فراوری محصولی پردرآمد توسط زنبورداران کردستانی

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در امسال 184 کیلو ژل رویال در استان فراوری گردیده است که شهرستان مریوان با 90 کیلو بیشترین ژل رویال را فراوری نموده است.

فراوری محصولی پردرآمد توسط زنبورداران کردستانی

به گزارش خبرنگاران، خالد جعفری در سومین جلسه برنامه عملیاتی بخش کشاورزی شهرستان سنندج اظهار کرد: فراوری محصولات ارگانیک 100 درصد سالم کشاورزی استان کردستان، سبب کسب رتبه های برتر این استان در کشور گردیده است.

وی اضافه نمود: در راستای افزایش فراوری محصولات کشاورزی با کیفیت که به عنوان برند استان در سطح کشور مطرح است باید با جدیت تمام اقدام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: عسل فراوریی استان کردستان به عنوان برند این استان دارای اهمیت ویژه ای است به طوری که زنبورداران کردستانی اکنون با فراوری ژل رویال در کشور به صندلی خوبی از فراوری این محصول رسیده اند.

وی ادامه داد: در گذشته فراوری ژل رویال برای زنبورداران استان دور از تصور بود اما امروز این محصول با قیمت هرکیلو شش میلیون تومان در استان فراوری می گردد.

جعفری اعلام نمود: در امسال 184 کیلو ژل رویال در استان فراوری گردیده است که شهرستان مریوان با 90 کیلو بیشترین ژل رویال و شهرستان سنندج با 35 کیلو دومین شهرستان برتر در فراوری ژل رویال بوده است.

وی یادآور شد: زنبورداران نوپا با انجام آموزش های لازم، زنبورداری را به صورت حرفه ای با تعداد کلنی های بیشتر به انجام داده تا شاهد افزایش فراوری این محصول در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 122

به "فراوری محصولی پردرآمد توسط زنبورداران کردستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محصولی پردرآمد توسط زنبورداران کردستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید