تبلیغات هدفمند بر اساس شناخت سلیقه مخاطبان گردشگری
به گزارش جعبه مهر، جاذبه های بی شمار تاریخی، طبیعی و گردشگری در ایران، همچنان نیازمند معرفی جذاب و هوشمندانه است تا در اولین گام برای خود مردم ایران و در مرحله بعد و بر اساس زبان معین شده در دنیا پخش گردد تا دنیا، ظرفیت های این بهشت پهناور را بشناسد.
در این میان، رسانه ها، تهیه کنندگان و متولیان امر فراوری این آثار، باید مطالعات خوبی نسبت به آثار فراوری شده داشته باشند و با شناخت راستا طی شده تا به امروز، فراوریات را در محورهای جدیدی ادامه دهند و بر اساس این مدل، افراد بیشتری از جامعه را در دایره مخاطبان خود قرار دهند.
سال های سال و از شروع ساخت مستندهای سینمایی و تلویزیونی، سوژه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخشی از محتوی این ساختار را شامل می شد و آثار ماندگار و فاخری با این رویکرد فراوری شده و در دوره های مختلف در دنیا منتشر شده است. اما این روزها، در دنیای مینمال، انسان ها نیازمند آثاری متناسب با خلق و خوی خود هستند. آثاری که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با به روزترین امکانات تصویری، جذابیت های موجود را نمایش دهند. فراوری کلیپ های کوتاه و با بهره گیری از تکنیک های مدرن تصویربرداری و استفاده از تجهیزات حرفه ای، به یک جریان دنیای بدل شده است. البته دراین راستا، فراوری بی هدف و با موضوعات مصرفی و محتوی بدون فکر، آسیبی جدی برای این جریان سریع و مخاطب ساز به حساب می آید. که باتدبیر صاحبان قلم، ایده و رسانه، این موضوع می تواند در راستا درست و اصلی خود راهنمایی گردد.
پرداختن به جاذبه های کمتر شناخته شده، استفاده از آخرین امکانات تصویری و شناخت ذائقه مخاطبان در هر گوشه از دنیا در کنار ترجمه های کارشناسی به زبان های بازار هدف، از اقدامات مؤثری بوده که در دو ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا هنرمندان و بخش های مرتبط در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دادند تا بتوانند در دوران پساکرونا از جریان بزرگ صنعت گردشگری بازنمانند.
اما این سرانجام راه نیست و باید پذیرفت، تبلیغات در گردشگری، یکی از مهم ترین اقدامات هر کشوری است و جدا از حمایت های دولت و بخش خصوصی، این امر با ایجاد انگیزه در قالب برگزاری جشنواره های فیلم و اولویت دهی به گردشگری در بین موضوعات جشنواره های بین المللی، می تواند جریان ساز این صنعت مهم در ایران باشد.
منبع: گردشبان