ترک اعتیاد با روش هایی بسیار ساده و بدون هزینه

به گزارش جعبه مهر، اعتیاد به این علت اعتیاد خوانده می گردد که ترک کردن آن کاریست سخت.

ترک اعتیاد با روش هایی بسیار ساده و بدون هزینه

زمانی که شما به یک ماده و یا عملی اعتیاد پیدا می کنید از روی عادت و بعضی مواقع از نظر جسمی به آن احساس وابستگی خواهید داشت. برای ترک کردن هر نوع اعتیادی، ضروری است با برداشتن گام هایی مناسب و حساب شده، خود را از نظر روانی و جسمی برای این آزمون مهم آماده کنید.

1- ابتدا، با خود خوب فکر نموده و برترین چیزی که به صلاح شما و زندگی شماست انتخاب کنید. قدم اول در این راه همواره این است که خودتان قبول کنید که باید راه و روش زندگیتان را تغییر دهید و در عوض راهی به سوی زندگی شادتر و سالم تر بیابید. قطعاً تصمیم دشواری خواهد بود، اما مطمئناً مهمترین اصل در قدم اول همین است.

2- این مسئله را شخصی کنید. برای قدم گذاشتن در این راه و ادامه آن، شما مستلزم گرفتن تصمیم هایی خواهید بود که باید به صورت شخصی گرفته گردد. در طول جهت آغاز به ترک اعتیاد و در نهایت رسیدن به بهبودی، پیشنهاد می کنیم دفترچه روزانه ای تهیه کنید و از فراز و نشیب های این جهت در آن بنویسید، نباید فراموش کنید در دفترچه خود گام هایی که به ترتیب برداشته اید را ثبت کنید تا در انتهای جهت، شاهد پیشرفت خود باشید.

3- از یک متخصص یاری بخواهید. مخصوصاً زمانی که اعتیاد شما جنبه جسمی هم داشته باشد. برای شکستن این دیوار، ابتدا ضروری است ریشه و اساس مشکل خود را بیابید و سپس برای حل آن یاری بخواهید. مشاوران و متخصصان روان درمانی، اطلاعات و ابزار لازم برای روشن کردن نقاط تاریک فکر شما در تصمیم گیری و راه های یاری به بازگشت به زندگی را در اختیار دارند.

4- با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید. وقتی اعتیاد به سراغ شخصی می آید، آن شخص سعی می نماید تا حد امکان عزیزان خود را از زندگی خارج کند. برای شکست دیوار اعتیاد و عبور از آن، دوباره با دوستان و عزیزان خود ارتباط برقرار کنید تا توان و قدرت لازم را برای این کار به دست آورید.

5- وسوسه را از خود دور کنید. اگر به خرید یا الکل اعتیاد دارید، باید به خودتان زمان دهید تا با پر کردن اوقات فراغت خود و مشغول کردن فکرتان، به این وسوسه ها اجازه ندهید مجدداً شما را به جهت اشتباه بازگردانند. از رستوران ها، مراکز خرید یا هر چیز اعتیادآور دیگر دور بمانید.

6- برنامه روزمره خود را تغییر دهید. معمولاً اعتیادهایی که از روی عادت هستند، با اشغال کردن تمام وقت شما، فرصت فکر کردن به مسائل دیگر و انجام کارهای متفاوت را از شما می گیرند. بنابراین، سعی کنید با کارهایی مثل ورزش، پیاده روی، رفتن به گردش با دوستان و یا وقت گذراندن با عزیزانتان برنامه روزمره خود را تغییر دهید.

7- وقتی احساس می کنید میل به بازگشت دارید، به نحوی به خود قوت قلب دهید. صرف نظر از نوع اعتیاد، بهبودی و ترک اعتیاد هیچگاه آسان نبوده است. ممکن است برای لحظه ای به بازگشت فکر کنید. در این مواقع با یادآوری قدم های مثبتی که برداشته اید، پیشرفتی که در این جهت داشته اید و شادی هایی که در خاتمه راه در انتظار شماست، به خود قوت قلب دهید تا با این کار نیروی لازم برای ادامه جهت را به دست آورید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11207

به "ترک اعتیاد با روش هایی بسیار ساده و بدون هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترک اعتیاد با روش هایی بسیار ساده و بدون هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید