تاثیر مجیدی و فزونی مطلق استقلال، جدال با کاکوها بعد از هشت سال

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، از هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور، استقلال تهران روز آدینه در شیراز به مصاف فجرسپاسی می رود که این ملاقات از ساعت 18 شروع می گردد.

تاثیر مجیدی و فزونی مطلق استقلال، جدال با کاکوها بعد از هشت سال

این بیست و پنجمین تقابل دو تیم در همه ادوار لیگ برتر به شمار میرود. آخرین باری که استقلال و فجر در لیگ برتر به مصاف هم رفتند، فصل 92-91 بود و آبی پوشان در آن ملاقات توانستند در شیراز مقابل فجرسپاسی با گل های جواد نکونام (پنالتی)، محمد قاضی، حنیف عمران زاده و فرهاد مجیدی به فزونی 4 بر 2 برسند.

اولین، آخرین و برترین گلزن استقلال به فجر سپاسی

فرهاد مجیدی سرمربی امروز آبی پوشان نه تنها زننده آخرین گل استقلال به فجر سپاسی در لیگ برتر است، بلکه او با زدن 5 گل به شیرازی ها برترین گلزن استقلال در تقابل های دو تیم در همه ادوار لیگ برتر است.

مجیدی در حالی برترین گلزن استقلال مقابل سپاسی است که هیچیک از 5 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده و یک بار هم پیروز به انجام دبل شده است.

اولین گلزن آبی پوشان به فجر سپاسی نیز بازیکنی بود که با سابقه بازی در فجر سپاسی به استقلال پیوسته بود. فراز فاطمی در اولین ملاقات دو تیم در رقابتهای لیگ برتر که در 80/10/7 در شیراز برگزار گردید و بازی با نتیجه مساوی یک-یک به سرانجام رسید، زننده تک گل استقلال و گل اول بازی بود.

دیگر گل زنان برتر استقلال مقابل فجر سپاسی در همه ادوار لیگ برتر عبارتند از؛ سیاوش اکبرپور (4 گل)، فراز فاطمی و رضا عنایتی (3 گل)، جواد نکونام، فراز فاطمی، یدالله اکبری و علی سامره (2 گل).

فرهاد مجیدی با زدن 5 گل برترین گلزن استقلال مقابل فجر است

استقلال و تنها یک شکست خانگی

آبی پوشان در تمام ملاقاتهایی که در لیگ برتر مقابل فجر سپاسی به میدان رفتند، تنها یک بار در بازی های خانگی شکست خوردند که آن هم به دومین فصل از رقابتهای لیگ برتر باز می گردد.

در ملاقاتی که 82/4/1 در استادیوم آزادی برگزار گردید، تیم فجر سپاسی توانست با یک گل میزبانش استقلال را شکست دهد که این تنها شکست خانگی استقلال مقابل فجر سپاسی بود. فجر سپاسی 5 بار در خانه اش مقابل استقلال تن به شکست داده است.

آمارها به سود استقلال

در مجموع 24 ملاقات گذشته دو تیم استقلال 12 و فجر سپاسی 3 بار پیروز شده اند و 9 بازی دو تیم هم با مساوی به اتمام رسیده است. آبی پوشان 7 بار در خانه و 5 بار خارج از خانه مقابل سپاسی پیروز شده اند، یک بار در خانه و 2 بار در شیراز مقابل این تیم شکست خورده اند. از 9 مساوی دو تیم هم 4 مساوی در تهران و 5 مساوی در شیراز به دست آمده است.

در این ملاقاتها استقلال مجموعاً 43 و فجر سپاسی مجموعاً 26 بار به گل رسیده اند تا مقایسه آماری هر دو تیم معین کند آبی پوشان در مجموع نسبت به نماینده شیراز فزونی کاملاً محسوسی داشتند.

برترین نتایج دو تیم

برترین نتیجه استقلال مقابل فجر سپاسی پیروزی 5 بر صفر این تیم است. در ملاقاتی مربوط به فصل 91-90 که در تاریخ 91/11/27 در شیراز برگزار گردید، آبی پوشان با گل های جواد نکونام (پنالتی)، فرزاد حاتمی (2 گل)، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی به پیروزی رسیدند که این برترین نتیجه آنها مقابل فجر سپاسی است.

استقلالی ها باز هم سابقه زدن 5 گل به سپاسی در یک بازی را دارند که این بازی در 87/7/16 در تهران برگزار گردید و با نتیجه 5 بر 2 به سود استقلال به سرانجام رسید. در آن بازی هم سیاوش اکبرپور (2 گل)، فابیو جانواریو، میثم منیعی و خسرو حیدری برای آبی پوشان گلزنی کردند.

برترین نتیجه فجر سپاسی مقابل استقلال هم پیروزی با نتیجه 4 بر یک است. این ملاقات در 87/11/30 در شیراز برگزار گردید. در این بازی مصطفی صبری، محمد ایران پوریان، امین متوسل زاده و علی ممبینی زننده 4 گل فجر بودند و تک گل استقلال به وسیله علیرضا عباس فرد به ثمر رسید.

پر گل ترین بازی دو تیم

استقلال و فجر شهید سپاسی شیراز بازی های پر گل کم نداشتند، اما پر گل ترین بازی این دو تیم 7 گل داشته است که سهم استقلال 5 و سهم فجر سپاسی 2 گل بوده است.

ملاقاتی که در روز 87/7/16 در استادیوم آزادی برگزار گردید و آبی پوشان 5 بر 2 پیروز شدند، با 7 گل پر گل ترین بازی های دو تیم بود. بعلاوه آخرین ملاقات دو تیم که در 92/5/15 در شیراز برگزار گردید و با نتیجه 4 بر 2 به سود استقلال به سرانجام رسید، با رد و بدل شدن 6 گل دومین بازی پر گل دو تیم است.

5 بار هم ملاقاتهای دو تیم با تساوی بدون گل به سرانجام رسیده و این 5 بازی به طور مشترک کم گل ترین بازی های دو تیم بوده است.

ملاقات بیست و پنجم

بیست و پنجمین ملاقات دو تیم در تاریخ مسابقات لیگ برتر ملاقاتی است که در چارچوب هفته چهارم لیگ بیست و یکم برگزار می گردد. این ملاقات در حالی انجام می گردد که فجر سپاسی 8 فصل از لیگ برتر دور بوده و حالا پس از 8 سال دوری از لیگ برتر، بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است.

این ملاقات از ساعت 18 روز آدینه 14 آبان و به میزبانی فجر شهید سپاسی در شیراز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10977

به "تاثیر مجیدی و فزونی مطلق استقلال، جدال با کاکوها بعد از هشت سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مجیدی و فزونی مطلق استقلال، جدال با کاکوها بعد از هشت سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید