تحول در حوزه اطلاع رسانی کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران با همکاری تریبون
به گزارش جعبه مهر، اولین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در قرن تازه با استقبال گرم و حضور حداکثری اعضا به منظور مرور تجارب جهانی، اقدامات و برنامه های آینده کمیسیون و انعقاد تفاهم نامه با تریبون در خرداد ماه 1401 برگزار گردید.
کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران به اعضای اتاق، شرکت ها و فعالین بخش خصوصی امکان ارتباط سازنده، یادگیری، به اشتراک گذاری و تجربه رویکرد حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی را می دهد و در سال فراوری، دانش بنیان، کارآفرین قرار است اقدامات گسترده ای را در جهت محقق شدن این شعار انجام دهد. در این جهت تریبون حامی تمامی رویدادها و فعالیت هایی خواهد بود که در این زمینه رخ دهد تا علاوه بر انجام مسئولیت اجتماعی خود، به اشاعه فرهنگ و تعریف درست این حوزه یاری کند.
در این نشست پس از سخنرانی های کلیدی و اظهار نظر حضار ، تفاهم نامه مهم کمیسیون با پلتفرم تریبون، امضا شد که طی آن تریبون متعهد می گردد در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تمامی فعالیت های این کمیسیون را به برترین شکل در رسانه های آنلاین منعکس کند.
حمایت همه جانبه تریبون از کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران
تریبون، پلتفرمی در حوزه روابط عمومی دیجیتال و سئو است که به کسب وکارها یاری می نماید در رسانه های آنلاین بهتر دیده شوند و مخاطب بیشتری جذب نمایند.
این شرکت نوپا که یکی از کسب وکارهای دغدغه مند در حوزه مسئولیت اجتماعی محسوب می گردد، خرداد ماه 1401 در نخستین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در قرن نو متعهد شد تا برای دیده شدن هرچه بیشتر فعالیت های این کمیسیون تمام کوشش خود را انجام دهد.
در ادامه توجه شما را به خلاصه ای از سخنرانی ها و نکات مطروحه در اولین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در قرن نو جلب می نمائیم؛
مسئولیت اجتماعی؛ واژه ای که این روزها اشتباه تعریف می گردد!
مسئولیت اجتماعی به طور مشخصی به کاهش آثار مخرب ناشی از فعالیت های صنعتی اشاره دارد. تعریفی که این روزها کسب وکارهای زیادی برای سرباز زدن و شانه خالی کردن آن را تغییر دادند. به عنوان مثال جذب نیروهای محلی را اقدامی در راستای مسئولیت اجتماعی می بینند. این اتفاق باعث می گردد صنایع مهمی مثل نفت و گاز از تاثیرات مثبت مسئولیت اجتماعی بی بهره بمانند.
مجموعه ای که قصد انجام فعالیت هایی در این زمینه را دارد، باید ذی نفعان خود را شناسایی و برای رفع نیازهای آن ها اقدام کند. بنابراین در بعد سازمانی، مسئولیت اجتماعی باید منجر به تغییر نگرش تمامی اعضا گردد و نه به عنوان وظیفه، بلکه به چشم یک رفتار سازمانی باید آن را دید.
مسئولیت اجتماعی شامل چه اقداماتی است؟
مسئولیت اجتماعی اقدامات عام المنفعه ای هستند که در جهت توسعه پایدار رخ می دهند. فقر درآمدی، مسائل مربوط به حوادث غیرمترقبه و فقر قابلیتی سه عنوان مهم محسوب می شوند که در دنیا حول محور مسئولیت اجتماعی وجود دارند.
به عنوان مثال برای فعالیت در حوزه فقر درآمدی، تنها اهدای بسته معیشتی کافی نیست و علاوه بر آن باید کسب وکاری ایجاد گردد تا بتوان برای رفع کردن فقر درآمدی در طولانی مدت برنامه ریزی کرد. بنابراین اگر توسعه پایداری وجود نداشته باشد، مسئولیت اجتماعی رخ نداده است.
اهداف کسب وکارهای دنیای، به حداقل رساندن آثار اقدامات صنعتی و کسب اعتبار اجتماعی است؛ اما در ایران معمولا زیر مجموعه بخش برندینگ و روابط عمومی قرار می گیرد و بخش جداگانه ای به آن اختصاص داده نمی گردد.
منبع: تجارت نیوز