تیر ماه زمان اخذ شناسنامه فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی دولت گفت: زنان ایرانی دارای همسران خارجی که در ایران ساکن هستند، می توانند از ابتدای تیر تا خاتمه تابستان برای اخذ شناسنامه فرزندانشان به استانداری ها مراجعه نمایند و مادران ایرانی خارج از کشور نیز می توانند در همین مدت برای این کار به کنسولگری ها بروند.

تیر ماه زمان اخذ شناسنامه فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ملاقات با جمعی از مادران ایرانی دارای همسران خارجی که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید، با بیان اینکه جمع بندی سخنان امروز به رییس جمهوری و وزاری خارجه و کشور خواهد رسید، اظهار کرد: کتمان نمی کنیم که برچسب زنی و سخنان نادرست درباره زنان ایرانی که با اتباع دیگر کشور ها ازدواج نموده اند متاسفانه در جامعه ما وجود دارد که البته رفتار های فردی است و این نظر سیاست گذاران ما نیست. اما باید برای همین سخنان فردی نیز عذرخواهی کرد و من از این اتفاق عذرخواهی می کنم.

وی اضافه کرد: ممکن است زبان ها و لهجه های داخلی کشور نیز گاهی مورد همین برخورد ها قرار گیرند و این هم باز در قاموس سیاست گذاری ما نیست و هیچ انسان روشنفکر و آگاهی چنین کاری را نمی پذیرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در خصوص عزیزان افغانستانی حداقل در هفت سال اخیر در حوزه اشتغال، بهداشت و آموزش سیاست های تسهیل گرانه داشته ایم، گفت: ما در این زمینه 477 هزار و 953 نفر از دانش آموزان افغانستانی را در مراکز آموزشی خود داریم و حدود 505 هزار نفر هم از سایر ملیت ها در مدارس و مراکز تحصیلی ما مشغول تحصیل هستند و ما تمام کوشش مان این بوده که در این زمینه تبعیضی رخ ندهد و این البته وظیفه اخلاقی و انسانی ما بوده است.

ربیعی با بیان اینکه بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی به صورت قانونی در ایران ساکن هستند، اظهار کرد: نزدیک به 2 و نیم میلیون نفر هم مهاجران افغان داریم که به صورت قانونی وارد نشدند و در هر دو مورد کوشش مان این بوده که مسائل شان کمتر گردد.

وی همچنین گفت: آقای روحانی نیز بعد از حوادث اخیر درباره مهاجران افغان دستور دادند که کارگروه مشترک برای حل مشکل مهاجران افغان و حضورشان در ایران فراهم گردد که این موضوع را آقای ظریف نیز دنبال می نمایند.

وی تأکید کرد: ما برای تصویب این تصمیم که فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی، شناسنامه دار شوند بیشتر از هر چیز احترام به هویت مادر ایرانی را در نظر داشتیم و نیز معتقدیم که آینده درخشان فرزندان این مادران، قطعاً بر آینده این کشور تاثیرگذار است.

ربیعی اضافه کرد: جهت برای اینکه نکات جدیدی به تصمیم ما در این زمینه اضافه کرده گردد باز است و بهترین مکان برای انجام این امور خود وزارت کشور است. همچنین داده ها و اطلاعاتی که از آموزش و پرورش به دست آوردیم نیز بسیار مفید است و می تواند به وزارت کشور ارجاع گردد تا معین گردد حتی فرزندان اتباع بازمانده از تحصیل در چه شرایطی هستند.

وی گفت: من از طرف رییس جمهوری و با دستور ایشان این جلسه را برگزار کردم و تاکید ویژه رییس جمهوری بر این است که مسائل این حوزه رفع گردد.

سخنگوی دولت در خاتمه گفت: زنان ایرانی دارای همسران خارجی که در ایران ساکن هستند می توانند از ابتدای تیرماه تا خاتمه تابستان برای اخذ شناسنامه فرزندانشان به استانداری ها مراجعه نمایند و مادران ایرانی خارج از کشور نیز می توانند از دو تا سه هفته آینده برای این کار به کنسولگری ها بروند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه جمعی از مادران ایرانی دارای همسران خارجی حاضر بودند که در ابتدای نشست به بیان مسائل و گلایه های خود پرداختند و در ادامه مسئولان معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده وزارت کار نیز نکاتی را در زمینه بهبود شرایط اتباع خارجی و خانواده های آنان مطرح کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6433

به "تیر ماه زمان اخذ شناسنامه فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیر ماه زمان اخذ شناسنامه فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید