تأکید پوتین بر لزوم مبارزه مشترک کشورها با ویروس کرونا

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهوری روسیه در نشست سران اتحادیه کشورهای شرق آسیا، با اشاره به تمایل ده ها کشور دنیا برای خرید و فراوری مشترک واکسن های روسی علیه کووید-19، بر اهمیت مبارزه مشترک با شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

تأکید پوتین بر لزوم مبارزه مشترک کشورها با ویروس کرونا

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در نشست سران اتحادیه کشورهای شرق آسیا (آسه آن) که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار گشت، گفت که ده ها کشور در سراسر دنیا برای خرید واکسن های روسی علیه عفونت کووید-19 و برقراری همکاری در تهیه و فراوری مشترک این داروها تمایل خود را اعلام نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پوتین تأکید کرد: ما معتقدیم که شهروندان همه کشورها باید به واکسیناسیون دسترسی آزاد داشته باشند. نخستین واکسن دنیا علیه ویروس کرونا به نام اسپوتنیک-5 در روسیه ثبت شده و در کشور ما در حال استفاده است. روسیه اخیراً واکسن دومی به نام اپی.واک.کرونا ثبت نموده و واکسن سومی نیز در راه است.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم همچنان به ارسال دستگاه های روسی آزمایش و کیت هایتشخیص آلودگی کرونا ، از جمله بطور مجانی به شرکای خود ادامه دهیم. تا به امروز بیش از 1 میلیون سیستم آزمایشی به بیش از 40 کشور در سراسر دنیا ارسال شده است.

علاوه بر این، رئیس جمهوری روسیه از کشورهای این منطقه دعوت کرد تا بیانیه مشترکی درباره مبارزه مشترک با ویروس کرونا تصویب نمایند. پوتین گفت: روسیه پیشنهادی را برای تهیه بیانیه مشترک در مورد مبارزه با ویروس کرونا برای تصویب رهبران کشورهای شرکت نماینده در نشست شرق آسیا ارائه نموده و امیدوار است که مورد تأیید قرار بگیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه گفته بود که این کشور مجبور شده آزمایش بسیار جدی مبارزه با بیماری همه گیر کرونا را پشت سر بگذارد، البته شیوع این عفونت، به خوبی همبستگی مردم روسیه برای غلبه بر مسائل را نشان داده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8235

به "تأکید پوتین بر لزوم مبارزه مشترک کشورها با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین بر لزوم مبارزه مشترک کشورها با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید