ترکیه راس العین را بمباران کرد، ورود ارتش سوریه به کوبانی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه 17 مهر ماه 1398 از شروع رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه اطلاع داد. رئیس جمهور ترکیه با اعلام این که عملیات نظامی در شمال سوریه با نام چشمه صلح است، همچنین گفته است که عملیات چشمه صلح علیه داعش و پ.ک.ک/ی.پ.گ است. رئیس جمهور ترکیه همچنین هدف از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی کشورش و بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه عنوان نموده است.به گفته اردوغان، عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد نمود و منجر به ایجاد یک منطقه امن می گردد.

ترکیه راس العین را بمباران کرد، ورود ارتش سوریه به کوبانی

هشتمین روز حمله ادامه دارد و خبرها حاکی از درگیری میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به نیروهای قسد است.

ورود ارتش سوریه به کوبانی

خبرنگار روسیاالیوم از ورود ارتش سوریه به کوبانی اطلاع داد.

خبرنگار اسپوتنیک هم گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه از سمت جنوب وارد کوبانی شدند.

درگیری های سنگین در راس العین و بمباران شدید از سوی جنگنده های ترکیه

درگیریهای شدید میان نیروهای قسد با ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شهر راس العین ادامه دارد.

خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد: بخش های غربی و شرقی شهر راس العین شاهد بمباران گسترده جنگنده های ترکیه و درگیری های شدید است. نیروهای قسد به جنگ های خیابانی ضد نیروهای ترکیه روی آورده اند و نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به دنبال پیشروی در این شهر برای تصرف آن هستند.

همزمان مرکز رسانه ای قسد با صدور بیانیه ای امروز خاطرنشان کرد که همه جبهه ها در راس العین در هشتمین روز حمله ترکیه شاهد جنگ است و درگیری های شدیدی در جریان است و این همزمان با حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه است.

نیروهای قسد تاکید نمودند که نیروهای ارتش ترکیه نتوانستند وجبی پیشروی نمایند.

فرار 500 کُرد از سوریه

شبکه الحدث خاطرنشان کرد: 500 کُرد از مناطق درگیر در سوریه فرار نموده و به عراق پناه برده اند.

تسلط کامل ارتش سوریه بر فرودگاه نظامی الطبقه

نیروهای ارتش سوریه بر فرودگاه نظامی شهر الطبقه به طور کامل مسلط شده اند.

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه خاطرنشان کرد: ارتش سوریه امروز یا فردا وارد شهر الطبقه می گردد و این پس از تسلط کامل ارتش سوریه بر فرودگاه نظامی الطبقه است که از سال 2014 تا 2017 تحت کنترل داعش بود و از سال 2017 تحت کنترل نیروهای قسد نهاده شد.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه امروز چهارشنبه وارد شهر الرقه در شمال شرق سوریه شده اند و این برای اولین بار پس از 5 سال صورت گرفت و ارتش سوریه بعضی مراکز دیده بانی در شهر مستقر کرد.

ارتش سوریه همچنان پشت دروازه های کوبانی است

یک منبع سوری به اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه همچنان بر ورودی پل قره قوزاق در حومه شرقی حلب منتظر ورود به شهر کوبانی است.

این منبع پیشروی نیروهای ارتش سوریه به عین العرب(کوبانی) تا این لحظه را تکذیب کرد.

به گفته این منبع گشتی های پلیس نظامی روسیه وارد عین العرب شده اند تا منطقه را قبل از ورود نیروهای ارتش سوریه شناسایی نمایند. ارتش سوریه با هماهنگی طرف روسی همچنان منتظر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از شهر کوبانی هستند که به نظر می رسد که تاکنون خارج نشده اند.

مانع تراشی ائتلاف آمریکایی در راستا حرکت ارتش سوریه به سمت کوبانی

خبرنگار روسیاالیوم از حرکت ارتش سوریه به سمت کوبانی در شمال شرق سوریه و مانع تراشی ائتلاف به اصطلاح بین المللی به سرکردگی آمریکا در راستا حرکت نیروهای سوری اطلاع داد.

خبرنگار روس گزارش داد که ارتش سوریه در پل قره قوزاق بر روی رود فرات است و جنگنده های ائتلاف آمریکایی مانع از حرکت آنها به سوی عین العرب می شوند.

این در حالی است که شبکهه الجزیره گزارش داد: هشت خودرو نظامی آمریکایی در آنسوی پلس قره قوزاق در حومه شرقی منبج مستقر شده اند تا مانع از حرکت نیروهای ارتش سوریه به کوبانی در شرق فرات شوند.

پل قره قوزاق در 25 کیلومتری شهر کوبانی قرار گرفته است.

این در حالی است که المیادین قبلا از حرکت ستون روسی-سوری از منبج برای استقرار در کوبانی به وسیله پل قره قوزاق اطلاع داده بود.

ارتش سوریه در روستاهای جدید در شمال غرب حسکه مستقر شد

سانا گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه دامنه استقرار خود را در روستاهای جدیدی در حومه تل تمر در شمال غرب حسکه افزایش داد.

خبرنگار سانا خاطرنشان کرد: ارتش سوریه بر روستاهای الاهراس و المناجیر در شمال غرب تل تمر در شمال غرب حسکه مسلط شده است.

درگیری شدید قسد با ارتش ترکیه

خبرنگار المیادین گزارش داد: درگیری های شدیدی میان نیروهای قسد با ارتش ترکیه در طول مرزها در شهرک های سفتک، خوخوری و الشیوخ وجود دارد.

حرکت ستون روسی-سوری از منبج به سمت کوبانی

المیادین همچنین از حرکت ستون روسی-سوری از منبج برای استقرار در کوبانی به وسیله پل قرقوزاق اطلاع داد.

استقرار ارتش سوریه در نزدیکی شبه نظامیان وابسته به آنکارا

خبرنگار المیادین در سوریه همچنین گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه در روستاهایی در نزدیکی خط تماس با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حومه رقه مستقر شده است.

حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به روستای قصر ذیب

از سوی دیگر سانا گزارش داد که ارتش ترکیه با توپخانه روستای قصر ذیب در شمال مالکیه را هدف قرار داده است.

ورود نیروهای ارتش سوریه به الرقه

شبکه المیادین گزارش داد که واحدهایی از ارتش سوریه وارد استان الرقه شده اند.

این در حالی است که قبلا یک مسئول سوری در الرقه سوریه به روزنامه الوطن سوریه اعلام نموده بود که نیروهای ارتش سوریه آماده ورود به این شهر هستند و هر لحظه ممکن است که این رخ دهد.

عبدالاله الهادی مسئول شاخه الرقه حزب بعث عربی سوریه گفته بود که نقشه استقرار ارتش سوریه در زمان کنونی در منطقه عین عیسی زمینه ساز مقابله با حمله ترکیه است.

وی با اشاره به استقبال گرمی که مردم از ارتش سوریه به عمل آورده اند، خاطرنشان کرد که استان الرقه همیشه با دولت سوریه بوده است.

درگیری های شدید ارتش سوریه با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حومه الرقه

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوری از درگیری میان ارتش سوریه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال شرق سوریه اطلاع داد.

بر اساس این گزارش؛ این درگیری میان ارتش سوریه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال شرق عین عیسی در استان الرقه اتفاق افتاده است.

این منابع خاطرنشان کردند که درگیری ها در جاده بین المللی جریان دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده بان حقوق بشر سوری مدعی شد که در جریان این درگیری سه نیروی ارتش سوریه کشته شده اند که دو نظامی ارتش سوریه در جریان حملات توپخانه ای شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حومه عین عیسی و یک نظامی دیگر هم در حملات مشابهی در نزدیکی منبج کشته شده اند.

این در حالی است که بعضی منابع از یورش شب گذشته ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به حومه عین عیسی که ارتش سوریه حضور دارد، و درگیری طرفین اطلاع دادند و خاطرنشان کردند که در جریان این درگیری سه نظامی سوری کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده اند که اوضاع زخمی شدگان مناسب است.

تخریب پایگاه از سوی آمریکایی ها پس از خروج

نیروهای آمریکایی که حضور نامشروع در سوریه دارند، پس از خروج از پایگاه خراب العاشق در عین العرب در حومه شمال شرقی حلب این پایگاه را ویران کردند.

طرح تحریم آمریکا علیه ترکیه

لیز چنی (Liz Cheney) نماینده جمهوریخواه و رئیس کمیته جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا تا ساعاتی دیگر طرح تحریم علیه ترکیه را ارائه می نمایند.

رئیس کمیته جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در این باره خاطرنشان کرد: ما جمهوریخواهان با همکاری بیش از 70 همکار طرحی را برای تحریم ترکیه آماده نموده ایم و با مجلس سنا نیز در حال همکاری بسیار تنگاتنگی هستیم.

لیندسی گراهام سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا نیز اعلام نموده است که فردا پنجشنبه لایحه ای را مبنی بر تحریم ترکیه از بابت تهاجم به شمال شرق سوریه، ارائه خواهد نمود.

وی در این باره گفت: از تحریم هایی که دولت ترامپ طبق فرمان اجرایی علیه ترکیه اعمال کرد، استقبال می کنم اما تحریم های بیشتری در راه است.

بثینه شعبان: احتمال درگیری میان ارتش ترکیه و سوریه وجود دارد

بثینه شعبان مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: ما مطمئن هستیم که ارتش ما آنکه به اراضی ما تعدی و تجاوز نموده است را بیرون خواهد نمود.

وی اضافه کرد: جبهه النصره و داعش به ترکیه یاری می نمایند.

شعبان تاکید نمود: دمشق و رهبران سیاسی اقدامات لازم را برای مقابله با حمله ترکیه به اراضی سوریه به عمل آورده اند.

وی درباره احتمال درگیری میان ارتش سوریه و ترکیه هم گفت: هر احتمالی وجود دارد.

مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: بیشتر آنانی که رجب طیب اردوغان آنها را رهبری می نماید وابسته به جبهه النصره و داعش هستند.

دربار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هم گفت: دولت سوریه از خروج نیروهای آمریکایی بسیار مسرور است اما نمی خواهد که اشغالگران آمریکایی جای خود را به اشغالگران ترکیه ای بدهند.

اردوغان با مقامات آمریکایی دیدار نمی نماید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، عنوان داشت که فردا پنجشنبه با مایک پنس و مایک پمئوم معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا، دیدار نمی نماید.

اصرار اردوغان بر حمله به سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه طی اظهاراتی در مجلس این کشور، از عملیات موسوم به چشمه صلح علیه نیروهای دموکراتیک سوریه دفاع کرد و مدعی شد: تا این لحظه ارتش ترکیه پیروز به پاکسازی یک هزار و 220 کیلومتر مربع از اراضی شمال سوریه شده است.

وی اضافه کرد: جمهوری ترکیه هرگز در طول تاریخ با گروه های تروریستی پشت میز مذاکره ننشسته و به دنبال میانجی هم نیست.

اردوغان تهدید کرد: تا امشب همه تروریست ها باید سلاح های خود را زمین گذاشته، تله های خود را خراب نموده و از منطقه امن مورد نظر ترکیه عقب نشینی نمایند.

وی ادامه داد: عملیات چشمه صلح زمانی سرانجام می گیرد که تروریست ها منطقه امن شمال سوریه را ترک نمایند و تا آن زمان هیچ قدرتی مانع اجرای آن نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3547

به "ترکیه راس العین را بمباران کرد، ورود ارتش سوریه به کوبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه راس العین را بمباران کرد، ورود ارتش سوریه به کوبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید