تصمیم ترامپ برای حذف بودجه مقابله با کرونا

به گزارش جعبه مهر، دولت ترامپ در شرایطی که ابتلا به کووید-19 در آمریکا فرایند صعودی قرار گرفته، کوشش دارد بودجه اختصاصی برای آزمایش و ردیابی کرونا و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را صفر کند.

تصمیم ترامپ برای حذف بودجه مقابله با کرونا

به گزارش روز یکشنبه واشنگتن پست، افراد درگیر در مذاکرات روز شنبه گفتند دولت ترامپ در کوشش برای انسداد میلیارد ها دلار بودجه ای است که برای انجام آزمایش در لایحه مقابله با کرونا اختصاص می یابد.

دولت همچنین در کوشش است تا میلیاردها دلاری را که سناتورهای جمهوری خواه می خواهند برای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (مرکزی که با ارائه اطلاعات پیرامون بهداشت، از بهداشت عمومی و سلامتی محافظت می نماید) و میلیارد ها دلار دیگری که برای پنتاگون و وزارت امور خارجه در خصوص برطرف این بیماری همه گیر در داخل و خارج از کشور اختصاص می یابند را مسدود کند.

به گفته بعضی مقامات، شرایط کنونی دولت سبب خشم بعضی سناتورهای جمهوری خواه شده و بعضی قانون گذاران سعی در اطمینان از اختصاص پول به این لایحه دارند.

میچ مک کانل سناتور جمهوری خواه و رهبر اکثریت سنای آمریکا در حال آماده سازی لایحه برای رونمایی از آن در هفته آینده به عنوان بخشی از مذاکرات با دموکرات ها در خصوص تصویب آن برای مقابله با کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر (آبان) است. انتظار می رود این مذاکرات به دلیل افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان در اولویت قرار گیرد.

یکی از مقامات درگیر در گفت و گوها بر سر میزان بودجه اختصاصی در این باره گفت: جمهوری خواستار سنا در پی اختصاص 25 میلیارد دلار برای ایالت ها در راستای انجام آزمایش بودند، اما بعضی مقامات دولتی خواستار به صفر رساندن این بودجه هستند. بعضی مقامات کاخ سفید معتقد هستند که آنها پیش از این میلیاردها دلار یاری برای آزمایش تخصیص داده اند و هنوز بعضی از این منابع اقتصادی بدون هزینه مانده است.

ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید در کوشش هستند تا ایالت ها مسئولیت بیشتری برای تخصیص بودجه آزمایش را بپذیرند و در بعضی مواقع به دنبال به حداقل رساندن نقش دولت فدرال هستند.

ترامپ بارها ارزش انجام آزمایش کرونا را زیر سوال برده و تاکید نموده اگر آزمایش های کمتری انجام گردد، تعداد مبتلایان کمتری وجود خواهد داشت.

یکی از مقامات دولتی که نخواست نامش فاش گردد در این خصوص گفت: دولت ترامپ همچنین درصدد است تا 10 میلیارد دلار بودجه جدید برای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را در لایحه آینده به صفر برساند، ضمن اینکه هزینه های پنتاگون و وزارت امور خارجه را در رابطه با یاری های خارجی کاهش می دهد. ترامپ به طور کلی نسبت به هزینه های وزارت خارجه و یاری های خارجی شک نموده است، اما تعیین نیست که چرا دولت وی در پی توقف بودجه پنتاگون برای انواع هزینههای مربوط به ویروس کرونا از جمله بازپرداخت پیمانکاران به منظور ارائه مرخصی پرداخت شده به کارمندان است.

کنگره پیش از این نزدیک به 3 تریلیون دلار را برای هزینه های جدید و کاهش اقتصادیات به عنوان بخشی از راهکارهای مبارزه با کرونا تصویب نموده است.

مقامات کاخ سفید از زمان شروع همه گیری کرونا، نسبت به عملکرد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های عفونی موضع بسیار تندی گرفته اند و از اینکه این مرکز نسبت به ویروس ناآگاه بوده، انتقاد نموده اند.

کاخ سفید در عین حال که فشارها مربوط به تخصیص بودجه به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را افزایش داده، کوشش می نماید این بودجه را برای اولویت های خود از جمله ساختمان جدید اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) هزینه کند.

براساس آخرن آمار منتشر شده تا به امروز بیش از سه میلیون و 833 هزار آمریکایی به کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر 142 هزار نفر جان باخته اند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6773

به "تصمیم ترامپ برای حذف بودجه مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم ترامپ برای حذف بودجه مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید