ترامپ کنگره آمریکا را به تعطیلی تهدید کرد

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهوری آمریکا در اعتراض به تاخیر سنا در تایید گزینه های پیشنهادی وی برای مناصب مختلف، تهدید کرد ممکن است از قدرت خود برای تعلیق کنگره استفاده کند.

ترامپ کنگره آمریکا را به تعطیلی تهدید کرد

دونالد ترامپ عصر چهارشنبه در نشست خبری مربوط به شیوع ویروس کرونا در آمریکا که به تریبون انتخاباتی وی در مدت تعلیق گردهمایی های تبلیغاتی تبدیل شده است، این مطلب را مطرح نمود.

تهدید ترامپ برای انتصاب مقامات قضایی است که به نظر می رسد ترامپ در مدت باقی مانده و برای انتخابات به شدت به آرای آنها احتیاج خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد ممکن است مجبور گردد که هر دو مجلس سنا و نمایندگان را به طور رسمی به حالت تعلیق درآورد مگر اینکه آنها داوطلبانه، به گزینه های پیشنهادی وی رای دهند.

ترامپ از اینکه سنا با اکثریت جمهوریخواهان و مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات ها واشنگتن دی سی را ترک نموده اند و تا ماه مه باز نمی گردند انتقاد کرد و اضافه کرد: این امر به معنای جلوگیری از انتصابات وی به روشی قانونی است.

وی مدعی شد: این کلاهبرداری است و همه آن را می دانند.

رئیس جمهوری آمریکا دموکرات ها را متهم کرد که پای خود را به تایید 129 پست دولتی برای تلاشی هماهنگ به منظور سخت کردن زندگی، باز نموده اند و اضافه کرد اگر اعضای کنگره بازنگردند و به وظیفه خود عمل ننمایند، ممکن است به اختیارات خود در تعلیق کنگره اعم از سنا و مجلس نمایندگان استفاده کند.

ترامپ اظهار کرد: برخی از این گزینه های معرفی شده نزدیک به سه سال نگهداشته شده و معین تکلیف نشده اند که یک نمونه آن، رئیس آژانس خبری دولتی صدای آمریکا است.

وی انتصاب رئیس صدای آمریکا را بسیار با اهمیت دانست و شرح داد: آنچه که از صدای آمریکا خارج می گردد، منزجر نماینده است. چیزهایی که آنها می گویند نسبت به کشور ما نفرت انگیز است.

ترامپ مدعی شد مایکل پک کار بسیار خوبی را انجام می داد اما سالهاست که منتظر است و نمی توانند تاییدش نمایند.

رئیس جمهوری آمریکا سیستم تایید صلاحیت گزینه های پیشنهادی خود را ناعادلانه خواند و گفت ما نزدیک به 250 قاضی نداریم در حالی که همه آنها می توانند در یک ساعت و یک جلسه تایید شوند.

ترامپ با تاکید بر اینکه برخی افراد نزدیک به 2 سال و نیم در انتظار رسیدگی قرار دارند، اضافه کرد: بسیاری از آنها برای یاری به بحران ویروس کرونا و چالش های مالی آن نامزد شده اند که باید هرچه سریع تر جای خالی این مناصب پر گردد.

وی با یادآوری اظهاراتی که در این مدت خوانده است که او نمی خواهد مناصب را پر کند، شرح داد: در برخی موارد ما به آن پست احتیاج نداریم اما در بسیاری موارد نمی توانیم آنها را مورد تایید دموکرات ها قرار دهیم. مناصبی چون مدیر اطلاعات ملی، 2 عضو هیات مدیره فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا)، دستیار وزیر خزانه داری ایالات متحده و معاون وزیر کشاورزی که مسئول اجرای برنامه های امنیت غذایی است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه هر هفته برای او سنگ اندازی نموده اند، اظهار کرد: چه طرح موضوع روسیه، چه استیضاح فریبنده یا هر موضوع دیگر که ممکن است ایجاد گردد، همیشه سنگ اندازی نموده و زمان را از بین برده اند.

ترامپ تکرار کرد اگر مجلس نمایندگان موافقت نکند، او از اختیارات قانون اساسی خود برای بستن کنگره استفاده خواهد نمود.

مطابق بخش سوم فصل 2 قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهوری این کشور در شرایط فوق العاده می تواند برای مدت مشخصی یک یا هر دو مجلس کنگره را به حالت تعلیق درآورد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5759

به "ترامپ کنگره آمریکا را به تعطیلی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ کنگره آمریکا را به تعطیلی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید