تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و تعمیر واحد های تخریب شده در اندیکا، خانه های زلزله زدگان نو نوار می شوند

به گزارش جعبه مهر، اسماعیل نجار گفت: طی بازدید از منطقه ها زلزله زده اندیکا مقرر شد تا مبالغی برای جبران خسارات ناشی از این زلزله به زلزله زدگان پرداخت گردد.

تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و تعمیر واحد های تخریب شده در اندیکا، خانه های زلزله زدگان نو نوار می شوند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اهواز، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص زلزله چندی پیش در شهرستان اندیکا که سبب وارد شدن خساراتی به بخشی از ابنیه و ساکنان این منطقه ها شده بود، گفت: طی بازدید از منطقه ها زلزله زده مقرر شد تا مبالغی برای جبران خسارات ناشی از این زلزله به زلزله زدگان پرداخت گردد.

او اضافه کرد: طی پیشنهادی که به هیات دولت شده، درخواست کردیم برای نوسازی هر واحد شهری 240 میلیون تومان و برای هر واحد روستایی 210 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده گردد.

نجار با بیان اینکه در خصوص واحد های تعمیری یعنی واحد هایی که زلزله منجر به تخریب آن ها نشده و نیازمند تعمیر هستند هم پیشنهاد تامین اعتبار 95 میلیون تومانی داده شد، گفت: برای ساخت و تجهیز محل های نگهداری از احشام نیز پیشنهاد تامین اعتبار 30 میلیون تومانی داده شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: این مبالغ در قالب تسهیلات و یاری های بلاعوض به هیات دولت پیشنهاد شده است، بعلاوه برای هزینه صدور پروانه ساختمانی شهری مبلغ 10 میلیون تومان و برای هزینه صدور پروانه ساختمانی روستایی مبلغ 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: مبلغ 150 میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیر بنایی به استان خوزستان پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در اختیار دستگاه های متولی قرار خواهد گرفت.

نجار گفت: تا برطرف کامل مسائل مردم زلزله زده در کنار این افراد خواهیم بود و به طور مداوم پیگیر هستیم تا زلزله زدگان مسئله ای نداشته و نیازهایشان به طور کامل برطرف گردد.

او با بیان اینکه با تشکیل پرونده برای زلزله زدگان، فرآیند جبران خسارات شروع خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به محرومیت منطقه حداکثر های ممکن از لحاظ اعتبارات و یاری های بازسازی در پیشنهاد مصوبه دولت لحاظ خواهد شد و به همین جهت در پیشنهاد اعتبار تنظیمی برای اخذ مصوبه دولت با ملاحظه بالا بودن هزینه تمام شده فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز به علت صعب العبوری و توپوگرافی خاص منطقه، حداکثر مساعدت در مقایسه با حوادث مشابه صورت گرفته است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10963

به "تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و تعمیر واحد های تخریب شده در اندیکا، خانه های زلزله زدگان نو نوار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و تعمیر واحد های تخریب شده در اندیکا، خانه های زلزله زدگان نو نوار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید