تظاهرات صدها نفر در کانادا در اعتراض به مرگ یک سیاهپوست در بازداشت پلیس

به گزارش جعبه مهر، بیش از 500 نفر در پایتخت کانادا تظاهرات کردند تا اعتراض خود را نسبت به مرگ یک مرد سیاهپوست که بیماری روانی داشته و پس از بازداشت توسط پلیس جانش را از دست داده، اعلام نمایند.

تظاهرات صدها نفر در کانادا در اعتراض به مرگ یک سیاهپوست در بازداشت پلیس

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تظاهرات اعتراض آمیز بیش از 500 نفر در پایتخت کانادا در اعتراض به مرگ یک بیمار روانی سیاهپوست که پس از دستگیری توسط پلیس جان خود را از دست داده، در شرایطی است که کانادا همیشه به تحمل و بردباری نیروی پلیس خود افتخار می نموده است.

عبدالرحمن عبدی 37ساله روز دوشنبه پس از بازداشت توسط پلیس، به خاطر وخامت حالش در بیمارستان بستری شد ولی در نهایت جان خود را از دست داد. شاهدان عینی اعلام نموده اند که افسران پلیس اتاوا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

مرگ این مرد سیاهپوست در حالی است که کشتار سیاهپوستان در آمریکا نیز توسط مأموران پلیس طی ماه های گذشته، اعتراضات وسیع و گسترده ای را در سراسر این کشور به وجود آورده است.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از جان سیاهپوستان خواهان برخورد با رفتارهای خشن پلیس کانادا شدند. این تظاهرات به درخواست خانواده این سیاهپوست، به صورت مسالمت آمیز برگزار گردیده و هیچ گونه بازداشتی انجام نشده است.

خانواده عبدالرحمن عبدی از برگزار کنندگان این تظاهرات تشکر نموده اند. بیش از 600 نفر از جمله شهردار اتاوا نیز در مراسم یادبودی که روز آدینه از سوی خانواده عبدی برگزار گردید، شرکت کردند.

نهاد نظارتی بر پلیس ایالت اونتاریو نیز اعلام نموده است که در مورد بازداشت و مرگ این سیاهپوست تحقیق خواهد نمود. فعالان حقوق بشر خواهان ارائه شکایت علیه مأموران پلیس کانادا شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2826

به "تظاهرات صدها نفر در کانادا در اعتراض به مرگ یک سیاهپوست در بازداشت پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات صدها نفر در کانادا در اعتراض به مرگ یک سیاهپوست در بازداشت پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید