خانه های بزرگ را چگونه چیدمان کنیم؟

به گزارش جعبه مهر، مهم ترین نکته که در طراحی اتاق پذیرایی در نظر گرفته می شود این است که بدون اینکه فضا را شلوغ و به هم ریخته کنید، از تمام قسمت های فضا استفاده کنید.

خانه های بزرگ را چگونه چیدمان کنیم؟

دکوراسیون خانه های بزرگ

یک اتاق نشیمن بزرگ می تواند چندین کاربری را با هم داشته باشد، بدون این که احتیاجی باشد برای هر کاربری، یک اتاق جداگانه را در نظر گرفت. در این نوشتار از خبرنگاران به بررسی نکاتی پیرامون این موضوع می پردازیم تا راحت تر بتوانید دکوراسیون خود را بچینید.

فضاهای مجزا تعریف کنید

در مورد دکوراسیون نشیمن بزرگ باید خلاقیت خود را بکار گیرید و با توجه به اندازه و شکل اتاق استفاده های متنوعی از فضا داشته باشید. اتاق نشیمن می تواند به بخش های مختلفی تقسیم شود که هر کدام کاربردهای منحصربه فرد خود را دارند. مثلا می توانید بخشی از اتاق را به دورهمی و گفتگو، بخشی را به تماشای تلویزیون، میز ناهارخوری، مطالعه کتاب و سرگرمی و بازی اختصاص دهید. حتما قبل از هر چیزی در مورد چگونگی استفاده از فضای خود فکر کنید و سپس اقدام کنید.

فضا را از لحاظ بصری تقسیم بندی کنید

می توانید از فرش، پرده ها، کاغذدیواری یا مبلمان بدین منظور استفاده کنید. می توانید از ایده های متنوعی برای تقسیم فضای نشیمن استفاده کنید. مبل شزلون به خوبی می تواند به عنوان پارتیشن عمل کرده و فضای نشیمن را به بخش های مختلف تقسیم کند. همینطور می توانید از مبل ال به عنوان تقسیم کننده فضا استفاده کنید. مبل ال می تواند به راحتی فضای نشیمن و ناهارخوری را از هم جدا کند. استفاده از یک میز کنسول برای جداسازی فضای اتاق نشیمن نیز می تواند ایده ی بسیار جالبی باشد. می توانید مبل را در وسط اتاق و میز کنسول را پشت سر آن قرار دهید.

مقیاس در دکوراسیون خانه های بزرگ بسیار مهم است

اتاق های نشیمن بزرگ با مبلمان هایی با سایزهای کوچک می توانند فضای ناخوشایندی را بسازند. مبل ال بهترین انتخاب برای اتاق های نشیمن بزرگ است زیرا که به راحتی می تواند فضای بزرگ را پر کند. سعی کنید از کاناپه و میزهای جلومبلی با اندازه های بزرگ استفاده کنید.

از رنگ ها استفاده کنید

تونالیته رنگ های روشن نور را منعکس کرده و باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسند. این در حالی است که رنگ های تیره فضای اتاق را کوچک تر نشان می دهند. پس بهتر است برای دیوارهای فضاهای بزرگ از تونالیته رنگ های گرم و تیره مثل سبز تیره، قهوه ای ملایم و آبی سیر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب نکاتی برای مدرن تر دیده شدن اتاق نشیمن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7776

به "خانه های بزرگ را چگونه چیدمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های بزرگ را چگونه چیدمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید