جاذبه های گردشگری ارزرومجاذبه های گردشگری ارزروم

به گزارش جعبه مهر، جاذبه های گردشگری ارزروم

جاذبه های گردشگری ارزروم بسیار متنوع می باشند. در میان این جاذبه ها می توان به سه مقبره و بعلاوه موزه خانه آتاتورک اشاره نمود. مدرسه منار دو قلو نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر ارزروم می باشد.یکی از شهر های توریستی و گردشگری ترکیه در کنار استانبول و آنکارا شهر ارزروم می باشد. این شهر که از جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری در سراسر نقاط خود برخوردار است دارای جمعیت 367 هزار نفری است. جالب است بدانید که سرزمین رومیان ترجمه فارسی شهر ارزروم می باشد. از دیگر ویژگی های این شهر می توان به آب و هوای معتدل و مناسب در فصل تابستان آن اشاره نمود. در زمستان مقدار دمای هوای شهر ارزروم به 11 درجه می رسد.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

جاذبه های گردشگری ارزرومجاذبه های گردشگری ارزروم

اگر تمایل دارید که در سفر به ترکیه از شهر های دیگری به جزء آنکارا و استانبول تماشا کنید توصیه می کنیم که در فهرست گردشگری خود شهر ارزروم را قرار دهید چرا که این شهر می تواند با منظره های بسیار وسیع برای شما خاطرات به یادماندنی را به همراه داشته باشد. در ادامه در رابطه با جاذبه های گردشگری ارزروم از جمله موزه خانه آتاتورک و مدرسه منار دوقلو و بعلاوه مکان گردشگری سه مقبره اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

خانه آتاتورک یکی از جاذبه های گردشگری ارزروم

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم شهر ارزروم در ترکیه از مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری برخوردار است که یکی از مهم ترین آنها خانه ای با نام موزه آتاتورک می باشد. آتاتورک شخصیت قهرمانی برای اهالی ترکیه است و بابت این موضوع در بیشتر شهرهای این کشور شما با مجسمه و یادبودهایی در رابطه با این شخصیت روبرو خواهید شد که یکی از این مکان ها شهر ارزروم می باشد.

اگر وارد شهر ارزروم شوید و جویای موزه آتاتورک شوید مسلما به شما مکانی معرفی خواهد شد که در اواخر قرن 19 بنای آن تأسیس شده است. در واقع این مکان به عنوان یک مهمانسرا تلقی می شده که در سال 1919 دوستان آتاتورک به همراه کمال پاشا در آن برای تصمیمگیری های مهم مستقر شده است با توجه به این اهمیت تاریخی می توان اذعان داشت که موزه خانه آتاتورک می تواند یکی از جاذبه های گردشگری ارزروم و جاذبه های گردشگری آن تلقی گردد.

مدرسه منار دوقلو از جاذبه های گردشگری ارزروم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارزروم که در انتها دوره سلجوقیان در سال 1265 تأسیس شده است مدرسه منار دوقلو نام دارد. نام این مکان تاریخی و تفریحی با توجه به مناره های آن گرفته شده است. از نکته های بسیار جالب این مکان تاریخی می توان به ساخت آن به وسیله خدا بنده خاتون اشاره کرد که در کتیبه ای که در این مدرسه وجود دارد عنوان شده است.

این مدرسه با کاشی کاری های بی نظیر و بعلاوه مناره های شناخته شده اش می تواند برای بسیاری از گردشگر و گردشگران خیره کننده باشد. در سفر به شهر ارزروم ترکیه توصیه می کنیم از این مکان تماشا کنید.

سه مقبره از جاذبه های گردشگری ارزروم

از جاذبه های گردشگری ارزروم می توان به وجود 3 بنای تاریخی به نام سه مقبره با ظاهری مخروطی شکل اشاره کرد. از نکات مهم در رابطه با این بنای تاریخی می توان به دو مورد از بنا های آن که در قرن چهاردهم با 12 وجه ساخته شده اند اشاره کرد و گزینه سوم دارای 8 وجه است که در قرن یازدهم در این شهر بنا شده است.گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11009

به "جاذبه های گردشگری ارزرومجاذبه های گردشگری ارزروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ارزرومجاذبه های گردشگری ارزروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید