تفاوت سبک مدرن با سبک معاصر در دکوراسیون داخلی منزل

به گزارش جعبه مهر، سبک مدرن یکی از سبک های طراحی و دیزاین ساختمان است که گاهی اوقات با سبک معاصر اشتباه گرفته میشود. سبک مدرن, modern امروزی بر اساس حرکت و تحولی در طراحی داخلی ساختمان در قرن بیستم شکل گرفته است. این سبک در نیمه اول قرن بیستم آغاز به رشد کرد و بعدا سبک دیگری به نام post modern که ادامه سبک مدرن بود ظهور یافت. ریشه سبک مدرن به معماری کشور آلمان و اسکاندیناوی باز میگردد و سبکی ساده محسوب میشود که در زیبایی بی نظیر است. سبک مدرن به عصر ماشین اشاره دارد و مربوط به سال های 1920 تا 1950 است. برخلاف سبک مدرن, سبک معاصر از منطقه خاصی نشأت نمیگیرد و میتواند در طول زمان تغییر کند و المان های مدرن را در خود بگنجاند.

تفاوت سبک مدرن با سبک معاصر در دکوراسیون داخلی منزل

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از متریال های طبیعی و رنگ های خاکی و خنثی استفاده میگردد و تا حد امکان از به کار بردن جزئیات غیر ضروری اجتناب میگردد.در سبک معاصر شما طیف وسیعی از رنگ ها را میبینید در صورتی که در سبک مدرن میتوان از رنگ های تکی بهره ببرید مانند اتاقی که رنگ دیوارهای آن سفید است.

یکی از باورهای دکوراسیون به سبک مدرن این است که اشکال پیرو عملکرد هستند. به عبارت دیگر طراحی تمام اشیاء دکوراتیو و مبلمان منزل باید به نحوی باشد که کاربرد آنها را عملا نشان دهد و اگر عنصری در طراحی مدرن هدفی کاربردی نداشت باید حذف گردد. برعکس, در دکوراسیون به سبک معاصر اشکال متمایز و متفاوتی دیده میگردد, حتی در این سبک طراحی از مبلمان منحنی شکل نیز استفاده میگردد.

فلسفه ای که در سبک مدرن نهفته است این سبک دکوراسیون داخلی را به بهترین گزینه برای طراحی داخلی تبدیل کرده که برای افراد ساده پسندی که از شلوغی و هرج و مرج بیزارند بسیار مناسب میباشد. اکثر مردم از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده میکنند زیرا سبک مدرن نوعی سبک ساده و کاربردی ست. مردم اصولا به دنبال سادگی و دوری از هر نوع آشفتگی هستند. این سبک عناصر معمولی و ساده را در دکوراسیون داخلی میگنجاند و فضایی خلوت ایجاد میکند که بر روح و روان نیز تاثیر مثبت گذاشته و دغدغه های ذهنی را دور میکند و ذهنی آرام برای ساکنین به ارمغان می آورد.

اگر شما به فکر طراحی خانه خود به سبک مدرن هستید میتوانید موارد زیر را دنبال نمائید تا به دکوراسیونی ایده آل دست پیدا کنید.

  • تاکید بر خطوط افقی و عمودی و محدودیت در استفاده از خطوط منحنی
  • مبلمان کم ارتفاع با زوایای منظم و خطوطی صاف
  • استفاده از نور طبیعی و پنجره های بدون تزئین
  • متریال های طبیعی مانند چوب رنگ نشده, فلز, چرم و فیبرهای طبیعی
  • استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی
  • استفاده از سطوح بازتابی مانند استیل, شیشه و یا کروم
  • کاربرد چوب طبیعی و روکش های چوبی
منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4035

به "تفاوت سبک مدرن با سبک معاصر در دکوراسیون داخلی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت سبک مدرن با سبک معاصر در دکوراسیون داخلی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید