بی ادبی بوریس جانسون در ملاقات با مرکل، آلمانی ها عصبانی شدند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : بی ادبی نخست وزیر انگلیس در ملاقات با صدر اعظم آلمان خشم آلمانی ها را برانگیخت.

بی ادبی بوریس جانسون در ملاقات با مرکل، آلمانی ها عصبانی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از جماران، ویدیوئی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جریان ملاقات با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در لندن بی ادبی نموده است.

بنابر گزارش روسیا الیوم، در این ویدیو جانسون در انتها کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مرکل قبل از وی سالن را ترک می نماید و مرکل هم بلافاصله پشت سر وی راه می افتد.

شبکه های خبری آلمان در واکنش به این حرکت جانسون گفتند که جانسون در این ملاقات بی ادب و غیرانگلیسی بود زیرا با توجه به سنت های قدیمی انگلیسی در احترام به پروتکل ها اجازه نداد که مرکل اول سالن را ترک کند.

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی هم نوشتند که جانسون دقیقا ماننددونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بی اخلاق است.اشاره این کاربران شبکه های اجتماعی به این است که ترامپ در جریان ملاقات با مرکل در سال 2017 در کاخ سفید بر خلاف معمول حاضر نشد با صدر اعظم آلمان دست بدهد.

آنگلا مرکل صدر اعظم قدرتمند آلمان روز آدینه و برای آخرین بار در یک سفر رسمی به انگلیس رفت. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اقامتگاه تفریحی چیکرز در باکینگهام شایرز از او استقبال کرد. خانم مرکل، پس از ملاقات با نخست وزیر، مهمان ملکه الیزابت دوم، صاحب تاج و تخت انگلیس بود.

این بیست و دومین سفر رسمی خانم مرکل در قامت صدر اعظم به انگلیس در 16 سال گذشته بود.

در جریان نشست خبری روسای دو دولت آلمان و انگلیس، صدر اعظم آلمان از گگردده شدن برگ نوی در دفتر روابط پایدار دو طرف پس از برکسیت سخن گفت.

مساله ایرلند شمالی همچنان یکی از چالش های اتحادیه اروپا با انگلیس است. خانم مرکل با ابراز امیدواری به حل تنش میان بروکسل و لندن در دوران پسابرکسیت گفت: فکر می کنم که می توانیم راه حل پراگماتیکی در چارچوب پروتکل درباره ایرلند شمالی، آنطور که مذاکره کردیم، پیدا کنیم. راه حلی که از یک سو تمامیت بازار واحد اروپایی را حفظ کند و از سوی دیگر، در یافتن راه حلی که مورد قبول مردم است نقش بازی کند. اینکه اجرای پروتکل برای سه ماه دیگر تمدید شده، خبر خوبی است. در این مدت باید واقعا بتوانیم مشکل را به شیوه ای عملگرایانه حل کنیم. من خوشبینم.

رهبران دو کشور دربار شیوع سریع گونه دلتای ویروس کرونا در انگلیس نظر واحدی نداشتند.

آنگلا مرکل کوشش می نماید تا رهبران 27 کشور اروپایی را برای قرنطینه مسافران از بریتانیا مجاب کند و به این ترتیب، جلوی شیوع گونه دلتا در اروپا را بگیرد. بوریس جانسون از کشورهای اروپایی می خواهد تا دست کم در دوره تعطیلات تابستانی محدودیت ها برای گردشگران واکسینه شده انگلیس را لغو نمایند.

با وجود سرعت و پیشرفت بسیار قوی تر کارزار واکسیناسیون در انگلیس نسبت به اتحادیه اروپا، این کشور از چند هفته پیش با موج شیوع گونه دلتا دست و پنجه نرم می نماید. تنها در روز پنجشنبه، 28 هزار مورد نو ابتلا به بیماری کووید-19 در انگلیس شناسایی شد.

این در حالی است که دولت انگلیس روز آدینه 2 ژوئیه (11 تیر) گفت که تا انتها مهلت قانونی مشخص شده، 6 میلیون درخواست اقامت از سوی اتباع اتحادیه اروپا دریافت نموده است.

به گزارش یورونیوز، انگلیس پس از خروج قطعی از اتحادیه اروپا در انتها سال گذشته میلادی، نظام مهاجرتی نوی را شروع کرد. مقامات لندن گفته بودند به آن دسته از شهروندان اتحادیه اروپا که ثابت نمایند تا پیش از 31 دسامبر 2020 میلادی در این کشور زندگی اقامت داشته اند، اجازه اقامت با حق کار، تحصیل و دسترسی به مزایای اجتماعی می دهند، به شرط آن که این افراد درخواست خود را تا پیش از 30 ژوئن 2021 ارائه داده باشند.

داده های دولتی نشان می دهد که انگلیس تا انتها مهلت داده شده، 6.02 میلیون درخواست دریافت نموده که از این تعداد، 5.45 میلیون مورد به نتیجه رسیده است. انگلیس بعلاوه گفته است تعداد پرونده های درخواستی در ماه ژوئن 400 هزار مورد بیشتر از ماه پیش از آن بوده است.

پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس گفت: من خوشحالم که حقوق بسیاری از شهروندان اتحادیه اروپا را که از بسیاری از آنها دوستان، همسایگان و اعضای خانواده خودمان هستند، تأمین کردیم.

4 درصد از درخواست ها مربوط به مواردی است که رد شده، فاقد اعتبار بوده یا خود متقاضی آن را پس گرفته است. بقیه پرونده ها که پذیرفته شدند، شامل افرادی است که اقامت آنها به تازگی یا از پیش پذیرفته شده و به این ترتیب حقوق آنها به نام فرد مقیم در بریتانیا حفظ می گردد.

از آنجا که بعضی از اتباع اروپایی واجد شرایط ممکن بود از طرح دولت برای پذیرش اقامت شان بی خبر باشند یا کسانی توانایی ارائه درخواست را نداشته باشند، دولت انگلیس از قبل اطلاع رسانی گسترده ای را برای یادآوری به مردم انجام داده بود.

تعداد کسانی که نتوانستند به موقع اقدام نمایند و هم جزئیات کامل نحوه رسیدگی دولت به پرونده های آنها مشخص نیست.

اگر شهروندان اروپایی واجد شرایط برای قانونی کردن شرایط اقامت شان درخواست نداده یا مراجعه ننمایند، به آنها اخطار رسمی داده می گردد که ظرف 28 روز رسمی این کار را انجام دهند. اما پس از آن مشمول اجازه کار و دریافت مزایای اجتماعی نخواهند شد و از جمله حق خدماتی مانند مراقبت های بهداشتی غیر فوری رایگان را از دست می دهند.

دولت انگلیس بارها و بارها گفته است که بیشتر از آن که در پی یافتن دلایلی برای رد درخواست اقامت شهروندان اتحادیه اروپا باشد، در پی اعطای مجوز اقامت به آنهاست. دولت گفته است که اخطار 28 روزه نباید به نام فشاری به افراد برای ترک خاک انگلیس تلقی گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10522

به "بی ادبی بوریس جانسون در ملاقات با مرکل، آلمانی ها عصبانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ادبی بوریس جانسون در ملاقات با مرکل، آلمانی ها عصبانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید