خبرنگاران بستری روزانه بیماران کرونایی در آذربایجان غربی کمتر از 200نفر شد

به گزارش جعبه مهر، ارومیه- خبرنگاران- مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری ها به خاطر ابتلا به بیماری کرونا گفت: تعداد بستری های روزانه در استان طی یک ماه اخیر، بالای 200 نفر در روز بود ولی طی 24 ساعت گذشته، این رقم به کمی کمتر از این رقم رسید.

خبرنگاران بستری روزانه بیماران کرونایی در آذربایجان غربی کمتر از 200نفر شد

علی احمد آقاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طی 24 ساعت گذشته نزدیک به 190 نفر به خاطر ابتلا به بیماری حاد تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند.

وی افزود: طبق آخرین آمار، تعداد بستری های ناشی از ابتلا به بیماری حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و 541 نفر رسیده که از این تعداد 745 نفر مشکوک و 796 نفر مبتلا به کرونا هستند.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی بیان نمود: تعداد بستری شدگان در آی سی یو نیز 303 نفر است که از این تعداد، 80 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقاپور با اشاره به افزایش 17 نفری تعداد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر آن، آزمایش 16 نفر که طی روزهای گذشته فوت کرده بودند، مثبت اعلام شده که با احتساب آنها تعداد کل فوت شدگان در استان به 2 هزار و 640 نفر رسیده که فرایند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: از کل فوت شدگان 24 ساعت گذشته، پنج نفر در خوی، چهار نفر در ارومیه و هشت نفر دیگر در 6 شهرستان دیگر استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی طی 9 ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک تر از گذشته خواهد بود.

تا به امروز بیش از 58 میلیون نفر در دنیا و افزون بر 841 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

از مجموع یک میلیون و 290 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز حدود 3.2 درصد مربوط به ایران است.

همچنین نزدیک به 6 درصد فوتی های کشور طی حدود 9 ماه اخیر مربوط به آذربایجان غربی است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8345

به "خبرنگاران بستری روزانه بیماران کرونایی در آذربایجان غربی کمتر از 200نفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری روزانه بیماران کرونایی در آذربایجان غربی کمتر از 200نفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید