوری این شرکت دانش بنیان بیان نمود: از ویژگی های درمانی بیومکمل غذایی در کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، درمان کم خونی، مقابله با خستگی، تاخیر در پیری و حفظ نیروی جوانی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت اندام های حیاتی، برطرف افسردگی و بی خوابی است.

او اضافه کرد: همچنین ازدیگر ویژگی های این محصول فراهم کردن اکسیژن بدن و عضلات، ایجاد تعادل سیستم عصبی، کاهش استرس و اضطراب، کاهش مسائل حافظه، کاهش مسائل افراد مسن، کاهش فشار خون بالا، محافظت از پوست، محافظت از چشم، تقویت ناخن و مو، ترمیم زخم، برطرف بعضی از مسائل روده، کاهش درد های دوره های قاعدگی، باروری و افزایش کیفیت اسپرم و تخمک است.

پور فخرایی ادامه داد: واردات بسیاری از مکمل های غذایی باعث خروج ارز می گردد در حالی که فراوری محصول در کشور موجب صرفه جویی ارزی خواهد شد.

مسئول پژوهش و فناوری این شرکت در سرانجام گفت: امید است با همیاری و باور ایرانی، بتوانیم جهت رشد خود را ادامه دهیم و به عنوان یک شرکت ایرانی سهمی مناسب از بازار پر رونق جهانی در حوزه زیست فناوری به دست آوریم. این مهم رخ نخواهد داد مگر با حمایت مردم ایران از کالای ایرانی.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3303

به "بیومکمل های داخلی در یک قدمی فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیومکمل های داخلی در یک قدمی فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید