10 مکان دیدنی در زاگرب؛ از پارک ماکسیمیر تا رستوران کاواتاوا

به گزارش جعبه مهر، زاگرب، مرکز و بزرگ ترین شهر کشور کرواسی که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید، مکان های دیدنی تاریخی و امروزی بسیاری دارد که کمتر به آنها توجه شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا 10 مورد از بهترین های این شهر را بشناسیم.

10 مکان دیدنی در زاگرب؛ از پارک ماکسیمیر تا رستوران کاواتاوا

هرچندکه کشور کرواسی به خاطر ساحل های زیبایش مشهور است و همه ساله گردشگران بسیاری برای استفاده از سواحل دریای آدریاتیک در جنوب این کشور به آنجا سفر می نمایند اما کمتر شده است که مرکز این کشور یعنی زاگرب نیز مورد توجه گردشگران قرار گیرد. در این مقاله 10 مکان تماشای این شهر بزرگ را معرفی می کنیم.

1- بالای شهر

منطقه بالای شهر زاگرب که از خیابان های کوچکی تشکیل شده که دو تپه را به هم متصل می نماید. خیابان های باریک سنگ فرش، ساختمان هایی با معماری زیبا، محیط های تاریخی تنها بخشی از جاذبه های تماشای این منطقه از شهر هستند. اگر می خواهید مکان های تاریخی را ببینید این منطقه این حس را در شما ایجاد می نماید که به چندین دهه قبل سفر نموده اید. می توانید از پله ها یا قطار کابلی برای رسیدن به این منطقه بهره ببرید. در خیابان های این منطقه می توانید مکان های تماشای بسیاری ببینید مانند کلیسای سنت مارک که طراحی جالبی روی سقفش دارد.

2- باغ وحش زاگرب و پارک ماکسیمیر (Maksimir)

قدیمی ترین پارک عمومی زاگرب، پارک ماکسیمیر است که جزو میراث های تاریخی این شهر است. اگر می خواهید از محیط شلوغ شهر خارج شوید این پارک می تواند انتخاب مناسبی باشد. می توانید بعد از یک روز طولانی برای قدم زدن و استراحت به این پارک بروید تا از رودخانه ها، دریاچه ها و طبیعت سبز آن لذت ببرید. اگر به این پارک رفتید نباید فراموش کنید که به باغ وحش آن نیز سر بزنید.

3- چشم زاگرب (Zagreb Eye)

سکوی بازدید شهر زاگرب معروف به چشم زاگرب را نباید فراموش کنید. اگر عاشق تماشای منظره ها هستید این سکو با دید 360 درجه ای که به شما از شهر می دهد، می تواند یک بهشت برای شما باشد. می توانید شهر را از طبقه 16 ام یک ساختمان تماشا کنید. سازه های تاریخی، آسمان خراش های مدرن تنها قسمتی از زیبایی هایی هستند که زیر پایتان حس خواهید کرد.

4- بازار دولاس (Dolac)

معروف ترین بازار میوه و تره بار زاگرب، بازار دولاس است که درست پشت میدان اصلی شهر به صورت روزانه و به شیوه ای سنتی از سال 1926 فعالیت می نماید. اگر دنبال تجربه زندگی محلی مردمان این شهر هستید بازار دولاس بزر گ ترین بازار مرکزی و خیابانی این شهر انتخاب مناسبی خواهد بود. نه تنها می توانید مواد خوراکی ارگانیک را تهیه کنید بلکه در میان صدها نفر شهروند محلی احساس خواهید کرد که شما هم جزیی از این شهر هستید. شما می توانید برترین و تازه ترین میوه ها، سبزیجات و گوشت ها را اینجا پیدا کنید.

5- کلیسای جامع زاگرب

کلیسای کاتولیک جامع زاگرب به سبک رومی نه تنها بلندترین ساختمان در کشور کرواسی است بلکه به یادماندنی ترین ساختمان به سبک معماری گوتیک (Gothic) در جنوب شرقی رشته کوه های آلپ است. بازدید از این بنای تاریخی که معروف به یادبود مریم مقدس است را در شهر زاگرب از دست ندهید. یکی از شاهکارهای تاریخی این شهر که پس از زلزله ای که در سال 1880 رخ داد، مجدد بازسازی شده است. درون این کلیسا همچون ظاهر آن نیز زیبایی شگرفی دارد. دو برج دوقلو این کلیسا از دور کاملا پیدا و تعیین هستند.

6- رستوران اقتصادی مدو (Mali Medo)

رستوران اقتصادی مدو برترین مکان برای تجربه طعم غذاهای محلی این شهر است. این رستوران در یکی از شلوغ ترین خیابان های توریستی شهر واقع شده است.

7- موزه شکست عشقی

شاید برایتان جالب باشد اگر بشنوید که در این شهر موزه ای با نام شکست عشقی وجود دارد. در این موزه مدرن و خلاق شما اشیای عاشقانی را می بینید که یکدیگر را ترک نموده اند و در کنار این اشیا قصه کوتاهی از ماجرای آنها نیز نوشته شده است. شنیدن داستان صدها عاشق از دوران قدیم که در روابط خود شکست خورده اند از هر نقطه ای از دنیا می تواند شما را برای بازدید از این موزه ترغیب کند.

8- میدان پادشاه تومیسلاو

اولین پادشاه کرواسی، تومیسلاو نام دارد که به منظور یادبود او میدانی با همین نام در این شهر ساخته شده است. این میدان بزرگ ترین میدان مربع شکل شهر است که در مقابل ایستگاه قطار مرکزی شهر واقع شده است. این میدان بزرگ و زیبا مکان استراحت بسیاری از عابران است که می گردد مدتی را آنجا نشست و از تماشا شهر لذت برد. در زمستان این میدان به محلی برای اسکیت سواران تبدیل می گردد.

9- خیابان لیسا

طولانی ترین خیابان شهر زاگرب که در منطقه مرفه این شهر واقع شده است، خیابان لیسا است. این خیابان با فروشگاه های مختلفی احاطه شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند. شما هر چیزی را اینجا می توانید پیدا کنید؛ از فروشگاه های مقرون به صرفه قیمت تا برندهای معتبر، رستوران ها و کافی شاپ ها.

10- رستوران کاواتاوا

رستوران کاواتاوا که در یکی از منطقه ها شلوغ شهر واقع شده است، انواع صبحانه را در هر زمانی از روز برای شما سرو می نماید. از صبحانه انگلیسی گرفته تا پنکیک های ویژه و مخصوص رستوران که طعم بسیار دلپذیری دارند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11048

به "10 مکان دیدنی در زاگرب؛ از پارک ماکسیمیر تا رستوران کاواتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان دیدنی در زاگرب؛ از پارک ماکسیمیر تا رستوران کاواتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید