تبلیغات هدفمند بر اساس شناخت سلیقه مخاطبان گردشگری

به گزارش جعبه مهر، جاذبه های بی شمار تاریخی، طبیعی و گردشگری در ایران، همچنان نیازمند معرفی جذاب و هوشمندانه است تا در اولین گام برای خود مردم ایران و در مرحله بعد و بر اساس زبان معین شده در دنیا پخش گردد تا دنیا، ظرفیت های این بهشت پهناور را بشناسد.

تبلیغات هدفمند بر اساس شناخت سلیقه مخاطبان گردشگری

در این میان، رسانه ها، تهیه کنندگان و متولیان امر فراوری این آثار، باید مطالعات خوبی نسبت به آثار فراوری شده داشته باشند و با شناخت راستا طی شده تا به امروز، فراوریات را در محورهای جدیدی ادامه دهند و بر اساس این مدل، افراد بیشتری از جامعه را در دایره مخاطبان خود قرار دهند.

سال های سال و از شروع ساخت مستندهای سینمایی و تلویزیونی، سوژه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخشی از محتوی این ساختار را شامل می شد و آثار ماندگار و فاخری با این رویکرد فراوری شده و در دوره های مختلف در دنیا منتشر شده است. اما این روزها، در دنیای مینمال، انسان ها نیازمند آثاری متناسب با خلق و خوی خود هستند. آثاری که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با به روزترین امکانات تصویری، جذابیت های موجود را نمایش دهند. فراوری کلیپ های کوتاه و با بهره گیری از تکنیک های مدرن تصویربرداری و استفاده از تجهیزات حرفه ای، به یک جریان دنیای بدل شده است. البته دراین راستا، فراوری بی هدف و با موضوعات مصرفی و محتوی بدون فکر، آسیبی جدی برای این جریان سریع و مخاطب ساز به حساب می آید. که باتدبیر صاحبان قلم، ایده و رسانه، این موضوع می تواند در راستا درست و اصلی خود راهنمایی گردد.

پرداختن به جاذبه های کمتر شناخته شده، استفاده از آخرین امکانات تصویری و شناخت ذائقه مخاطبان در هر گوشه از دنیا در کنار ترجمه های کارشناسی به زبان های بازار هدف، از اقدامات مؤثری بوده که در دو ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا هنرمندان و بخش های مرتبط در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دادند تا بتوانند در دوران پساکرونا از جریان بزرگ صنعت گردشگری بازنمانند.

اما این سرانجام راه نیست و باید پذیرفت، تبلیغات در گردشگری، یکی از مهم ترین اقدامات هر کشوری است و جدا از حمایت های دولت و بخش خصوصی، این امر با ایجاد انگیزه در قالب برگزاری جشنواره های فیلم و اولویت دهی به گردشگری در بین موضوعات جشنواره های بین المللی، می تواند جریان ساز این صنعت مهم در ایران باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6156

به "تبلیغات هدفمند بر اساس شناخت سلیقه مخاطبان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات هدفمند بر اساس شناخت سلیقه مخاطبان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید